Marketing lokalny dla Firmy – 9 Porad Marketingowych!

Jeśli prowadzisz biznes lokalny powinieneś również pomyśleć o reklamie internetowej. Dobrze wiem, że są osoby, które uważają, że ich firma jest inna i techniki marketingowe działające w internecie nie będą działać w ich biznesach lokalnych i to jest poważny błąd w myśleniu, ponieważ praktycznie każdy biznes śmiało można reklamować w internecie i rozwijać się na większy rynek.

Nieprawdą jest również, że klienci mało kupują w firmach lokalnych, trzeba ich tylko umieć przyciągnąć do siebie za pomocą dobrej reklamy.

Wiele firm wraz z rozwojem internetu może odczuć spadki w sprzedaży, ale to dlatego iż ludzie stawiają na wygodę i w momencie gdy pada deszcz lepiej jest zamówić pizzę do domu szybko przez internet czy telefon, niż wychodzić do pizzerii.

Z drugiej strony można również zamówić online, a odebrać osobiście. Mamy wiele dobrych rozwiązań dla klienta.

Robiąc marketing pamiętaj, że musisz zaspokajać potrzeby klienta. Skoro chce pizze do domu to musisz mu ją zawieźć. Jeśli chce przyjść z przyjaciółmi i zjeść w lokalu to musisz zrobić mu jedzenie w lokalu.

Dobrze jeśli będziesz miał firmę, która działa lokalnie, ale również na skalę kraju. Działa tak wiele hurtowni zabawek. Klienci mogą zamówić zabawki przez internet bez wychodzenia z domu, co jest dzisiaj najlepszym rozwiązaniem oszczędzającym czas i pieniądze. Mogą zakupić lokalnie odwiedzając twój sklep, ale również mogą zamówić przez internet i wracając z pracy do domu odebrać osobiście i nie płacić za przesyłkę czy kuriera. Dodatkowo mogą szybko przejrzeć interesujące ich zabawki na stronie internetowej, co ułatwia wybór.

Marketing lokalny dla firmy – 1 Porada Marketingowa.

Kiedy stawiasz swój biznes lokalny jednym z pierwszych czynników, który musisz brać pod uwagę to lokum.

Stawiając pizzerię na wsi można by pomyśleć, że nie ma szans aby przychodziło tam tylu ludzi, żeby można było na spokojnie prowadzić biznes. Często na wsi mieszkają ludzie starsi, którzy nie przepadają za pizzą i nawet jej w życiu nie próbowali. (Ja akurat nie miałem okazji jeść pizzy z babcią czy dziadkiem, jeśli ty miałeś, to śmiało podziel się opinią w komentarzu czy im smakowało).

Na czym więc można zarabiać robiąc biznes na wsi?

Zwracając uwagę na wysokie koszty dowozu pizzy do miasta i na ogromną konkurencję w mieście, jedynie opłacałoby się zaoferować stałą współpracę cateringową dla pogotowia, policji, straży czy innych instytucji. Oni zawsze zamawiają masowo, więc można by mieć z niż dość duże zyski.

Jeśli prowadzisz restaurację, obiady domowe czy coś podobnego to koniecznie zaproponuj im lepsze warunki za stałą współpracę.

Stały klient przyniesie stały zysk, dzięki czemu można utrzymywać firmę.

Marketing lokalny dla firmy – 2 Porada Marketingowa.

Drugim ważnym czynnikiem jest demografia. Dobrze jak będziesz prowadził biznes w miejscu, gdzie klienci będą mieli do Ciebie blisko. Stali klienci będą generować stały dochód.

Czasami występują różnego rodzaju awarie bez naszego udziału. Brak internetu, prądu, itd. Wtedy reklama w sieci może nie działać, ale masz jeszcze stabilną pozycję na lokalnym rynku. Czasami coś nie pójdzie po twojej myśli lokalnie i wtedy masz wiele możliwości w sieci.

Marketing lokalny dla firmy – 3 Porada Marketingowa.

Pomysłem, który wykorzystuje od lat jest konsultowanie klienta, albo jego edukowanie przez strony internetowe, a następnie prośba o zakup w lokalnej firmie.

Możesz reklamować catering swojej restauracji na Facebooku, pokazując ofertę menu, jakie są ceny i pokazywać gdzie znajduje się restauracja. Możesz pytać klientów, co by chcieli najchętniej zjeść, jakie dania są ich ulubione itd. Trafiając w potrzeby rynku szybciej pozyskasz odpowiednich klientów.

Staraj się zawsze być lepszy niż twoja konkurencja, która często nie ma pojęcia o marketingu. Im masz więcej możliwości komunikacji i działania z klientem, tym lepiej dla Ciebie.

Dzisiaj wielu przedsiębiorców lokalnych nie znając marketingu internetowego ma problemy z utrzymaniem firmy, bo wielu klientów zaczęło zamawiać przez sieć.

Czego dzisiaj nie można kupić w internecie???

Widzisz, kiedy połączysz marketing lokalny z marketingiem internetowym wtedy otrzymasz prawdziwy przełom.

Marketing lokalny dla firmy – 4 Porada Marketingowa.

Pewnie znasz takie powiedzenie: „Reklama dźwignią handlu

marketing lokalny marketing lokalny marketing lokalny

Dziś internet jest dobrym i jeszcze dość tanim źródłem nawet dla lokalnych firm. Tworząc reklamę w Google Adwords czy też na Facebook Ads możesz zatargetować ją tylko na wybrane obszary, regiony czy miasta. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteś pewien, że twoją reklamę zobaczą tylko ludzie z okolicy.

Jeśli masz duży budżet reklamowy to najlepiej jak połączysz kilka kanałów, tak jak robią to największe firmy. Reklamują się w internecie, w prasie, radiu i telewizji, przez co bombardują klientów z różnych stron reklamami, co jest bardzo skuteczne.

Marketing lokalny dla firmy – 5 Porada Marketingowa.

Darmowy marketing lokalny jakiego możesz użyć to oczywiście użycie: Google Moja Firma . Za tą usługę nic Google nie płacisz(póki co), a pozwala firmom reklamować się lokalnie. Kiedy ktoś wpisze w Google: „Pizzeria Drzewica” to Google wyświetli mu propozycje pizzerii, która dodana jest do „Google Moja Firma„. Wyświetli adres twojej firmy oraz podstawowe dane kontaktowe.

marketing lokalny marketing lokalny marketing lokalny

Marketing lokalny dla firmy – 6 Porada Marketingowa.

Jeszcze ważniejszą sprawą jest budowanie bazy swoich klientów, bo to główne aktywo twojego biznesu i nieważne czy prowadzisz biznes offline czy online. Musisz budować bazy i segmentować je pod kątem jakości.

Generalnie bazy mailingowe dzielimy na osoby, które jeszcze nic od nas nie kupiły, które kupiły jeden produkt i takich którzy kupili kilka produktów i na tych klientach zawsze należy się najmocniej skupiać, ponieważ gdy klient kupi u ciebie co najmniej 2 razy to jest duża szansa, że stanie się stałym klientem.

Bardziej zaawansowane pizzerie w wiedzę marketingową zbierają telefony i e-maile klientów.

Do telefonów dopisują wszystkie najważniejsze informacje o kliencie, co i kiedy zamówił oraz ile zapłacił. Następnie takie bazy się segmentuje i tworzy bazy najlepszych klientów. Takim klientom możesz później wysyłać najlepsze i najdroższe oferty. Specjalne życzenia na święta z ofertę, kartki czy upominki.

Marketing lokalny dla firmy – 7 Porada Marketingowa.

Każdy biznes potrzebuje reklamy i nie ma tutaj wyjątków. Zawsze staraj się każdego miesiąca od 10 do 20%, z tego co zarabiasz wkładać z powrotem w reklamę. Nawet gdy wszystko idzie po twojej myśli, gdy myślisz, że już możesz wyłączyć reklamy bo nie ma sensu wydawać pieniędzy. Nie popełniaj tego błędu i każdego miesiąca promuj biznes.

Ludzie często się boją inwestować spore sumy w reklamę, ale nie ma nic gorszego niż wyłączenie reklamy w momencie, kiedy one przynoszą efekty. W takim przypadku jak najbardziej należy podkręcić kurki reklamowe.

Jeśli chcesz wykorzystać marketing lokalny dosyć tanio to reklama w radiu nie powinna być droga. Kiedy klient Cię słucha łatwiej na niego wpłynąć, zareklamować się i przekonać do zakupu. Lokalne radio może być dobrą i tanią reklamą.

Upadek restauracji!!!

Dawno dawno temu, jeszcze zanim wymyślono internet istniała pewna restauracja: „Zamkowa”. Ta lokalna restauracja miała tylu klientów, że można było zjeść, tylko i wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się na konkretną godzinę. Niestety z wprowadzeniem internetu ludzie zaczęli wyszukiwać informacji o innych restauracjach działających niedaleko w okolicy i zaczęli tam jeździć na obiady, kolacje czy urządzać imprezy. Teraz restauracja świeci pustkami.

Właściciele tej lokalnej restauracji uważali, że kiedy był ich czas to nie muszą inwestować w reklamę, bo mają bardzo dużo klientów. Potem wraz z coraz powszechniejszym dostępem do internetu ilość klientów drastycznie z miesiąca na miesiąc spadała, a oni dalej nie inwestowali w reklamę. Teraz niestety nie ma już czego inwestować.

Zostało jeszcze kilku stałych klientów, którzy zajrzą do restauracji.

W takim przypadku należałoby zrobić z tych klientów partnerów biznesowych. Dajesz klientowi część swojego zysku w zamian za przyprowadzenie innego kupującego. Ta metoda działa praktycznie w każdej branży i nieważne czy w biznesie lokalnym czy internetowym.

Marketing lokalny dla firmy – 8 Porada Marketingowa.

Syndykacja z innymi lokalnymi firmami to już ostatnia metoda reklamowa, którą Ci przedstawię.

Polega o na wybraniu firm, które mają podobnych klientów. Kiedy macie podobnych klientów w swoich firmach to możecie się po prostu wymieniać klientami.

Prowadząc sklep z ubraniami dla dzieci możemy zaproponować takie rozwiązanie właścicielowi np. parku rozrywki. Wystarczy przygotować kupony rabatowe i rozdawać je klientom.

Kiedy rodzic kupuje bilet na karuzele otrzymuje kupon na 10% zniżki w sklepie z ubraniami, a kiedy kupuje ubrania otrzymuje kupon na 10% zniżki do wykorzystania w parku rozrywki.

W USA oczywiście to wymyślono. Jak to się mówi jesteśmy 100 lat za murzynami i dokładnie tak jest. Gdy przyglądam się internetowym biznesom rozumiem jak bardzo różnią się wiedzą marketingową od większości przedsiębiorców w Polsce.

Na początku dawano takie kupony w gazetach w USA, co zwiększało jednocześnie sprzedaż gazetom, jak również i sklepom w których klienci mogli wykorzystać kupon.

marketing lokalny

Marketing lokalny dla firmy – 9 Porada Marketingowa.

I pamiętaj, jeśli chcesz prowadzić dochodowy biznes, cały cza musisz się powiększać.

Kiedy czujesz, że masz mało klientów w twoim mieście, staraj się reklamować na okoliczne miejscowości. Dzisiaj wiele osób ma samochód i może dojechać do wskazanego miejsca.

Jak widzisz marketing lokalny nie jest taki trudny. Wystarczy wybrać tylko to co już jest sprawdzone i działa od lat. Jeśli masz jakieś własne doświadczenia lub chcesz o coś zapytać to śmiało zostaw komentarz.