Jakie sposoby reklamy w internecie można dzisiaj wykorzystać? W tym artykule przedstawię Ci zarówno szybkie, jak i darmowe techniki reklamowe.

Jakie sposoby reklamy w internecie możesz zastosować w swoim biznesie?

Dzisiaj omówimy sobie różne formy reklamy internetowej. Pokaże Ci dokładnie jakie reklamy możesz wykorzystać u siebie, a ty tylko wybierzesz odpowiednią i zaczniesz z niej korzystać.

Wielu reklamodawców korzysta tylko z jednego źródła ruchu, tak jak np. reklamy w Google Adwords, lecz jest to bardzo skąpe podejście do biznesu. Musisz wykorzystać wiele różnych źródeł, tak aby w razie jakiejkolwiek wpadki, gdzie np. pracownicy Adwords zaczną się nudzić czy Ci dokuczyć i zablokują twoje konto w tej sieci reklamowej, może się okazać, że nagle padniesz na deski.

Dlatego podpowiem Ci dzisiaj skąd możesz czerpać wiele ruchu z innych źródeł.

Sposoby Reklamy w Internecie nr 1 – Reklama PPC (Pay Per Click), czyli koszt za kliknięcie.

Gdzie zareklamować się używając reklamy PPC?

Istnieje kilka sieci reklamowych, z których możesz zdobyć potencjalnych klientów, ale dzisiaj omówimy sobie te, które dostarczają najwięcej ruchu.

Jakie to będą sieci?

Oczywiście Google Adwords i Facebook Ads.

Na początek zajmiemy się Adwordsem i pokażę Ci to na przykładzie nieruchomości, jak Ja bym tworzył reklamy, które nie tylko mają spowodować przejście na twoją stronę, ale również wyedukować twojego potencjalnego klienta, a dopiero później skierować do oferty.

Wchodzimy sobie na nasze konto reklamowe w Adwords. Wybieramy odpowiednie frazy.

Jak widzisz na poniższym zrzucie ekranu wpisałem „nieruchomości”

Sposoby Reklamy w Internecie - 4 źródła pozyskiwania ruchu!

Jak widać, jakieś 75 000 osób szuka co miesiąc informacji związanych z nieruchomościami oraz około 50 000 mieszkania na sprzedaż.

Reklamując się na frazę „nieruchomości” tak naprawdę nie wiem, czego klient szuka, czy chce kupić mieszkanie czy sprzedać. Inaczej już będzie z frazą „mieszkania na sprzedaż”. Tutaj już bardziej wiadomo, czego klient poszukuje.

Teraz wpisując „mieszkania na sprzedaż: w wyszukiwarce Google, na dole strony wyświetlą mi się podpowiedzi, bardziej precyzyjne.

Sposoby Reklamy w Internecie - 4 źródła pozyskiwania ruchu!

Teraz będziemy mogli sprawdzić jak to wygląda lokalnie, więc wpisuje sobie w Google Adwords „mieszkania na sprzedaż warszawa”, „mieszkania na sprzedaż łódź” itd. i patrzę co się dzieje, jaka jest konkurencja i jakie są stawki za kliknięcie w reklamę.

I gdybym był amatorem tak bym się reklamował np. sprzedając mieszkania w Warszawie, reklamowałbym się na frazę „mieszkania na sprzedaż warszawa” itd.

Jednak jest coś co odróżnia mnie od konkurencji i dlatego reklamy tworzę zupełnie inaczej.

Na początek ustalam kim jest mój klient. Tworzę sobie jego Avatar i dopiero według informacji, jakie posiadam mogę stworzyć dużo lepsze reklamy.

Zastanów się co może nurtować klienta, gdy kupuje mieszkanie?

Cena?
Lokalizacja?

Obierzmy te dwa kierunki, ponieważ można by się zagłębić w myśli klienta i wyciągnąć jeszcze wiele wniosków. Powinna to wiedzieć zwłaszcza osoba sprzedająca mieszkania, gdyż ma styczność z klientami i wie jakie pytania mu zadają.

Zobaczmy co nam podpowie Adwords, gdy wpiszemy frazę „tanie mieszkanie w warszawie”

Sposoby Reklamy w Internecie - 4 źródła pozyskiwania ruchu!

Mamy tutaj aż 140 osób miesięcznie, które wpisują taką frazę. Koszt za kliknięcie wynosi 5,39 zł, więc jak za pozyskanie klienta na mieszkanie, są to z pewnością groszowe sprawy.

I znowu tutaj już mógłbym się reklamować i kierować ruch na moją ofertę, lecz trzeba tu stworzyć pogłębienie zainteresowania.

Na początek sprawdzam co mi wyskakuje w Google, gdy wpiszę to frazę „tanie mieszkanie w warszawie” i przeglądam trzy pierwsze wyniki wyszukiwania.

Mamy tutaj.

Pierwsze OLX.
http://olx.pl/nieruchomosci/mieszkania/sprzedaz/warszawa/?t=Tanio

Drugie warszawa.nieruchomości
http://warszawa.nieruchomosci-online.pl/mieszkania,sprzedaz/

I trzecie
http://wawalove.pl/Tanie-mieszkanie-w-Warszawie-gdzie-kupic-a17258

Teraz przeglądając te propozycje, dwie pierwsze to zwykłe ogłoszenia reklamowe, więc raczej klient tutaj nie kupi. Standardowo pisze tutaj, jakie mieszkanie, cena, rozmiar itd.

Tylko w trzecim jest coś co może zainteresować potencjalnego klienta, ale przyglądając się temu wpisowi również nie za bardzo jest przekonujący do zakupu, raczej takie porównanie cenowe.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie na stronie internetowej artykułu na temat tego: „jak kupić tanie mieszkanie w warszawie”. Dokładne wytłumaczenie na co uważać przy zakupie mieszkania, w której dzielnicy jest taniej, gdzie jest bliżej szkoła, gdzie jest bliżej do centrum itd. jeszcze więcej szczegółów.

I dopiero wtedy zakupić reklamy w Adwords na frazę „tanie mieszkanie w warszawie” oraz pokrewne i kierować ludzi najpierw do wartościowego artykułu, a dopiero na końcu tego artykułu dać możliwość przejścia na inną stronę do oferty.

Pamiętaj!

Klienci nigdy nie kupują przy pierwszym kontakcie z ofertą, dlatego trzeba pogłębić ich zainteresowanie i dopiero próbować sprzedać.

To jest pierwszy sposób reklamy internetowej, która działała zanim jeszcze powstał internet, a jej twórcą jest David Ogilvy(Ojciec Reklamy 🙂

A teraz w skrócie Facebook Ads.

Więcej o stworzeniu dobrej reklamy i remarketingu na Facebooku napisałem we wcześniejszym artykule: Jak stworzyć dobrą reklamę

Jednak reguła jest ta sama.

Gdy reklamujesz się do ludzi, którzy kompletnie Cię nie znają to najlepiej na początek wysłać ich do darmowego materiału (artykuły/wideo), gdzie zapoznają się z tym co możesz im zaoferować. Dopiero później ustawiasz remarketing, aby przeszli do sklepu czy do oferty twojego produktu.

Jeśli masz już klientów to polecam Ci zaimportować całą listę i reklamować do nich inne swoje produkty czy usługi, gdyż sprzedaż klientom, którzy już coś od Ciebie kupili jest o wiele łatwiejsza.

Sposoby Reklamy w Internecie nr 2 – SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

To jest głęboki temat, który interesuje wielu przedsiębiorców.

Postaram Ci się to wyjaśnić jak najlepiej.

Widzisz według badań firmy, które blogują mają 5x więcej ruchu, niż te które nie blogują.

Większość firm może i nawet powinna blogować.

Sprzedajesz nieruchomości? Zacznij pisać o tym jak kupić tanią nieruchomość, jak kupić dobrą nieruchomość, jaki kredyt pod nieruchomość, jak wynająć, czy inwestycja w mieszkanie to dobry wybór, zakup mieszkania pod wynajem i wiele wiele więcej. Temat rzeka.

Masz sklep z winem? Pisz o tym jak zrobić dobre wino, które na kolacje z żoną, można coś napisać o winnicach, pokazać zdjęcia(zwłaszcza na fejsie ;), mimo że ludzie nie mają czasu, to i tak lukną twoją fotkę, zalajkują i pójdzie wirusem.

Wystarczy tylko wpisać w Google: blog o nieruchomościach, blog o winach itd. i sprawdzić o czym piszą inni.

Teraz dam Ci główne wskazówki, według których obierzesz właściwą strategię bloga.

Po pierwsze kontent jest najważniejszy.

Ludzie mają nadmiar informacji w dzisiejszych czasach, dlatego chcą czytać najlepsze informacje.

Im dłuższy artykuł tym lepszy dla Google, oraz zwiększa się czas spędzony na stronie, dzięki czemu zdobywasz wyższe pozycje, bo Google bierze to również pod uwagę. Jednak nie ma co przeginać. Sam mógłbym pisać artykuły mające po 100 000 znaków, ale nie robię tego ze względu na to, iż chcę przekazać tylko najważniejsze informacje.

Zadbaj również o kosmetykę. Wprowadź nagłówki, pogrubienia, podkreślenia.

Wstaw zdjęcia czy nawet nagranie wideo.

Po drugie pisz tak jak mówisz. Wtedy twoim odbiorcom łatwiej wejść w twoją skórę. Z samego czytania wielu ludzi doznaje pozytywnych emocji. Słowa mają wielką moc i bardzo szybko wpływają na wyobraźnie i emocje.

Po trzecie strona potrzebuje dobrej jakości linków.

Najlepszym sposobem jest dodanie strony do najpopularniejszych katalogów, taką listę możesz pobrać tutaj…

Jeśli masz profile społecznościowe na Facebooku w innych serwisach to również umieść tam link do strony

Innym sposobem są jeszcze fora dyskusyjne, gdzie możesz zostawić link w swoim profilu oraz artykuły do przedruku, gdzie możesz również zostawiać linki do swojej strony czy nawet konkretnych artykułów. Z takich miejsc również możesz zyskać dodatkowy darmowy ruch.

Sposoby Reklamy w Internecie nr 3 – Youtube

Wielu przedsiębiorców kompletnie nie wykorzystuje mocy jaką ma Youtube, albo robi to źle.

Najważniejszą kwestią w tworzeniu filmów w internecie jest ich długość. Tutaj przeważają filmy mające od 3 do 7 minut i takie właśnie Youtube promuje najchętniej.

Po drugie musisz tworzyć filmy pod frazy, które ludzie wyszukują w internecie, najlepiej to właśnie sprawdzać na Google Adwords, chociaż Youtube również podpowiada. Zobacz poniżej.

Sposoby Reklamy w Internecie - 4 źródła pozyskiwania ruchu!

Zastanów się co może wyszukiwać twój klient, wypisz sobie z 10 tematów na początek i nagraj na ich temat wideo.

Teraz każde nagranie trzeba dobrze opisać, więc frazę kluczową dajesz w tytule, w opisie oraz w tagu. Youtube nie ma pojęcia o czym jest film, dlatego promuje je na początek po rozpoznaniu opisów.

Później najważniejsza jest ilość lajków, komentarzy oraz subskrypcji po obejrzeniu nagrania.

Ważne jest również aby dodać link do strony w opisie, dzięki czemu przekierujesz odbiorcę do swojej strony lub możesz o tym powiedzieć na końcu wideo.

Sposoby Reklamy w Internecie - 4 źródła pozyskiwania ruchu!

Sposoby Reklamy w Internecie nr 4 – Email marketing

I teraz najpotężniejsze narzędzie marketingowe wymyślone w dziejach ludzkości.

Inne sposoby reklamy w internecie mogą się chować, gdy masz już listę klientów. Mając listę klientów na 10 000 osób można już kompletnie zapomnieć o jakiejkolwiek formie reklamie, gdyż wystarczy stworzyć nowy produkt, wysłać mailing do swojej bazy i zarabiać, bez inwestowania w reklamę.

Jednak Ja z własnego doświadczenia powiem Ci, że lepiej jest jednak dalej inwestować przynajmniej 10-20% zarobionych pieniędzy w nowy świeży ruch i przyciągać do siebie nowych klientów.

Budowanie list mailingowych jest najlepszą strategią biznesową, ponieważ mając listę możesz ją wysłać do nowego artykułu, aby go wypromować. Możesz ich wysłać do nowego wideo na Youtube i wypromować szybko nowe nagranie, czy też wysłać ich do polubienia fanpage i zdobyć szybko fanów swojej marki.

Najważniejsze jest zbudowanie trwałych relacji z listą, gdyż każdy lead, który poda Ci swój adres e-mail posiada własne marzenia, problemy itd.

Dostarczając mu rozwiązań stajesz się dla niego nie tylko ekspertem w danej branży, ale również przyjacielem.

Dzisiaj wielu przedsiębiorców traktuje swoich klientów nieodpowiednio, na zasadzie. Chodź do mnie, kup i na razie.

Tak naprawdę cała przygoda z biznesem zaczyna się dopiero, gdy budujesz listę. Mając listę można stracić wszystkie pieniądze, ale gdy masz lojalnych klientów, fanów swojej marki, to możesz wszystko szybko odbudować.

Czasami dostaję pytania:

A po co mi baza klientów, gdy prowadzą sale weselne i mam tylko klientów na wesela?

I tu jest poważny błąd, ponieważ rozmyślając trochę nad tym można samemu się domyślić, że młode małżeństwo będzie miało w przyszłości dzieci.

Można by im wynająć później sale na chrzciny, komunię, itd., albo zaproponować innej firmie świadczącej takie usługi i uzyskać z tego jakąś prowizję.

Ale o tym porozmawiamy innym razem.

Są to skuteczne i bardzo dobre sposoby reklamy w internecie. Oczywiście jest ich znacznie więcej, ale ten wpis i tak jest już dość długi, więc tyle na dziś wystarczy.

Napisz proszę, który sposób wykorzystujesz u siebie lub który Cię najbardziej zainteresował?