Korzyści płynące z korzystania z motion design w twojej firmie

Dziś konkurencja jest dość wysoka w prawie każdej branży. Aby wyróżnić się z tłumu, zaprezentuj własną markę i jej strategię marketingową w unikalny sposób, który angażuje Twoich klientów i prowadzi ich do przodu.

Motion design to odpowiednie medium, które sprawi, że reklama Twojego produktu będzie wyjątkowa i interaktywna dla klientów oraz zapewni wysoką konwersję dla Twojej firmy. Dzięki ruchomym grafikom możesz rozpocząć własną historię marki już od pierwszej sekundy interakcji użytkownika i budować punkty styku na każdym etapie podróży użytkownika.

Z biegiem czasu UX (User Experience) produktu i konwersja zostały stworzone na kilka sposobów, co było trendem w tamtym czasie, a wraz z ewolucją innowacji te trendy przemijały. Jednak w obecnej sytuacji istnieją pewne trendy, które wyglądają, jakby przez jakiś czas się utrzymały.

Rzeczywiście, istnieje wiele zmieniających się tendencji UX, ale projektowanie grafiki ruchu jest strategią pracy w UX i marketingu, która działa niezależnie od pory roku lub branży biznesowej.

W odniesieniu do wartości biznesowych, motion design to fajerwerk, który nie tylko zwraca uwagę na Twój produkt lub treść, ale także wzmacnia UX produktu i konwersję, dopóki ludzie nie zaczną doceniać Twojej finezji.

Według Wikipedii ruchoma grafika to fragmenty cyfrowego materiału filmowego lub animacji, które tworzą iluzję ruchu, rotacji lub odtwarzania wideo. W prostych słowach motion design odnosi się do wykorzystania zasad projektowania graficznego i efektów wizualnych do tworzenia animacji i treści animowanych.

Dziś animowana grafika jest obowiązkową częścią każdego zestawu narzędzi projektanta. Ale co ważniejsze dla biznesu, jest to skuteczne narzędzie w opracowywaniu procesu projektowania UX i strategii marketingowych, które mogą naprawdę zwiększyć Twoją markę, konwersje i utrzymanie klientów. Dowiedzmy się, w jaki sposób.

Dlaczego motion design w biznesie jest ważną strategią? Najpierw przyjrzyjmy się celom i zaletom projektowania ruchu dla każdej firmy. Grafika ruchoma może służyć różnym celom, z których wszystkie są istotne dla budowania konwersji i uzyskania odpowiedniego pozycjonowania marki lub UX produktu. Kolejne cele projektowania grafiki ruchomej mogą służyć najefektywniej:

Przyciąganie uwagi użytkowników.

Statystyki pokazują, że 65% widzów ogląda co najmniej 3/4 filmów.

Udowodniono również, że dodanie projektu ruchomego do treści zwiększa szanse na to, że Twój artykuł pojawi się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie Google 53 razy!

Oznacza to, że dzięki ruchomej grafice możesz pochwalić się skupieniem uwagi odbiorców na złotym talerzu. Oznacza to, że dzięki ruchomej grafice możesz wyświetlać to, co chcesz, aby widzowie zobaczyli, i zakreślić treści, na których nie chcesz się zwracać. W ten sposób odpowiednio pozycjonuje swoją markę.

Tworzenie niezapomnianego UX.

Obrazy to najprostszy i najskuteczniejszy sposób, aby zapewnić, że ludzie zachowają informacje przez długi czas. Ludzka pamięć jest krótkotrwała przetwarza słowa i może przechowywać tylko około siedmiu bitów informacji. Ale obrazy są bezpośrednio przetwarzane przez naszą pamięć długotrwałą i pozostają nietknięte w tej części mózgu, w której zostają trwale wyryte.

Według Visual Teaching Alliance 90% wszystkich informacji przekazywanych do mózgu ma charakter wizualny. Te wizualizacje są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż przetwarzanie tekstu. Dzieje się tak, ponieważ nasze oczy mogą co godzinę rejestrować 36 000 sygnałów wizualnych. Wszystko to mówi, że nawet matka natura zmusi twoją grupę docelową do zwrócenia uwagi na twoje treści w momencie, gdy zastosujesz ruch i sprawi, że twój UX będzie znacznie bardziej niezapomniany.

Stwórz bardziej interaktywny i intuicyjny interfejs użytkownika.

Bez względu na to, jak silne są obrazy w tekście, nie może on wywołać tyle intuicji i interakcji widza, co obraz ruchomy.

Wracając do statystyk, warto zauważyć, że ruchome grafiki mają o 135% większą siłę dotarcia niż inne materiały w mediach społecznościowych. Mają też większe możliwości angażowania odbiorców niż zdjęcia czy posty na blogach.

Dlatego projektowanie ruchu daje szansę na stworzenie bardziej interaktywnego, zorientowanego na klienta i intuicyjnego interfejsu użytkownika. Dlatego bardzo ważne jest, aby zaimplementować ruchomą grafikę jako funkcjonalny, ale nie jedyny element projektu, zwłaszcza jeśli chodzi o UX aplikacji mobilnej.

 

Author: innowacyjnanaukaebiznesu.pl