Jak stworzyć dobrą reklamę w dzisiejszych czasach?

Reklama czy to w formie fizycznej czy internetowej zawsze musi przyciągać uwagę potencjalnego klienta.

Zauważ, że często otrzymujesz na ulicy ulotkę, którą wyrzucisz po tym jak przeczytasz nagłówek, ponieważ odkryjesz że nie jest skierowana do Ciebie.

No bo wtykając Ci reklamę leku na prostatę czy reklamę badania piersi stwierdzisz, że to nie dotyczy Ciebie. Takie reklamy można by rozdawać, ale w przychodniach, prywatnych klinikach, szpitalach itd., a nie na ulicy.

Wielu przedsiębiorców w ten sposób próbuje dotrzeć do potencjalnych klientów z bardzo marnym skutkiem. Dlatego dzisiaj pokażę Ci co tak naprawdę musisz zrobić, zanim stworzysz jakąkolwiek reklamę, niezależnie od tego czy jest to reklama online czy offline.

Każdy biznes, każdy pomysł na biznes musisz zacząć od znalezienia odpowiedniego avataru klienta.

To pod klienta tworzysz treść reklamy, która ma zachęcać do kupienia od Ciebie.

Niestety czasy się zmieniają i dzisiaj trzeba być lepszym sprzedawcą niż tak jak to było kiedyś.

Jeśli chcesz osiągnąć w przyszłości duży sukces to musisz ze zwykłego sprzedawcy stać się doradcą.

Jak to zrobić?

Mogę pokazać Ci to na przykładzie biznesu z koszulami? Chcesz?

Zobacz sprawa wydaje się prosta, no bo otwieram sklep internetowy, tworzę treść do reklamy, grafikę itd., kupuje reklamę w Google Adwords czy na Facebook Ads i zaczynam zarabiać kupę forsy 🙂

Otóż nie! To jest błąd, poważny błąd.

Ponieważ większość klientów nie kupuje przy pierwszym kontakcie z ofertą.

I co tutaj trzeba wprowadzić?

POGŁĘBIENIE ZAINTERESOWANIA ORAZ REMARKETING

Jak się za to zabrać?

Już Ci mówię.

Po pierwsze w swojej niszy musisz odkryć, czego ludzie szukają, z czym mają problemy, co ich gryzie przez co nie mogą spać.

Jak myślisz co może nie dawać spać osobie, która planuje kupić koszulę?

Masz 5 sekund.

5
4
3
2
1

Wiem, że też coś wymyśliłeś 🙂

Może to być np.
– ślub(koleś pierwszy raz idzie przed ołtarz, ze stresu nie może spać, poza tym jutro idzie zakupić garnitur, koszule itd.)
– studniówka(ale był melanż 🙂
– inne ważne okazje, wydarzenia biznesowe, uroczystości itd.

Odkryliśmy właśnie kilka problemów, które możemy rozwiązać dla naszego klienta. Teraz trzeba wziąć dosłownie jeden i stworzyć na ten temat dobry kontent.

Co zrobię?

Sprawdzę w Google co tam się dzieje.

Czy już ktoś napisał na ten temat czy stworzył już na ten temat dobry kontent i jeśli już jest co zrobię?

Stworzę podobny, ale jeszcze go ulepszę. Dam więcej wskazówek, porad itd., żeby tylko i wyłącznie pogłębić zainteresowanie potencjalnego klienta.

Wpisuję w Google: „jaką koszule na ślub”

I co wyskakuje?

Patrz:

Jak stworzyć dobrą reklamę

Na początku mamy milerszyje.pl

I bardzo dobry kontent po przejściu na stronę. Wszystko odpowiednio opisane, aby pogłębić zainteresowanie potencjalnego klienta.

Jak stworzyć dobrą reklamę

Teraz gdzie można by dać taki artykuł, gdybym tylko reklamował się offline?

No jak myślisz?

Można wrzucić artykuł drukowany do miesięcznika dla sportowców, biznesmenów i innych gazet, które czytają mężczyźni. Dać tam kupon rabatowy ze zniżką 10% i wtedy gdy klient przyniesie kupon do twojego sklepu możesz policzyć konwersję reklamy, czyli sprzedaż.

Zainwestowałeś 1000zł w reklamę. Z reklamy do sklepu przyszło 56 klientów, którzy kupili koszule po 100zł. Zarobiłeś 5600zł.

Można tutaj również wykorzystać internet, aby stworzyć dobrą reklamę.

Na początek kierujesz ludzi z reklamy do artykułu, aby pogłębić ich zainteresowanie, a dopiero gdy już mają świadomość jaką koszulę wybrać odsyłasz ich do reklamy sklepu internetowego, gdzie prezentujesz kilka różnych koszul.

Tutaj musisz wykorzystać remarketing. Szczegółowo na ten temat napiszę później. Póki co wytłumaczę Ci w skrócie.

Facebook Ads posiada specjalny pixel w menadżerze reklam, gdzie możesz wkleić go do swojej strony internetowej. Wtedy gdy ktoś trafi na twoją stronę Facebook pobierze jego dane i będzie je przetrzymywał dla Ciebie na twoim koncie w menadżerze reklam.

Następnie tworzysz reklamę tylko do osób, które odwiedziły twoją stronę, które mają już pogłębione zainteresowanie i szansa sprzedania takim osobom jest o 80% większa.

Jak stworzyć dobrą reklamę, która będzie skuteczna, tania i przyniesie zyski?

Na samym początku określ kim dokładnie jest twój klient. Sprecyzuj go konkretnie, np.

  • wiek 22-30
  • zaręczony
  • własny biznes

Następnie stań się na chwilę nim i zobacz, jakie on może mieć problemy i stwórz na ten temat bardzo dobry kontent.

Poszukaj na forum, jakie tam klienci zadają pytania.

Sprawdź w Google Adwords czego wyszukują.

Popatrz:

Jak stworzyć dobrą reklamę

Jak widzisz koszuli na wesele wyszukuje 260 potencjalnych klientów miesięcznie i albo kupią u ciebie albo u konkurencji 🙂

Jak stworzyć dobrą reklamę, która będzie tańsza?

Zawsze reklamuj się na dłuższe frazy

Zauważ różnicę:

koszula, a koszula na ślub;
koszula, a  koszula na wesele

albo np. koszula na miarę online

Jak stworzyć dobrą reklamę

 

Reklamując się na hasło: „koszula”, tak naprawdę nie wiemy jakiej koszuli klient poszukuje. Z pewnością taka reklama będzie droga i mało skuteczna.

Reklamując się na hasło: ‚koszula na ślub” mamy już jasno określony profil klienta, który wyszukuje konkretnej zajebistej koszuli na ślub.

Proste nie?

Mam nadzieję, że temat Ci się podoba i wiesz już jak stworzyć dobrą reklamę oraz od czego w ogóle zacząć.

Do omówienia mamy jeszcze inne zagadnienia, dlatego…

Samemu wybierz o czym chcesz przeczytać następnym razem.

Do wyboru mamy:

Sposoby reklamy w internecie
Jak stworzyć squeeze page
Squeeze page – najważniejsze elementy strony
Lejek sprzedażowy – 3 rodzaje lejka
Jak zwiększyć ruch na stronie – 2 darmowe sposoby

JEŚLI CHCESZ SPRZEDAWAĆ WIĘCEJ KONIECZNIE MUSISZ MIEĆ LEPSZĄ OFERTĘ. MAM DLA CIEBIE PREZENT: "WZÓR PISANIA PERSWAZYJNYCH OFERT"

darmowy-trening-pod-wpisem

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • jak zrobić reklamę
  • jak stworzyć folder reklamowy
  • jak zalozyc reklame na blogu
  • jak zrobic reklame okolicy tak aby inni chcieli ja zobaczyc

[SYSTEM PISANIA OFERT] Wartość 97zł

TEN GOTOWY WZÓR PERSWAZYJNYCH OFERT pomaga napisać o 1800% lepiej sprzedającą ofertę i wystarczy 15 do 20 minut, aby nauczyć się pisać perswazyjne oferty!

Pomogę Ci w napisaniu perswazyjnej oferty, dzięki czemu sprzedaż więcej produktów, klienci będą chętniej kupować i zarobisz 6x więcej.

LUB SZYBCIEJ