Czy myślałaś kiedyś aby zająć się branżą beauty? Jeśli nie to, wiedz, że własny salon piękności jest dosyć kosztownym przedsięwzięciem, ale nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę. Przeczytaj artykuł i dowiedz się na jakich zasadach warto otworzyć swoją działalność z dziedziny urody!
Wynajmij powierzchnię do prowadzenia działalności w istniejącym salonie
Kiedy założysz własną jednoosobową działalność gospodarczą, być może będzie Ci trudno wynająć cały lokal. Wówczas, powinnaś zastanowić się nad wynajęciem powierzchni w istniejącym już salonie urody. Koszty takiego wynajmu nie będą zbyt duże, a na pewno mniejsze niż w przypadku, gdybyś chciała podnająć cały lokal. Właściciel salonu udostępni Ci niewielką część, w której ulokujesz swoje narzędzia pracy i będziesz przyjmować klientów. Korzyść jest obopólna – Ty zyskujesz miejsce do zarabiania i możesz prowadzić swoją działalność, natomiast właściciel salonu również zarabia, a dodatkowo jego salon cieszy się większą popularnością, dzięki rozszerzeniu o nowe usługi, które Ty świadczysz. Posiłkowanie się kredytem na otwarcie pierwszej działalności nie zawsze jest dobrym pomysłem. Istnieje bowiem ryzyko, że biznes nie przyniesie tyle dochodu, ile początkowo zakładałaś. Ponadto, cały salon trzeba w odpowiedni sposób zagospodarować i musisz mieć kilku pracowników, którzy będą prowadzili rejestrację klientów oraz świadczyli inne usługi – Ty sama nie jesteś w stanie obsłużyć wszystkich.
Rozszerzaj działalność i wychodź naprzeciw potrzebom rynku!
Aby Twoja firma, bez względu na to, jak niewielka, mogła się rozwijać, potrzebujesz zachować elastyczność. Kiedy niemożliwe jest obsługiwanie klientów czy klientek w salonie, wówczas powinnaś rozważyć świadczenie usług w domu klienta. Dojazd kosztuje, więc będziesz musiała podnieść cenę. Jakość idzie w parze z ceną, a Twój czas jest równie cenny. Nie zapominaj, że prowadzisz biznes po to, aby zarobić, a nie wyjść w najlepszym wypadku na zero, a w najgorszym z długami do spłacenia. Poza tym, musisz zadbać o obecność w social mediach. Pytaj klientek, czy możesz zrobić im zdjęcia przed stylizacją lub zabiegiem oraz po zabiegu. Obrazy doskonale pokazują efekty Twojej pracy i przemawiają do wyobraźni klientów bardziej niż najwymyślniejszy opis Twoich usług. Zachęcaj też stałych klientów do korzystania z Twoich usług, rabatami, promocjami oraz zniżkami. Reklamuj się zarówno na Facebooku, jak i Instagramie, a jeśli czas Ci na to pozwala, prowadź też transmisję na żywo przy pomocy którychś z darmowych platform. W biznesie, jakim jest uroda wieści o dobrej kosmetyczce czy fryzjerce rozchodzą się na zasadzie poczty pantoflowej, dlatego dbaj o jak najlepszą opinię! Gdy nie masz czasu na brylowanie w social mediach, wynajmij kogoś na godziny. Taka osoba zadba o regularne wstawianie postów lub zdjęć, będzie informowała Twoich klientów, o nowych trendach lub promocjach. Ty jedynie będziesz monitorowała te działania i zajmiesz się spokojnie obsługą klientek!
Najnowsze komentarze