Jak Reklamować Firmę w Internecie, aby nigdy nie stracić nawet złotówki?

Kiedy zaczynasz reklamować firmę w internecie masz do wyboru wiele możliwości. Możesz wybrać najpopularniejsze rozwiązanie jakim jest Google Adwords, możesz zakupić reklamy na Facebook Ads, ale możesz również zlecić wysyłkę mailingu na jakimś forum, które jest tematycznie powiązane z twoją branżą np. sprzedajesz odżywki do włosów, to możesz znaleźć damskie forum o kosmetykach i tam zakupić reklamę.

Wielu właścicieli firm wybiera również pozycjonowanie, myśląc że gdy uzyskają wysokie pozycje swojej strony w Google to klienci zaczną walić drzwiami i oknami. Niestety niektórzy mają tak przerażająco kiepskie treści na stronie, że Google samo spycha ich na dół, no bo potencjalny odbiorca nie znajduje tego co wyszukuje w internecie na ich stronach.

Kiedy ktoś wpisuje w Google hasło i trafia na twoją stronę i nie znajduje odpowiedzi na swoje pytania to główny znak dla Google, aby nie dawać takiej stronie wysokiej pozycji.

Jeśli jednak nie chcesz marnować pieniędzy na reklamę i dowiedzieć się dlaczego klienci nie kupują od Ciebie, to koniecznie czytaj ten cały artykuł, ponieważ pod koniec będziesz mieć całą wizję tego, jak skutecznie reklamować firmę w internecie.

Jak reklamować firmę w internecie, aby pozyskać jak najwięcej klientów?

Na początek musimy sobie wyjaśnić dlaczego twoja reklama nie działa.

Otóż wyróżniamy 2 typy reklam.

1. Reklama jednostopniowa.
2. Reklama wielostopniowa.

Najgorsze jest to, że większość firm wybiera reklamę jednostopniową. Niestety jest to najgorszy błąd. Nie mówię, że taka reklama jest bardzo zła, ale często nie przynosi takiego zwrotu z inwestycji, jakiego oczekujemy.

Na czym polega reklama jednostopniowa?

Reklama jednostopniowa to nic innego jak zakup reklamy i od razu z reklamy przekierowujemy potencjalnego klienta do oferty. Ta reklama nawet działa, ale tylko wtedy gdy masz bardzo dobrze napisaną ofertę. W wielu przypadkach po prostu firmy tracą. Potencjalny klient z reklamy wchodzi na ofertę, czyta, czyta i albo kupuje, albo odchodzi na zawsze. Niestety w większości przypadków odchodzi. Dlatego właśnie polecam stosować reklamę wielostopniową.

Czym jest reklama wielostopniowa?

Koniecznie musisz zrozumieć, że klienci nie kupują od razu. Tylko niecałe 1% klientów podejmie decyzję o zakupie produkty czy twojej usługi przy pierwszym kontakcie z ofertą. Oznacza to, że większość pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana do kosza. Jednak jest też dobra strona, ponieważ większość osób, jakieś 81% którzy nie kupią za pierwszym razem, możesz przekonać do zakupu w ciągu kilku miesięcy.

Dlatego też musisz jak ognia unikać reklamy jednostopniowej i zainteresować się reklamą wielostopniową, która polega na ściągnięciu zainteresowanych osób i prowadzeniu marketingu właśnie na tych osobach wstępnie zainteresowanych. Dzięki czemu wiesz, że osoba jest zainteresowana i będzie skłonna zakupić twoje produkty.

Jak reklamować firmę w internecie skutecznie?

jak reklamować firmę w internecie

Firmy błędnie zakładają, że każda osoba, która przychodzi do sklepu od razu dokona zakupu. Jest to naprawdę poważny błąd, który popełnia większość firm.

Popatrz na siebie jako klienta. Kiedy decydujesz się na zakup na początek idziesz się porozglądać, dopiero jesteś zainteresowany, ale przejrzysz kilka firm i kilka ofert, zanim cokolwiek kupisz. Jednak kiedy jesteś już zainteresowany, to zadaniem aby nakłonić Cię do sprzedaży jest pogłębienie tego zainteresowania.

Weźmy tutaj za przykład klienta, który chce kupić nowe auto. Zobacz jak w skrócie przebiega proces podejmowania decyzji o zakupie samochodu.

Na początku klient narzeka, że stare auto jest coraz gorsze, ma częste awarie i należałoby go w końcu zamienić na nowszy model. Podświadomie zaczyna przekonywać siebie, jak również swoją rodzinę, że muszą w końcu wymienić stary samochód. Klient zaczyna być zainteresowany.

Po pewnym czasie zaczyna dostrzegać różnego rodzaju reklamy samochodów i zauważa różne komisy samochodowe.

Po jakimś czasie dopiero wtedy podejmuje decyzje o zakupie. Dopiero w tym momencie zaczyna zbierać różnego rodzaju informacje, porównuje oferty, sklepy, komisy, dopytuje znajomych, itd. Teraz zaczyna jeździć po komisach, salonach i sprawdza co jest dostępne na rynku.

Dopiero gdy zbierze odpowiednie informacje, dopiero wtedy zdecyduje się na zakup.

Jak widzisz cały proces jest czasochłonny i nie ma tutaj drogi na skróty.

Przeciętny sprzedawca, który sprzedaje w salonie czy komisie nie rozumie potrzeb klienta i oczekuje, aby klient od razu dokonał zakupu, bez zastanowienia.

Zamiast od razu sprzedawać na siłę, należy na początek wziąć dane kontaktowe do klienta i rozpocząć powolny proces przekonywania.

Dlatego właśnie jakieś 99% ludzi zarabia w swojej firmie bardzo mało, można powiedzieć, że ochłapy, a mogli by zarabiać dużo, dużo więcej, gdyby nie byli leniwi.

Większości firm nie chce się zdobywać danych do klientów, pogłębiać ich zainteresowanie i dopiero sprzedawać. Właściciele firm myślą, że klienci przyjdą sami, wyłożą grubo wypchaną walizkę pieniędzy i kupią. Jednak tak się nie stanie, a im droższe produkty, tym trudniejsza jest ich sprzedaż.

Wiele firm próbuje również wypromować markę, co jest często stratą pieniędzy i niczym więcej.

Dlaczego należy na początek pozyskiwać dane do swoich klientów i jak reklamować firmę w internecie w ten sposób?

jak reklamować firmę w internecie

1. W ten sposób otrzymujesz dużo większy zwrot z inwestycji – ludzie potrzebują czasu, aby stać się twoim klientem. Klient Cię nie zna i Ci nie ufa, przez co głównie nie dochodzi do zakupu. Kiedy będziesz posiadał odpowiedni system, który będzie pogłębiał zainteresowanie klientów, dawał im rozwiązania i odpowiedzi na pytania, które wpisują w Google, wtedy staniesz się dla nich ekspertem i szybko dokonasz sprzedaży.

Dodatkowo taka reklama firmy potrafi związać klienta na stałe, dzięki czemu gdy raz zakupi i będzie zadowolony, to później kupi drugi raz, trzeci i wiele więcej, a zdecydowanie każdej firmie zależy na stałych klientach.

2. Taki biznes jest trudny do skopiowania – mam na liście ludzi, którzy nic nie kupują, bo są moją konkurencją. Tworzą fikcyjne konta tylko po to, żeby zobaczyć cały marketing od środka. Jednak większość moich produktów i ofert jest niedostępna dla zwykłych subskrybentów.

Większość ofert wysyłam tylko tym, co już dokonali znaczących zakupów na większe kwoty. Dodatkowo cały system marketingowy jest dość skomplikowany i trudny do skopiowania. Jeśli masz firmę, którą może skopiować każdy, to nie masz biznesu w ogóle.

3. Dane kontaktowe do potencjalnych klientów są aktywem – kiedy posiadasz już bazę adresów do osób wstępnie zainteresowanych, a ona nie chce od Ciebie kupować(co się rzadko zdarza) to zawsze możesz promować na niej produkty konkurencji i zarabiać prowizję.

Takim przykładem są często sprzedawcy mieszkań. Popełniają fatalny błąd, wręcz niewybaczalny.

Kiedy sprzedają klientowi mieszkanie, to tak jakby ten klient już przestał istnieć, no bo przecież nie kupi już drugiego mieszkania. Uznają bazę takich klientów za nieużyteczną, ale tak naprawdę tam są ukryte olbrzymie pieniądze. Można się dogadać z innymi firmami i za odpowiednie prowizje polecać na takiej liście oferty mebli do mieszkania, mebli do kuchni, dekoracji wnętrze, usługi remontowe, wykończeniowe, przeprowadzki i wiele innych. Widzisz tak tkwi ogromny potencjał, zawsze zbieraj dane do klientów.

Agenci nieruchomości mogą zarabiać na takiej liście mnóstwo pieniędzy. Takie listy są żyłą złota, którą większość sprzedawców mieszkań nie wykorzystuje. Kiedy promujesz na takiej liście jakieś usługi firmy, z którą nawiązałeś współpracę i większość nie będzie zainteresowana, to nie oznacza to, że w ogóle nie są zainteresowani. Jest bardzo duża szansa, że wysłanie ponownie takiej oferty za 2-3 miesiące pozwoli Ci zarobić dodatkowe pieniądze.

Jak reklamujesz firmę w internecie to pobierasz najczęściej adres e-mail, albo numer telefonu. Kiedy reklamujesz firmę offline najczęściej pobierasz wszystkie dane adresowe, aby móc wysyłać oferty drogą tradycyjną, za pomocą listu, ale również numer telefonu. Jeśli chcesz naprawdę świetnie reklamować swoją firmę, koniecznie powinieneś połączyć reklamę internetową z reklamą offline, dzięki czemu możesz pobrać adres e-mail, telefon i adres domowy i kiedy wysyłasz oferty na pocztę e-mail i widzisz, że klient nie reaguje wtedy możesz wysłać mu list z ofertą do domu, albo zadzwonić wykorzystując numer telefonu.

Teraz już wiesz jak reklamować firmę w internecie i nie tracić niepotrzebnie pieniędzy na reklamę jednostopniową, która może doprowadzić twoją firmę szybciej do bankructwa, niż do pożądanych zysków.