Jak wybrać odpowiedni rynek, w którym zawsze są pieniądze i można dużo zarobić 🙂

Za chwilę odkryjesz, jak znaleźć dobry rynek do sprzedaży wiedzy oraz gdzie aktualnie są największe pieniądze. Poznasz sprawdzone nisze, które generują dla właścicieli pokaźną ilość gotówki. Mam zamiar przedstawić rynki, które nie znikną z dnia na dzień, a które mają przyszłość.

Widzisz, jako jedna z niewielu osób mam kilka biznesów. Większość z nich jest niewidoczna i związana z innymi ludźmi.

Dodatkowo znam bardzo wielu ludzi, którzy generują pieniądze na rynkach niszowych i odnieśli w nich sukces. Część z nich jest moimi klientami, więc wiem dokładnie, ile pieniędzy stoi za poszczególnymi biznesami. Wierzę również, że będziesz mógł przyłączyć się do tego zyskownego biznesu jak sprzedaż informacji.

Jeżeli jeszcze nie masz biznesu, zobaczysz, jaki rynek wybrać i który wydaje się najlepszy, a jeżeli masz biznes, zobaczysz, jak zwiększyć zyski na konkretnym rynku.

Zanim rozpoczniemy, pozwól, że opowiem Ci trochę o pewnym kliencie, który miał problem z przekształceniem pasji w pieniądze.

Interesował się garncarstwem. Wiem, że nisza jest egzotyczna, i wydawnictwa również były tego świadome, więc nikt nie chciał wydać jego książki. Tak więc przyszedł do mnie. Powiedziałem mu coś, czego nie chciał słyszeć: „Zmień rynek”. Wiesz, czemu Święty Mikołaj roznosi wszystkie prezenty w ciągu jednej nocy? Bo ma magiczne renifery. Wóz, worek z prezentami, elfy – to wszystko jest ważne, ale w tę wyjątkową noc zaprzęg ciągną renifery (gwoli ścisłości znam prawdę o Mikołaju).

Jednak bardzo podobnie jest w biznesie. Jeżeli wejdziesz na zły rynek, nie przeskoczysz pewnych barier. Zbyt wąska nisza nie zapewni Ci nigdy dobrych dochodów. Możesz używać najlepszych technik marketingowych, ale i tak nie będą działać jak należy. Z kolei są rynki, na których bardzo podstawowe techniki działają jak szalone.

Nie wszystkie nisze nadają się do sprzedaży za gigantyczne pieniądze. Musisz mieć rynek, a później zapchać wąskie nisze na samym rynku swoim produktem. Pozwól, że dam Ci przykład. Pod lupę weźmy rynek związany z AdWords. Niszą na tym rynku będzie grupa osób, która szuka informacji o tym, jak odblokować swoje konto AdWords po Google Slap. Musisz mieć rynek, ale przede wszystkim produkt, który pasuje do wąskiej niszy rynku. Dzięki temu będziesz jak snajper celujący w jeden punkt.

Nisza najczęściej oznacza jakiś wąski problem albo ból, który trzeba uleczyć swoim produktem. Postanowiłem odkryć przed Tobą najlepsze nisze, ponieważ większość osób o to pyta. Ludzie nie są w stanie ruszyć z miejsca, bo nie wiedzą, jaką niszę wybrać. Nie wiedzą, gdzie się sprawdzą i gdzie są pieniądze.

Oczywiście problem szukania rynku nie jest tak prosty, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Trzeba znaleźć poważne problemy rynku i produkty, które je uleczą. To wymaga odpowiedniego przeszukania i zrozumienia, jak rynek działa.

Na początku trzeba przeprowadzić badania. Badania można przeprowadzić na swojej bazie adresowej albo forach dyskusyjnych czy social media. Zapytaj ludzi, co jest ich największą frustracją, jakie mają lęki, wyzwanie i czego chcą. Nie lekceważ tych odpowiedzi, bo na tej podstawie możesz zbudować swój biznes. Kiedy masz produkt pasujący do rynku, naprawdę znacznie łatwiej go sprzedać.

Miałem klienta z rynku odchudzania i zrobiliśmy dla niego taką ankietę. Myśleliśmy, że rynek ma problem z dietą, bo ludzie nie wiedzą, co jeść. Jednak ich problem był zupełnie inny. Kobiety nie miały motywacji, aby schudnąć.

Ich największym problemem była motywacja i brak chęci do odchudzania. To była gigantyczna różnica. Dlatego zamiast sprzedawać kolejne pigułki czy diety, lepiej sprzedać im produkt o tym, jak się motywować do podjęcia działania.

Musisz nasłuchiwać rynek. Na forach możesz prosić o wypełnienie ankiety. Obserwować najczęstsze pytania oraz sprawdzać, z czym faktycznie ludzie mają problem.

Kiedy masz produkt, który jest odpowiedzią na ich potrzeby i frustracje, wtedy znacznie łatwiej go sprzedać i szybciej nawiązać relacje z klientem.

Teraz kolejna bardzo ważna kwestia. Kiedy wiesz, czego potrzebują i co chcą osiągnąć, musisz wiedzieć, co ich blokuje przed osiągnięciem sukcesu. Dopiero gdy znajdziesz rozwiązanie ich problemu, możesz sprzedawać swój produkt.

Spójrz na wyniki z mojej ankiety:

Problem: Brak sprzedaży w firmie.
Co powoduje, że nie mają efektów: Brak ruchu na stronach.

Teraz mam 2 wyjścia. Mogę stworzyć szkolenie o sprzedaży albo o zdobywaniu ruchu. Mogę też połączyć tematy i stworzyć szkolenie „Ruch i konwersja”, czyli o tym, jak zdobywać odwiedziny i robić z nich klientów. Takie badania są na wagę ZŁOTA.

Kiedy chcesz mieć pieniądze w infomarketingu, musisz wiedzieć, co ludzie chcą osiągnąć, co ich frustruje i co ich powstrzymuje przed osiągnięciem sukcesu. Dopiero gdy wypełnisz lukę na rynku, będziesz mógł generować zyski.

Jednak prawdziwy sukces leży w niszowaniu. Co to oznacza? Kiedy złamiesz rękę i idziesz do szpitala, masz do wyboru „lekarza rodzinnego”, „psychiatrę”, „pielęgniarkę” i „ortopedę”. Kogo wybierzesz? No jasne, że ortopedę. Tym właśnie jest niszowanie. Ludzie z konkretnymi problemami chcą udać się do osób, które mają produkty pasujące do ich problemu. Aspiryna jest tabletką, która uśmierza różne bóle, leczy przeziębienie i zbija gorączkę. Jednak w reklamach z Panią Goździkową reklamowano tylko jeden jej aspekt: „uśmierza ból głowy”. Dzięki temu osoby z bólem głowy będą sięgali po aspirynę. Musisz być precyzyjny.

Najlepiej wybrać grupę ludzi, która ma palący problem i jest skłonna za niego płacić. Wtedy możesz kierować bardzo precyzyjnie swój marketing. Lepiej jest zawężać działania, niż je rozszerzać. Jeżeli jesteś treserem psów, nie rób kursu o psach, tylko o tym, jak wytresować psa w 3 tygodnie. Musisz być precyzyjny i niszowy.

Zaraz pokażę Ci największe nisze i zdradzę największe ich tajemnice. David Ogilvy był znanym specjalistą od reklamy i uważał, że „ślepa świnia trafi czasami na trufle, ale lepiej, żeby wiedziała, że ma ich szukać w dębowym lesie”.

Jak Wybrać Niszę?

Są generalnie 3 główne nisze: zdrowie, relacje i pieniądze. Wszystkie inne wchodzą w skład tych 3 nisz. Na tych 3 rynkach generuje się największą ilość pieniędzy. Kiedy Twój biznes szkoleniowy nie pasuje do tego, to znaczy, że źle wybrałeś i będziesz miał pod górkę.

Oczywiście, powyższe 3 nisze są bardzo rozbudowane i zawierają wiele mniejszych nisz, np. do rynku pieniędzy wchodzi nisza Forex, ale również zarabianie przez internet. Do niszy zdrowia wejdzie pocenie się, jak i odchudzanie, choć rzecz jasna nawet taka nisza jest zbyt ogólna. Możesz rynek odchudzania podzielić na mniejsze, np. dla mężczyzn, dla kobiet itd. Im jesteś bardziej precyzyjny, tym uzyskasz lepsze wyniki.

Zacznijmy od rynku ZDROWIA:

1) Diety i tabletki – ten rynek jest bardzo duży. Prawie każda kobieta chce wyglądać dobrze i zazwyczaj ma problemy z odchudzaniem. Dodatkowo polskie społeczeństwo tyje w błyskawicznym tempie, więc ludzie szukają rozwiązań, które pomogą im z wagą. Niszę odchudzania można podzielić na mniejsze, np. odchudzanie po ciąży czy odchudzanie dla mężczyzn. Na tym rynku bardzo łatwo o ruch, więc można w nim generować gigantyczne zyski.

2) Kulturystyka – rynek, który rośnie i w którym jest irracjonalna pasja, aby wyglądać na coraz większego. Mężczyźni są gotowi ryzykować zdrowie, aby stosować środki, które pozwalają szybko zwiększyć masę ciała. Dlatego ten rynek jest bardzo dochodowy. Zdobycie klientów na tym rynku jest stosunkowo tanie, a zyski są bardzo duże. Można sprzedawać diety, zestawy ćwiczeń albo suplementy.

3) Ćwiczenia i fitness – rynek na granicy odchudzania i kulturystyki. Główną grupą docelową są kobiety, które chcą wyglądać dobrze i mieć wyrzeźbione ciało.

4) Poprawa kondycji – ten rynek dopiero powstaje, jednak będzie głównym rynkiem docelowym większości siłowni. Klienci chcą zatrzymać efekty starzenia i poprawić swoją kondycję. Taki klient jest wierny, bogaty i gotowy słono płacić. Dlatego większość siłowni do kilku lat będzie kierowała się w ten target.

5) Witaminy i suplementy – rynek bardzo dynamicznie się rozwija i przyciąga bardzo dobrą grupę docelową, czyli osoby po 40. roku życia, mające pieniądze i chcące zadbać o siebie.

6) Problemy – problemy fizyczne i natury psychicznej. Dobra nisza dla psychologów albo specjalistów.

Relacje:

1) Randki – główną rzeczą, którą chcą zrobić ludzie, to znaleźć miłość. Dlatego ten rynek jest podzielony na 2 grupy klientów. Mężczyzn, którzy chcą znaleźć dziewczynę, albo kobiety, które chcą poznać wymarzonego partnera. Rynek ma wysoki poziom desperacji, więc klienci bardzo szybko przekonują się do zakupów.

2) Związki – miłość trzeba pielęgnować, a udany związek wymaga odpowiednich umiejętności komunikacyjnych i partnerskich. Rady dotyczące rozwoju tego obszaru są poszukiwane przez osoby, którym zależy na silnej więzi.

3) Małżeństwo i konflikty – małżeństwo przynosi wiele zmian w związku. Dlatego czasami pojawiają się problemy. Rzeczą naturalną jest, że ludzie najpierw szukają rozwiązania problemu, a dopiero potem chcą się rozejść. Jednak programy o tym, jak uratować małżeństwo, z pewnością się sprzedają.

4) Rozwód – rozwód jest osobną niszą, ponieważ dotyczy bardziej poradników typu „jak się rozejść, zachowując prawo do dzieci i majątek”. Osoby, które uważają, że pora się rozejść, szukają dróg, aby uratować, co się da. Na tym rynku można również sprzedawać poradniki o o tym, jak żyć po rozwodzie.

5) Seksualność – problemy seksualne, zazdrość, tantra i tego typu rzeczy z pewnością będą się sprzedawały, ponieważ seks jest tematem, który budzi wiele emocji.

6) Pewność siebie i mowa ciała – mowa ciała może wiele powiedzieć nam o danej osobie. Podobnie jak pewność siebie. W dzisiejszym wizerunkowym świecie ludzie płacą setki tysięcy złotych, aby dobrze się prezentować i wywierać wpływ przez swoją mowę ciała i pewność siebie.

7) NLP – bardzo mocno podchodzi pod komunikację, ale jest znacznie bardziej rozbudowanym tematem. Generalnie psychologia dobrze się sprzedaje. NLP może być wykorzystywane w perswazji, ale również w budowaniu relacji. Rynek wart setki tysięcy złotych.

8) Macierzyństwo – kiedy kobieta zachodzi w ciążę, chce wiedzieć jak najwięcej o macierzyństwie. Później, gdy urodzi, chce wiedzieć, jak wychować dziecko, na co zwrócić uwagę, więc rynek jest dosyć duży.

Biznes i pieniądze:

1. Zarabianie przez internet – jedna z największych nisz. Kto nie chce zarabiać pieniędzy! Nisza warta bardzo dużo pieniędzy, ale niestety mocno zepsuta przez oszukańcze programy obiecujące gigantyczne zyski w krótkim czasie, bez pracy. Niewątpliwie jednak warta grube pieniądze.

2. Marketing internetowy – marketing internetowy obejmuje SEO, AdWords, reklamę i strefę e-commerce. Jest rynkiem prężnie rozwijającym się i generującym wiele osób startujących w e-biznesie. Idealny na szkolenia i konferencje.

3.Rozwój biznesu – jestem marketerem internetowym, ale działam na innym rynku niż wszyscy – rozwój biznesu. Moimi klientami są głównie małe i średnie firmy, które chcą rozwijać swój biznes szybciej i generować większe zyski. Mam klientów zarówno mających biznesy lokalne, jak i te internetowe.

4. Forex – jedna z najlepszych nisz. Bardzo trudno o ruch, a pozyskanie leadów jest drogie, jednak zyski są gigantyczne. Rynek bardzo bogaty, ponieważ zawiera inwestorów z gigantycznym kapitałem.

5. Nieruchomości – inwestowanie i sprzedaż w nieruchomości przyciąga wiele osób, które są pośrednikami albo inwestują na własną rękę. Kiedy jesteś w stanie sprzedawać tej grupie docelowej i wiesz, jak handlować nieruchomościami, to możesz tutaj stworzyć bardzo dochodowy biznes.

6. Inwestowanie – pamiętaj, że rynki, na których są inwestorzy, są zawsze obfite. Generalnie tam, gdzie są duże transakcje, tam są duże pieniądze do wzięcia.

7. Dług – kilka milionów Polaków jest zadłużonych. Pomimo że ludzie nie mają na tym rynku pieniędzy, to jednak mają bardzo silną potrzebę emocjonalną. Jeśli jesteś w stanie im pomóc, oni są w stanie zapłacić za rozwiązania gigantyczne sumy.

8. Zarządzanie czasem – ludzie nie mają teraz czasu, więc szukają sposobów, aby go lepiej zagospodarować. Nisza jest z pewnością bardzo dobra.

9. Rozwój kariery i poszukiwanie pracy – ludzie chcą znaleźć dobrze płatną pracę. Kiedy pomożesz im w życiu zawodowym, z pewnością odwdzięczą się pieniędzmi. Tony Robbins zarabia na tym fortunę.

0 komentarzy

Dodaj komentarz