Tworzenie mailingu to bardzo ważna sprawa, ponieważ możesz wysłać mailing z kiepskim nagłówkiem np. Kup nowe buty w naszym sklepie, a możesz napisać lepszy nagłówek np. Te buty pokochały wszystkie kobiety. Z którym tytułem maila chętniej byś chciał przeczytać?

Widzisz żeby stworzyć dobry mailing trzeba się nad tym dłużej zastanowić. Najlepiej mieć taki wzór, dzięki któremu możesz szybciej napisać właściwy mailing, który będzie chętniej czytany przez twoich subskrybentów, czytelników czy klientów.

Zacznijmy więc od początku

Tworzenie mailingu według wzoru.

Z czego składa się mail? Trzeba to rozebrać na czynniki pierwsze, jak zabawkę z kinder niespodzianki :))

W e-mailu mamy:

1. Nagłówek
2. Pole od(kto wysyła)
3. Treść maila

Jak myślisz co jest najważniejsze z tych 3 punktów?

Dobrze myślisz. Oczywiście, że nagłówek.

Jeśli wyślesz suchego maila, np. tak jak to robią korporacje, typu: Kup nową taryfę telefoniczną, albo Otwórz lokatę bankową to nie osiągniesz takiej otwieralności, jak wtedy, gdy wyślesz do swoje bazy mailingowej maila o tytule: Hej imie, np. Hej Eliza, albo Cześć Asia.

Personalizacja to bardzo dobra technika, gdy masz coś bardzo, ale to bardzo ważnego do przekazania.

Gdy normalnie masz listę np. 1000 osób i maila otwiera 200-300 osób, to dodając imię w tytule wiadomości, możesz spowodować, że nawet otworzy 700-800 osób.

Teraz jak wyglądają statystki.

Wysyłasz ofertę za 27zł

300 z 1000=300. Z tego teraz do oferty w link kliknie jakieś 3%(jeśli masz już dobrą relacje z listą może to wynieść nawet 60%). Czyli 3%z300=9. 9×27=243.

800 z 1000=800. Z tego teraz do oferty w link kliknie jakieś 3%(jeśli masz już dobrą relacje z listą może to wynieść nawet 60%). Czyli 3%z800=24. 24×27=648.

W e-mail marketingu nie chodzi o to, żeby wysyłać dobre maile, ale bardziej to co oczekuje twój klient otrzymać. Dlatego właśnie wykorzystuje się ankiety, żeby zapytać po prostu swoich klientów czego by się chcieli dowiedzieć.

tworzenie mailingu