3 sposoby na zwiększenie sprzedaży za pomocą e-mail marketingu

Każdego roku liczba odbiorców poczty e-mail rośnie. Pozyskiwanie nowych klientów za pomocą e-mail marketingu staje się coraz prostsze. Tworząc własną społeczność wokół swojej firmy czy siebie, jesteśmy później polecani od klienta do klienta, dzięki czemu otrzymujemy czyste zyski bez inwestowania środków w reklamę.

Jednak żeby zacząć budować własną bazę klientów i fanów twojego biznesu, trzeba na początku przygotować ze 3 kampanie reklamowe przez które możemy przeprowadzić ludzi.

Niestety niektórzy w ogóle nie przygotowują kampanii odsyłając z reklam od razu do sklepu, co nie jest dobre i w większości przypadków reklamy nie zarabiają nawet na siebie, nie mówiąc już o zyskach dla nas.

Kiedy inwestuje w reklamę 50zł to dobrze jeśli pozyskam klienta i sprzedam mu przynajmniej produkt za 50zł. Jeśli będzie zadowolony to z pewnością wróci ponownie, dzięki czemu już przy następnych zakupach zarabiam na czysto.

Najważniejsze jest zawsze, aby mieć stałych klientów. Możesz wydać nawet 500zł na pozyskanie jednego klienta, jeśli wiesz że w ciągu następnych 12 miesięcy wyda u Ciebie 600zł. Pierwszego roku jesteś o 100zł do przodu, ale później z każdym rokiem o 600zł. Tak robią np. telefonie komórkowe, gdzie dostajesz telefon za 1zł i abonament płacisz rok, dwa, pięć, całe życie 🙂

Pozyskiwanie klientów jest dość proste, ale ważniejsze jest późniejsze zarządzanie listą klientów, mimo iż pozyskiwanie klientów to najdroższy element całego marketingu, to jednak w reklamę musisz non stop inwestować przynajmniej 10% dochodu, ponieważ zawsze masz określoną żywotność klienta. Jedni klienci przychodzą, inni odchodzą.

Twoją grupą docelową mogą być młode, sprawne i piękne kobiety, które będą żyć 100 lat i co miesiąc wydawać 300zł na kosmetyki, ale tak samo mogą to być starsze osoby zamieszkujące domy opieki, które wydają co miesiąc 1500zł za życie w domu opieki. Każdy klient jest inny, każdy ma inny portfel, każdy ma swoje wymagania, ale większość ma podobne potrzeby, jedzenie, picie, higiena, sex, sport, imprezy, muzyka, itd.

Samo budowanie Newslettera niesie ze sobą ogrom korzyści, bo z miesiąca na miesiąc może budować Ci większą społeczność.

Jakie są 3 proste sposoby na zwiększenie sprzedaży za pomocą e-mail marketingu?

1. Lepszy nagłówek

Kiedy wysyłasz mailing do swojej listy to pierwszy czynnik jaki wpływa na sprzedaż to nagłówek. Od niego zależy otwieralność twojego maila, więc im mniej osób otworzy, mniej kliknie w link, mniej przejdzie do oferty i mniej tym samym sprzedaż. Na każdą listę działają różne nagłówki i krótkie i długie i pozytywne i negatywne. Jest wiele rozwiązań, napisz kilka maili i sprawdź na które najbardziej reaguje twoja lista.

2. Użyj zdjęcia w treści

Ludzie lubią klikać, potwierdził to Facebook, który każdego dnia ma miliony klikniętych lajków. Tak samo jak ludzie lajkują zdjęcia na Facebooku, tak samo działają na nich zdjęcia w mailach i częściej klikają w zdjęcie niż w link umieszczony w treści.

3. Wstaw minimum 3 linki na e-mail

Kiedy piszesz dłuższe maile, to tych linków może być znacznie więcej niż 3. Możesz pisać bardzo długie maile i dawać nawet 7-8 linków. Dłuższe maile lepiej sprzedają.

Sposoby na Zwiększenie Sprzedaży za Pomocą e-mail marketingu

Wykorzystując te 3 proste sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-mail marketingu i optymalizując pewne czynniki, które mają wpływ na otwieralność i klikalność maili, możesz spowodować większą reakcję listy, dzięki czemu więcej osób przejdzie do oferty i kupi.

2 3