Reklamy na Facebooku mogą być dużo tańsze jeśli będziesz wiedział co robisz, więc jeśli twoje reklamy są drogie lub dopiero zaczynasz, to ten artykuł będzie dla Ciebie odpowiednim planem krok po kroku.

Ile kosztują reklamy na Facebooku?

Największe koszty reklamy na Facebooku zawsze powoduje źle dobrane zdjęcie, ponieważ to zdjęcie w 75% decyduje o tym czy twój odbiorca kliknie w Twoją reklamę. Jeśli w nią nie kliknie to Facebook nalicza się koszty za wyświetlenie, więc lepiej żeby klikał i przechodził na strony, które ustawisz po kliknięciu w reklamę.

Postaraj się wybrać takie zdjęcie, aby jasno mówiło o tym co reklamujesz oraz sugerowało co odbiorca zobaczy po kliknięciu. Nigdy nie dawaj nagich lasek w reklamach, ponieważ wiadomo, że będzie miało branie i dużo kliknięć, ale raczej klientów z tego nie będzie, więc na zdjęcie do reklamy na Facebooku wybieraj raczej obrazki kojarzące się z korzyścią, jaką osiągnie odbiorca po kliknięciu, np.

Masz sklep z torebkami damskimi. Warto wtedy na zdjęcie zrobić użytkowanie tej torebki, jak się prezentuje przy kobiecie, jak kobieta z torebką wygląda piękniej, ze stylem i elegancją.

reklamy na facebooku

Kiedy wybierzesz zdjęcie to musisz przejść do napisania treści reklamy i tutaj na facebooku działa dobrze przedstawienie korzyści w formie pytania, np. Chcesz wyglądać elegancko, seksownie i stylowo? Zobacz naszą najnowszą torebkę xyz.

W reklamach staraj się testować obrazki, czyli np. w jednym zdjęciu dajesz tło czerwone, a w drugim żółte i sprawdzasz następnie, na którą reklamuję ludzie reagują, która przynosi więcej korzyści. Z doświadczenia wiem, że kiepskie są niebieskie obrazki na Facebooku, pewnie dlatego że Facebook jest niebieski.

Jak stworzyć dobrą reklamę na Facebooku od zera? Oto Schemat:

reklamy na facebooku

1. Treść reklamy – tutaj najlepiej zaadresować problem lub korzyść dla klienta.
2. Zdjęcie – zdjęcie w 75% wpływa na skuteczność reklamy.
3. Nagłówek – nagłówek ma jasno informować co dostaną leady po kliknięciu w reklamę.
4. Opis w aktualnościach – podsumuj całą ofertę i umieść wezwanie do akcji (Wejdź tu! Zapisz się! Kup Teraz! Itd.).
Oczywiście powyższe informacje działają w każdej branży.
reklamy na facebooku

 

Jak wybrać idealną grupę docelową do reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku już mamy omówione, teraz czas na wybranie dobrej grupy docelowej. Jednym z najczęstszych popełnianych błędów jest oczywiście wyświetlanie reklam do wszystkich, zamiast tylko do najbardziej zainteresowanych osób. To jest główny problem i zaraz Ci powiem jak go rozwiązać.

Na Facebooku możemy tworzyć różne reklamy i do różnych grup reklam. Najlepszą z reklam jaką możesz tworzyć to reklama do swoich klientów.

Kiedy wybierzesz reklamy na Facebooku tylko do swoich klientów to automatycznie reklamujesz się tylko do wybranego grona i Facebook nie będzie chciał od Ciebie takich dużych stawek za kliknięcie w reklamę, jak to jest w przypadku, gdy reklamujemy się pierwszy raz do nowych ludzi, bo taka reklama zawsze jest najdroższa(o tym za chwilę).

Jak ustawić reklamy na Facebooku tylko do swoich klientów? Zobacz poniżej screeny krok po kroku.

reklamy na facebooku

reklamy na facebooku

reklamy na facebooku

Facebook Ads pozwala Ci na zaimportowanie swojej bazy klientów i następnie wyświetlanie reklam tylko do nich, więc np. masz 10 000 klientów i wyświetlasz reklamy tylko do tych ludzi, a kiedy klient Cię już zna i jest zadowolony z zakupów to reklama do niego będzie o wiele bardziej skuteczna niż do nowej osoby, która Cię kompletnie nie zna.

Kolejnym wyborem dobrej grupy odbiorców są osoby, które odwiedziły naszą stronę. Masz swoją stronę internetową np. sklep internetowy albo bloga czy jakieś forum i później reklamy możesz skierować tylko do osób, które były na twojej stronie.

Jest to tak zwana reklama remarketingowa. Tutaj można jeszcze wykorzystać konwersje niestandardowe, czyli jeżeli ktoś był na stronie z torebkami ze złota, to później mogę wyświetlić reklamy tylko do osób, które były na tej jednej stronie z torebkami ze złota.

reklamy na facebooku

reklamy na facebooku

reklamy na facebooku

Można także kierować reklamy do nowych osób, po prostu wybrać ich po zainteresowaniach i reklamować się do nich, np. to mogą być kobiety w wieku 20-35 mężatki, które lubią butiki, albo mogę wybrać reklamę na fanów konkurencji i reklamować np. markę H&M albo jeszcze jedna opcja…

Kiedy prześlesz listę klientów do Facebooka to możesz stworzyć także 150 000 podobnych odbiorców do nich. Facebook sam Ci wyszuka podobnie zainteresowanych, bardzo fajna sprawa, z której bardzo często korzystam.

reklamy na facebooku

reklamy na facebooku

Jak przygotować najlepsze kampanie do reklamy na Facebooku?

To jakby nie patrzył, masz już dobrą reklamę i wybraną grupę odbiorców. Teraz czas to wszystko poustawiać.

Na początek przygotuj sobie kampanię tylko do swoich klientów.

Drugą kampanię możesz wyświetlać całej swojej liście mailingowej, która jeszcze nic od Ciebie nie kupiła. Zaoferuj jakiś dobry i tani produkt i zamień zwykłych subskrybentów w płacących klientów.

Kolejną kampanię najlepiej wyświetlać wszystkim osobom, które były na twojej stronie, w sklepie internetowym, ale jeszcze nic nie kupiły i nie pobrały Lead magnetu. Zaoferuj im np. rabat w sklepie internetowym na pierwsze zakupy, albo raport typu: „Top 10 najbardziej pożądanych torebek na świecie”- Wiele kobiet z chęcią zobaczy, jakie torebki są najbardziej pożądane.

reklamy na facebooku

reklamy na facebooku

I ostatnią czwartą kampanię, którą polecam Ci prowadzić jest skierowanie reklamy na nowych ludzi, tak żeby poszukać nowych klientów. Tutaj możesz wybrać np. grupę odbiorców podobnych do klientów i wtedy szanse na nowych klientów są większe niż gdy celujesz na ślepo. W tej kampanii warto odsyłać ludzi do artykułu albo nagrania wideo, aby dać się poznać, polubić i zaufać, bo bez poznania, polubienia i zaufania nie ma pozyskiwania klientów.

No i na początek przed startem jakichkolwiek kampanii koniecznie zainstaluj Pixel Facebooka, bo to on jest prawdziwym sekretem reklamy i skuteczności reklamy na Facebooku.

Jeśli masz pytania to pisz w komentarzu

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • dobra reklama na facebooku
  • dominik jedrzejczak