Reklama na Facebooku jest jednym z najważniejszych elementów całej kampanii reklamowej na Facebooku. Sprawdź jak ją przygotować.

Jeśli chcesz przygotować reklamę, która będzie skuteczna i tania to w tym artykule wyjaśnię Ci jak taką napisać i co wpływa na wskaźnik trafności, który decyduje o tym czy twoja reklama jest droga czy tania.

O Tworzeniu skutecznych kampanii napisałem w artykule: Reklama na Facebooku cena i tworzenie skutecznych kampanii na fb.

O wynikach takiej kampanii możesz przeczytać w artykule: Kampanie na Facebooku – Case Study Reklamy za 180zł – 3 kampanie.

A teraz zajmiemy się tworzeniem samej reklamy, gdyż sama reklama ma bardzo duży wpływ na koszty całej kampanii.

Jaka reklama na Facebooku jest skuteczna?

Żeby sprawdzić czy twoja reklama jest skuteczna musisz uzyskać 500 wyświetleń twojej reklamy. Wtedy Facebook według swoich algorytmów oblicza Ci wskaźnik trafności od 1 do 10. Oczywiście im lepszy wskaźnik trafności, tym reklama jest lepsza i będzie tańsza.

Poniżej możesz zobaczyć moją reklamę, która uzyskała wyniki trafności 8z10.

reklama na facebooku

reklama na facebooku

Z poprzednich artykułów wiesz już, że na wskaźnik trafności twojej reklamy wpływa także grupa docelowa. Im lepszą grupę docelową dobierzesz tym reklama będzie skuteczniejsza i wyświetli się osobom, które są najbardziej zainteresowane tym co oferujesz.

Dzisiaj zajmiemy się samą reklamą, dzięki czemu zobaczysz jak napisać prawidłową reklamę, zanim ją jeszcze stworzysz.

Reklama na Facebooku jest najbardziej skuteczna, kiedy ma prawidłowe zdjęcie. Zdjęcie jest odpowiedzialne w 75% za to czy odbiorca, któremu wyświetla się reklama w nią kliknie. Musisz wybrać takie zdjęcie, które jest powiązane z tym co oferujesz po kliknięciu w reklamę.

Jeśli reklamujesz karmę dla kotów, to warto byłoby umieścić w reklamie na Facebooku zdjęcie kota, który ze smakiem zjada karmę.

Jeśli reklamujesz siebie, to możesz pokazać siebie na zdjęciu, co również ma bardzo duży wpływ na kliknięcia.

Niezależnie od tego, co chcesz zareklamować, ważne aby zdjęcie było ściśle powiązane z tym co reklamujesz.

Mała podpowiedź. Reklama na Facebooku ma bardzo dużą liczbę kliknięć, kiedy twoje zdjęcie będzie przedstawiać kobietę w bikini, najlepiej z dużym biustem. Taka reklama ma bardzo duże branie i wiele osób będzie w nią klikać, ale będą to puste kliknięcia, bo ludzie chcą zobaczyć co jest dalej, więc reklamy z pięknymi kobietami powodują dużo kliknięć i nic więcej. Jeśli zatem nie chcesz mieć samych pustych kliknięć, to zdecydowanie unikaj rozbieranych kobiet w reklamach 🙂

Kolejnym ważnym czynnikiem jest tekst reklamowy. W górnej linijce najlepiej napisać korzyść w formie pytania, np. Szukasz zdrowej karmy dla swojego kota? albo Poszukujesz tanich i zmysłowych perfum dla kobiet? albo chcesz taniej reklamować się na Facebooku?

reklama na facebooku

W nagłówku umieszczasz krótki komunikat o tym co reklamujesz, np. Przeczytaj artykuł na blogu albo Odbierz kod rabatowy 20% na karmę dla kota.

I w ostatniej linijce umieszczasz krótkie podsumowanie tego, co oferujesz np. W tym artykule dowiesz się jak wybrać zdrową karmę dla twojego szczeniaka oraz dostaniesz kod rabatowy na pierwsze zakupy. Wejdź tu.

Teraz już wiesz jak wygląda prawidłowo napisana reklama na Facebooku, a teraz przejdziemy do miejsca docelowego.

Reklama na Facebooku – miejsce docelowe

Swoją reklamę możesz wyświetlać w różnych miejscach. Kiedyś, pamiętam jak dziś, można było wyświetlać swoją reklamę tylko w aktualnościach i z prawej strony, a dzisiaj masz już dużo więcej możliwości. Nawet możesz swoją reklamę wyświetlać na Instagramie.

Jak to ugryźć? Polecam Ci rozdzielić swoje reklamy na różne miejsca i stworzyć kilka kampanii. Czyli wszystkie kampanie tworzę takie same, ale w każdej wybieram inne miejsce docelowe. W jednej reklamuje się w aktualnościach, w drugiej z prawej kolumny, itd.

Co Ci mogę doradzić, żeby reklama na Facebooku była skuteczna? Ze swojego doświadczenia wiem, że najbardziej skuteczna jest reklama w aktualnościach. Odbiorca przewija swojego walla i pojawia mu się twoja reklama, albo w nią kliknie albo przewinie dalej. Taka reklama jest bardzo mało inwazyjna i ma swoje plusy.

Jakie plusy ma reklama na Facebooku w aktualnościach?

Plusem reklamy na Facebooku w aktualnościach jest darmowy dodatkowy zasięg wirusowy. Kiedy twoja reklama wyświetla się w aktualnościach to ludzie mogą także ją lajkować, komentować i udostępniać. Kiedy ktoś zalajkuje twoją reklamę, doda komentarz czy udostępni to masz z tego tytułu dodatkowy bezpłatny zasięg i w tym jest lepsza od reklam w Google Adwords. Dodatkowo kiedy ludzie lajkują twoją reklamę to znak dla Facebooka, że reklama się podoba i z pewnością dostaniesz większy wskaźnik trafności i reklama będzie tańsza.

Reklama na Facebooku – podsumowanie.

Podsumowując stworzenie dobrej reklamy na Facebooku, to pamiętaj iż najważniejszy jest obrazek/grafika/zdjęcie twojej reklamy. Następnie ważny jest odpowiedni komunikat co oferujesz swoim odbiorcom i na końcu podsumowanie. W ten sposób napisana reklama na Facebooku będzie skuteczna.

Bardzo ważne są odpowiednio napisane reklamy w każdej kampanii, niezależnie czy to reklama z celem marketingowym Ruch czy Konwersja. Napisanie dobrej reklamy bardzo obniżka stawki i powoduje, że reklama jest o wiele tańsza. Przygotowałem dla Ciebie odpowiedni poradnik, w którym dowiesz się jak szybko napisać skuteczną reklamę: KLIKNIJ TUTAJ I POBIERZ.

2 3