Reklama na Facebooku cena i czynniki wpływające na jej koszt.

Chcesz zacząć reklamować się na Facebooku, ale nie wiesz jaka będzie cena za reklamę. Szukasz informacji o tym ile kosztuje reklama na Facebooku, ale nie możesz znaleźć nigdzie właściwych informacji?

W tym artykule wyjaśnię Ci skąd się bierze cena reklamy na Facebooku, jak również pod koniec tego artykułu zostawiam Ci nagrane przeze mnie wideo, gdzie dokładnie mówię o tym ile kosztuje reklama na Facebooku. Więcej o tworzeniu skutecznej reklamy znajdziesz w moim poradniku, kliknij tutaj i pobierz…

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Cena za kliknięcie czy konwersje?

Na Facebooku mamy możliwość wyboru różnego celu reklamowego i żeby omówić je wszystkie potrzebowalibyśmy ze 2 dni, ale na szczęście rozpracowałem już wcześniej Facebooka, przetestowałem różne możliwości i wybrałem te najlepsze.

Na zdjęciu poniżej widzisz różne cele reklamy na Facebooku, jakie możemy wybrać i zaraz opowiem Ci, które wybrać i jak skutecznie reklamować się na Facebooku.

reklama na facebooku cena

Głównym błędem wielu osób jest to, że gdy opublikują na swoim fanpage post, zdjęcie czy film to używają tam przycisku „promuj”, myśląc że jest to najlepsze rozwiązanie. Tak naprawdę Facebooka guzik obchodzi to czy ty pozyskasz nowych klientów czy też nie. On ma na tobie zarobić i nic więcej, ale zaraz zobaczysz najskuteczniejszą strategię, dzięki której nie dasz się skubać Fejsbuczkowi 🙂

Reklama na Facebooku jest najlepiej wykorzystywana, kiedy zainstalujemy Pixel Facebooka na naszej stronie internetowej, ponieważ dzięki temu możemy później tworzyć skuteczne kampanie remarketingowe, których dzisiaj Cię nauczę.

Jak zainstalować Pixel Facebooka?

  1. Wejdź w Menedżer Reklam i przejdź na Piksele

reklama na facebooku cena

  1. Wybierz skonfiguruj lub utwórz nowy piksel, jeśli tworzysz swoją pierwszą reklamę i jeszcze nie masz stworzonego piksela.

reklama na facebooku cena

  1. Wybierz sposób instalacji kodu.

reklama na facebooku cena

  1. Skopiuj kod i wklej na swoją stronę w sekcji. Jeśli sobie nie radzisz to zleć to programiście, którzy tworzył twoją stronę internetową. To jest 5 minut roboty i nie powinno kosztować więcej jak 10-20zł

reklama na facebooku cena

Reklama na Facebooku cena i pierwsza kampania.

Pierwszą kampanię kierujemy na nowe osoby, które kompletnie nic jeszcze o nas nie wiedzą. Wybieramy tutaj cel marketingowy Ruch. Będzie to oznaczać, że osoby, które klikną w naszą reklamę zostaną przekierowane na stronę naszego sklepu, czy stronę www. Najbardziej polecam kierować ludzi na bloga, aby mogli przeczytać jakiś artykuł, który jest rozwiązaniem ich problemu, dzięki czemu będą bardziej przekonani do Ciebie, że znasz się na tym co sprzedajesz.

np. w sklepie z karmą dla psów można napisać artykuły o tym: jak wybrać karmę dla kotów, jak wybrać karmę dla psów, jak wybrać karmę dla szczeniaków, itd.

np. w sklepie z sukienkami można napisać o tym: jaką sukienkę wybrać na lato, jaką sukienkę wybrać na wesele, jaką sukienkę dla 50-latki, itd.

Ważne aby tych nowych ludzi zapoznać najpierw z dobrym kontentem, aby oni byli przekonani, że warto u Ciebie kupić, bo ty znasz się na tym co sprzedajesz.

Z artykułów możesz kierować ludzi zarówno bezpośrednio do sklepu, do konkretnej podstrony z konkretnym produktem, możesz budować listę mailingową czy pozostawić numer telefonu do kontaktu i zainteresowani będą dzwonić, jeśli sprzedajesz telefonicznie. To już zależy od Ciebie. Takie indoktrynowanie klienta jest bardzo ważne i skuteczniejsze niż od razu kierowanie go do sklepu, ponieważ kiedy ludzie Cię nie znają to nie kupią od razu, a ty tym samym tylko zmarnujesz budżet reklamowy. To jest pierwsza reklama na Facebooku, cena zależy głównie od grupy docelowej jaką wybierzesz i samej reklamy.

Druga kampania na Facebooku – remarketingowa.

Warto zawsze przygotować 2 kampanie reklamowe, gdzie w pierwszej wybieramy ruch i kierujemy ludzi na naszą stronę, aby zapoznali się z nami i nam zaufali, a w drugiej kampanii kierujemy ludzi już do sklepu, a najlepiej do zapisu na listę mailingową.

W drugiej kampanii reklamowej na Facebooku wybieramy cel marketingowy konwersję. Tworzymy nową grupę odbiorców, osoby które były na naszej stronie i tylko nich kierujemy reklamy. W ten sposób wszystkie osoby, które były na naszej stronie z pierwszej reklamy, z google i innych miejsc, z których ludzie trafiają na twoją stronę, to tylko do nich wyświetlimy tą reklamę, dzięki czemu skuteczniejsza jest reklama na facebooku, cena jest również niższa oraz reklamujemy się tylko do u których sprzedaż czy pozyskanie kontaktu na listę jest najprawdopodobniejsze.

Jak utworzyć taką grupę odbiorców?

  1. Wybierz utwórz nową w polu Grupa niestandardowych odbiorców.

reklama na facebooku cena

  1. Wybierz grupa niestandardowych odbiorców

reklama na facebooku cena

  1. Wybierz ruch w witrynie internetowej

reklama na facebooku cena

  1. Wybierz wszyscy użytkownicy odwiedzający twoją stronę. Zmień okres w których osoby były na twojej stronie na 180 dni, podaj nazwę i utwórz.

reklama na facebooku cena

I już masz gotową grupę odbiorców osób, które były na twojej stronie, dzięki czemu nie wyświetlasz reklamy przypadkowym osobom, tylko tym które są najbardziej zainteresowane twoimi produktami i usługami.

Reklama na Facebooku – cena od czego zależy?

Na cenę ma wpływ jeszcze wiele innych czynników, więc żeby nie przedłużać, zostawiam Ci moje 4 minutowe nagranie, w którym wymieniam wszystkie czynniki mające wpływ na koszt, przez co droższa lub tańsza jest reklama na Facebooku. Cena nie jest duża, kiedy ustawisz te 2 kampanie, które wspomniałem wyżej.

Przygotowałem dla Ciebie odpowiedni poradnik, w którym dowiesz się jak szybko napisać skuteczną reklamę: KLIKNIJ TUTAJ I POBIERZ.

Zobacz dokładnie ile kosztuje reklama na Facebooku.

2 3