Pomysły na wzrost sprzedaży o 30%, 60%, 200% a nawet dużo, dużo więcej!

W tym artykule pomogę rozwiązać Ci problemy z niską sprzedażą. Poznasz znakomite pomysły na wzrost sprzedaży, których używa Allegro, jak również zdradzę Ci inne sekrety na wzrost sprzedaży oraz pomysły pozwalające pozyskać większą liczbę klientów.

Problemem niskiej sprzedaży jest to, że nie pozwalasz swoim klientom na zakup dodatkowych produktów, w momencie gdy otworzą oni już portfel. Musisz wiedzieć, że klient nie jest równy drugiemu klientowi, ponieważ różnią się zasobem portfela. I tak jeden kupi u Ciebie produktów za 10 czy 20zł, drugi za 100 czy 200zł, a trzeci wyda u Ciebie nawet kilka tysięcy. Natomiast czwarty kupi wszystkie produkty, jakie tylko posiadasz.

Oczywiście jest w tym również haczyk, ponieważ klient musi być zadowolony, żeby chciał od Ciebie kupić drugi i kolejny produkt, więc jeśli sprzedajesz kiepskie produkty, to jak najszybciej popraw ich jakość, bo przez niską jakość dużo tracisz.

Teraz przedstawię Ci pomysł na wzrost sprzedaży, dzięki któremu szybko zwiększysz swoje zarobki.

Dwoma głównymi technikami sprzedażowymi, które podbijają wzrost sprzedaży jest cross-selling i up-selling. Wiem, że to może brzmieć dla Ciebie niezrozumiale, ale nic nie panikuj, bo zaraz Ci to wszystko wyjaśnię.

Cross-selling to nic innego jak dosprzedaż dodatkowego pasującego produktu w momencie zakupu twojego klienta. Wejdź sobie na Allegro i zobacz, że gdy zamawiasz jakiś produkt to zaraz poniżej wyświetla Ci się lista kilku produktów, które są wpasowane do tego co kupujesz.

Kiedy kupujesz depilator to w podobnych produktach wyświetli Ci się krem po depilacji, itd. Produkty, które pasują do tego co kupujesz.
Kiedy kupujesz telefon, to w podobnych produktach wyświetli Ci się pokrowiec na telefon, itd.
Kiedy kupujesz hamburgera w McDonald’s, to zaoferują Ci dodatkowo coca-colę.

To jest właśnie Cross-selling i jeśli prowadzisz biznes internetowy, to po prostu wystarczy skopiować to co ma już allegro i wyświetlać podobne produkty do tych, które już sprzedajesz. Natomiast jeśli prowadzisz sklep stacjonarny to musisz przeszkolić swoich ludzi, aby pracowali tak jak w McDonald’s i ustnie oferowali klientom dodatkowy produkt do zamówienia.

Teraz omówimy szybko jeszcze lepszy pomysł na wzrost sprzedaży jakim jest Up-selling.

Kiedy ktoś kupuje u Ciebie jeden produkt, to zaoferuj mu jeszcze drugi w droższej cenie. Upsell pomaga osiągać dużo większe zyski, niż Ci się wydaje.
Kiedy ktoś kupuje u Ciebie krem do depilacji to zaproponuj mu jako upsell depilator.
Kiedy ktoś kupuje u Ciebie koszule do garnituru to zaproponuje mu jako upsell garnitur.

Cross-selling i up-selling to 2 świetne pomysły na wzrost sprzedaży.

Teraz pomyśl ile tracisz, jeśli tego jeszcze nie masz. Pomyśl sobie, że co dziesiąty klient zdecydowałby się na Cross-sell, a co 30 na Up-sell i popatrz ile już pieniędzy zostawiasz na stole, setki, tysiące, a może dziesiątki tysięcy każdego roku.

pomysły na wzrost sprzedaży

Kolejne pomysły na wzrost sprzedaży to ponowna sprzedaż.

Wielu ludzi nie docenia tego jak łatwa może być ponowna sprzedaż klientowi, który już raz dokonał zakupu.

Otóż pozyskanie nowego klienta jest zawsze najdroższe i zawsze najtrudniejsze, a sprzedaż klientowi, który już coś kupił jest 10x łatwiejsza.

Poza tym mając już dane do klienta, nie musimy ponownie wydawać pieniędzy na reklamę, aby je pozyskać, czyli nasza inwestycja w ponowną sprzedaż temu samemu klientowi wynosi 0zł. Wystarczy tylko napisać mailing w autoresponderze i skierować klienta do oferty, do sklepu, czy do wybranego produktu. Możesz również kierować ludzi do artykułów na blogu, budować listę subskrybentów Newslettera i z miesiąca na miesiąc mieć coraz większy biznes!

Jednak dobrze jak zainwestujesz kilka złotych w reklamę, gdyż wtedy klient widzi, że się reklamujesz i chętniej kupuje twoje produkty czy usługi. Taka reklama nie jest droga i każdego na nią stać, gdyż wystarczy wrzucić listę swoich klientów do Facebooka i wyświetlać tylko im reklamy, dzięki czemu szansa na sprzedaż jest o 90% większa, niż gdy reklamujesz swoje produkty czy usługi do nowych osób, które Cię kompletnie nie znają i raczej nie kupią(BŁĄD POPEŁNIANY PRZEZ 99% FIRM, REKLAMOWAĆ SIĘ DO NOWYCH OSÓB I SPRZEDAWAĆ=STRATA KASY)

Wrzucasz listę klientów do Facebooka, piszesz reklamę tylko dla nich i ustawiasz budżet jaki chcesz wydać. To może być nawet 200-500zł miesięcznie. Następnie dzielisz sumę na 30 dni i wychodzi, że z budżetu reklamowego za 300zł, ustalasz dzienny budżet na 10zł i tyle wystarczy.

Mało tego dzisiaj Facebook jest już tak rozbudowany, że pozwala wrzucić swoją listę klientów, a następnie stworzyć podobną grupę odbiorców. Czujesz? Wrzucasz listę klientów i Facebook zbierze Ci około 150 000 podobnych odbiorców do twoich klientów i to jest najlepsze rozwiązanie.

Zawsze najważniejszy jest stały klient. Klient, który kupuje cyklicznie każdego miesiąca, a żeby klient kupował miesiąc w miesiąc, on musi być zadowolony.

pomysły na wzrost sprzedaży

Ostatnie już pomysły na wzrost sprzedaży w tym artykule to oczywiście pozyskiwanie większej ilości nowych klientów.

Kiedy masz już gotowy SYSTEM POZYSKIWANIA KLIENTÓW, który pracuje dla Ciebie w dzień i noc, bez przerwy przez 24h na dobę, to już tylko wystarczy zwiększyć inwestycję w reklamę i pozyskiwać więcej klientów.

Możesz reklamować się zarówno na Facebooku, gdzie dzisiaj już można znaleźć odbiorców praktycznie w każdej grupie docelowej, no chyba że sprzedajesz aparaty słuchowe, to raczej będzie ciężko. W takim przypadku lepsza byłaby reklama w gazecie.

Możesz reklamować się w Google Adwords na słowa kluczowe, jakie twoi klienci wpisują w wyszukiwarce Google. Kiedy sprzedajesz ubezpieczenia to z pewnością szukają informacji na temat tego, jakie ubezpieczenie wybrać, które ubezpieczenia są obowiązkowe, itd.

Z kolei gdy sprzedajesz ubrania, oni z pewnością wyszukują haseł takich jak: jakie buty na zimę wybrać, jakie buty dla małego dwuletniego dziecka, jaką koszulę wybrać do garnituru, itd.

Gdy sprzedajesz lodówki możesz doradzać: jaką lodówka wybrać energooszczędna, itd.

Kiedy oferujesz wynajęcie sal konferencyjnych, możesz doradzać na swojej stronie: jak przygotować szkolenie dla pracowników, itd.

Możesz również prowadzić kanał na Youtube. Nadal większość ludzi myśli, że ten serwis jest tylko po to, żeby obejrzeć tam film czy posłuchać muzyki. Tymczasem jak się okazuje mogą tam również przebywać twoi klienci i warto tam być i budować swoją społeczność.

pomysły na wzrost sprzedaży

Ważne jest również prowadzenie bloga firmowego. Jest to naprawdę rzadko wykorzystywany fenomen. Napisanie 10, 20, 30 artykułów na blogu może przynieść Ci wiele darmowego ruchu z Google, a taki ruch jest bardzo cenny, ponieważ to klienci wyszukują Ciebie. Trafiają bezpośrednio do Ciebie i gdy znajdą odpowiednie informacje u Ciebie na stronie, będą o wiele bardziej przekonani, żeby kupić od Ciebie niż szukać gdzieś indziej i tracić czas.

Teraz już znasz najlepsze pomysły na wzrost sprzedaży. Napisz komentarz, które techniki wykorzystujesz u siebie, a o których dowiadujesz się pierwszy raz.