Moduł 6

Królem jest Ruch, ale Królową jest Oferta!

Nic nie ma znaczenie dopóki nie masz hipnotycznej oferty. Pamiętaj, że w copywritingu nie chodzi o to, aby mieć ładne strony. Masz mieć strony, które będą sprzedawać. Dlatego przede wszystkim sprzedaż, a później estetyka.

Jak Pisać Świetne Oferty?

Nie ważne czy wysyłasz direct maile, czy sales lettery musisz mieć świetną ofertę . Oferta jest czymś więcej niż informacją o tym czym jest produkt, z czego jest wykonany i jak działa.

Oferta ma manipulować ich emocjami i sprawić, aby połykali każdy kawałek tekstu. Bardzo dobrym pomysłem jest PISANIE OFERTY ZANIM POWSTANIE PRODUKT.

Często jest odwrotnie. Jednak dawno temu nauczyłem się, aby pisać oferty zanim powstanie produkt. W ten sposób produkt jest bardziej specyficzny i zawiera dokładnie te same rzeczy, które zawarłeś w ofercie.

Dodatkowo, tak napisana oferta, jest niejako drogowskazem i mówi co powinno być w produkcie.

W biznesie sprzedaży informacji możesz napisać ofertę, sprzedać produkt, a później go dopiero zrobić. Czasami jest tak, że piszę ofertę w 2-3 dni.

Później promuję webinar, na którym przedstawiam ofertę i sprzedaje 6 tygodniowy kurs. Kurs rozpoczyna się dopiero tydzień po sprzedaży i w każdym tygodniu klient otrzyma 1 lekcję.

W ten sposób mam pewność, że najpierw będę miał pieniądze, a dopiero potem zrobię kurs. Niektórzy pracują pół roku nad produktem, a potem okazuje się, że nikt go nie kupi.

Pisząc najpierw ofertę, a później robiąc produkt masz pewność, że tworzysz produkt za który inni chętnie zapłacą.

Wybierz Opcje

Jeśli chcesz więcej zarobić na swoim produkcie, daj im możliwość wyboru pakietu. Zawsze na liście są ludzie mający więcej pieniędzy i tacy, którzy nie mają ich prawie w ogóle.

Dlatego każda Twoja oferta powinna dać klientom możliwość wyboru pakietu np. srebrny, złoty, platynowy.

Dokładnie tak samo robi teraz Apple.

Dają Ci możliwość wybrania w jakiej opcji chcesz swój telefon. Możesz kupić taki co ma 16gb, 32gb albo i więcej.

W zależności od tego ile masz pieniędzy. Paradoksalnie, gdy daje klientom 3 różne opcje, większość wybiera opcję najdroższą, bo jest najbardziej atrakcyjna.

Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba się przy tym zbytnio wysilać. Wystarczy, że masz opcję w wersji elektronicznej, nagranej na CD i wersję z konsultacjami.

Różne opcje mogą różnić się też bonusami albo jakimiś rozszerzeniami. Osoby, które nie mają pieniędzy wezmą tańszą opcję, a osoby mają pieniądze wezmą najdroższą.

Dlatego warto wykorzystać różnice w zarobkach swoich klientów.

Oferta LIMITOWANA CZASOWO

Dlaczego miałbyś limitować ofertę czasowo? Widzisz, kiedy zlimitujesz ofertę czasowo albo ilościowo, nastąpi większa sprzedaż. Ludzie będą kupować, ponieważ boją się, że dla nich zabraknie. Każda oferta bezpośredniej odpowiedzi powinna być zlimitowana.

Większość moich produkt sprzedaję tylko przez 7 dni — później następuje zamknięcie sprzedaży i dopiero za pół roku znów możesz kupić ten produkt.

Gdybym nie zlimitował mojego produktu w taki sposób przez pół roku zarobiłby tyle samo, co przez 7 dni.

Oferta może być również zlimitowana bonusowo. Można dodać bonusy do oferty i kiedy następuje premiera produktu należy sprzedawać produkt z bonusami tylko przez kilka dni.

Oczywiście bonusy można też zlimitować ilościowo.

Innym pomysłem jest podwyższanie ceny. Cena produktu może rosnąć. W czasie premiery cena jest niższa, a później zostaje podwyższona.

A co z produktami, które są non stop sprzedawane? Na jednej z moich ofert mam specjalny skrypt, który odpala odliczanie zegara. Jeśli nie kupisz w ciągu kilku dni oferta wygaśnie.

Oprogramowanie nie oszukuje klienta, ponieważ indywidualnie dobiera mu ofertę i ją limituje. Prawie każdy programista napisze dla Ciebie taki skrypt w cenie około 50-100zł.

Taki skrypt jest bardzo pomocny przy konwertowaniu nowych leadów. Nowe leady nie są chętne od razu kupować, a taki skrypt wywiera na nich presję.

Widziałem również skrypt, który limituje ofertę do 23:59 tego samego dnia. Jednak jak wrócisz na ofertę ona nadal jest dostępna w tej samej cenie.

Taki zabieg jest ewidentnym oszukiwaniem klienta i go nie polecam.

Oczywiście ten zabieg jest skuteczny, ale nielegalny. Jeśli chcesz z niego korzystać napisz tak: „Do 23:59 masz pewność, że cena nie ulegnie zmianie. To moja gwarancja. Jutro może być drożej”.

W ten sposób mówisz im prawdę. Dajesz im gwarancję, że do 23:59 cena nie ulegnie zmianie.

Pamiętaj, że Twoja reputacja w internecie jest ważniejsza niż zarobki. Dlatego musisz być z ludźmi szczery.

Twoje „deadliny”, czyli czasy wygaśnięcia oferty, muszą być prawdziwe. Jeżeli mówisz, że o 23:59 zamykasz sprzedaż, to o tej godzinie Twoja oferta powinna zniknąć z rynku.

Inaczej poniesiesz srogą karę i w przyszłości już nikt nie uwierzy, że zakończyłeś sprzedaż.

Istnieje jeszcze jedna strategia „odwróconej psychologi”

„Nie będę Ci nachalnie sprzedawał albo mówił, że świat się zawali jeśli nie kupisz mojego produktu do 23:59. Chyba sam w to nie wierzysz. Jednak jeśli nie zrobisz tego dziś, nie podejmiesz tej decyzji…to jest szansa, że swój sukces

ZAWSZE będzie odkładał na później.  I zawsze będzie coś ważniejszego”.

Warto również dawać swoim konkretne powody do podjęcia natychmiastowej decyzji

Czasami, zanim wypuszczę produkt na rynek, mówię wprost: „Hej na mojej liście jest teraz 75 tysięcy oczekujących, a mam tylko 1000 produktów. Jak się domyślasz nie starczy dla każdego. Dlatego jeśli jutro dostaniesz ode mnie link do zakupu produktu koniecznie podejmij decyzję natychmiast”

Pamiętaj, żeby nie robić tego przy ebookach. Nikt Ci nie uwierzy, że masz tylko 1000 produktów. Taką strategię możesz obrać TYLKO przy produktach fizycznych.

BONUSY

Twój produkt powinien zawierać od 2-4 bonusów. Bonusy potrafią podbić sprzedać. Można od razu je umieścić w ofercie albo mogą być dodatkiem po zakupie.

Żeby klienci faktycznie chcieli od Ciebie kupować i żeby bonusy działały — muszą mieć one prawdziwą wartość dla klienta. Mają zwiększać postrzeganą wartość produktu.

Przykładowo: „Jeśli kupisz te perły dostaniesz oryginalnego Rolexa”. Daję tutaj tylko przykład. Wtedy wielu klientów kupi Twój produkt tylko dla bonusu.

Kiedyś dodałem bonusy do oferty i spadła mi sprzedaż. Zastanawiasz się dlaczego? Ponieważ bonusy były kiepskie i nie związane z produktem.

To tak jakbyś do zakupu nowego Ferrari jako bonus otrzymywał starego fata 126p.

Bonusy dla Ciebie nie będą działać, jeśli są kiepskie. Twoje bonusy muszą być same w sobie produktem za jaki będą chcieli zapłacić.

Pamiętaj też, że im masz wyższą cenę za produkt, tym potrzebujesz lepszych bonusów.

Trzeba też odróżnić czym jest REALNA WARTOŚĆ BONUSU.

• kupujesz lodówkę, a jako bonus otrzymujesz zapas Coca-Coli na rok

• kupujesz samochód, a dostajesz opon komplet zimowych w prezencie

Twój bonus musi mieć duże znaczenie i muszą mieć chęć kupienia go jako osobnego produktu.

Pamiętaj o tym, że bonusy muszą być dobrze opisane w ofercie i trzeba pokazać jaka jest ich realna wartość. Oto opis mojego bonusu:

Paczka Trików
(wartość: 497zł)

W tym programie odkryjesz naprawdę wiele przełomowych rzeczy, ale mam dla Ciebie również pewną ZABÓJCZĄ PŁYTĘ. Jeśli chcesz natychmiast zarabiać więcej pieniędzy, koniecznie sprawdź płytę PACZKA TRIKÓW.

Przez lata gromadziłem wiele sekretów marketingowych. I podzieliłem je na 3 obszary:
• zwiększanie konwersji (powiększanie sprzedaży)

• zwiększanie marży

• zwiększanie cash-flow frmy (zwiększanie przepływu pieniędzy przez firmę)

Jeśli masz problem z przekonywaniem ludzi na Twojej liście do zakupu, masz za niską marżę albo nie masz pieniędzy w firmie — paczka trików jest dla Ciebie.

Jak PACZKA TRIKÓW DZIAŁA:
• Niska sprzedaż — jeśli bardzo mało osób reaguje na Twoje oferty, masz problem. To powoduje, że wydajesz na reklamę za dużo, przez co jest zbyt kosztowna, a pozyskanie klienta jest za drogie. Na szczęście przygotowałem kilka trików, dzięki którym Twoja konwersja skoczy kilkukrotnie. Jeśli nie jesteś w stanie 20% swojej listy adresowej skonwertować — to zawsze będziesz miał problemy w biznesie. Dopiero przekroczenie tego progu daje napływ gotówki.

• Niska marża — wiele firm ma problem z tym, że klienci nawet kupują, ale zyski są śmieszne. Co z tego, że firma komputerowa ma 1.5 mln obrotu miesięcznego, jeśli na czysto zarabia 3-4 tysiące? Dziś wiele firm ma coraz większe obroty i coraz mniejsze zarobki. Jednak są metody, dzięki którym możesz zwiększyć swój czysty zysk (niemal od razu)

• Cash-flow — niektórzy doskonale wiedzą, że jeśli zainwestują w budowanie listy adresowej otrzymają pieniądze z powrotem. Jednak co robić, gdy zwrot z inwestycji trwa zbyt długo? Czekając, aż klienci przekonwertują możesz być bankrutem. Dlatego też przygotowałem dla Ciebie metody, dzięki którym maksymalnie skrócisz czas konwersji klienta i bardzo szybko pieniądze do Ciebie wrócą.

Jak widzisz paczka trików jest narzędziem samym w sobie. Za taki produkt wielu klientów byłoby skłonnych zapłacić.

Jak strategicznie wykorzystać bonusy:

• używając ich do zwiększenia postrzeganej percepcji oferty — weź przyjrzyj się swojemu produktowi. Zastanów się co byłoby warte dodatkowego omówienia? Co byłoby im potrzebne, aby szybciej uzyskali wyniki? Możesz dodać im szablony, schematy, mapy myśli, checklisty, wywiady, notatki itd. Ważne, aby Twój bonus był dla nich wartościowy.

• do tego, aby zmusić klientów do szybszej reakcji — bonusy można używać podczas product launchu, aby klienci kupowali w czasie premiery. Nie musisz ściągać produktu z rynku, tylko bonusy. Ostatnio zrobiłem jeszcze jeden trick. Dałem klientom możliwość kupienia produktu na 7 dni. Piątego dnia napisałem im, że skróciłem czas podjęcia decyzji do następnego dnia i powiedziałem, że każdy klient otrzyma jeszcze drugi produkt o wartości 500zł. Co się stało? Klienci masowo zaczęli ode mnie kupować.

• do zwiększenia ich zadowolenia — bonusy możesz im dać już po zakupie i nie mówić o nich w ofercie. Potem piszesz im, że chciałeś zrobić im niespodziankę i dajesz 4 dodatkowe bonusy. W ten sposób klient zostaje pozytywnie zaskoczony.

Gwarancja Satysfakcji

Silna gwarancja powinna składać się z 1-3 gwarancji. Klienci nie kupują produktu, aby otrzymać pieniądze z powrotem. Kupują, bo chcą działającego produktu. Jeśli produkt nie spełni ich oczekiwań sam zwrot pieniędzy nie wystarczy.

Zamiast oddawać im pieniądze wyślij produkt który działa albo pomóż im osobiście.

Zwrot pieniędzy jest ostatecznością, bo klienci nie kupują ze względu na zwrot (przynajmniej większość). Samo umieszczenie gwarancji w ofercie może pomnożyć dochody momentalnie.

Sprawdź co robiła pizzeria Dominos „Jeśli nie dostarczymy pizzy w 30 minut lub krócej zjesz ją za darmo”.  Niektórzy ludzie się zakładali czy dostarczą pizzę czy nie. Jednak gwarancja sama w sobie robiła im sprzedaż.

Zagwarantuj działanie swojego produktu. Kiedy sprzedawałem bez gwarancji miałem mniejszą sprzedaż niż teraz, gdy daje gwarancję.

Czasami lepiej jest ponosić koszty zwrotów, bo zarobisz na tym więcej niż gdy nie masz gwarancji.

Co do czasu gwarancji można tutaj zaoferować 30, 45, 90 albo 365 dni. Im masz dłuższą gwarancję tym masz mniejszą ilość zwrotów.

Staraj się jednak na drogie produkty nie dawać gwarancji rocznej. Dlaczego? Bo w Polsce ludzie jej nadużywają. Po 10 miesiącach przypomni się klientowi, szczególnie przed świętami, że masz mu oddać pieniądze.

Przy produktach tańszych jak najbardziej daj im 365 dni. Jak będę mieli tak długą gwarancję po prostu o niej zapomną.

Dobrze jak Twoja gwarancja ma kilka punktów jakie gwarantujesz. W ten sposób dajesz klientowi kilkukrotne potwierdzenie, że robi dobrze.

Twoja gwarancja powinna być też dobrze opisana i widoczna. Nie należy jej ukrywać.

Oto moja gwarancja:

Na wszystko otrzymasz moją wielkoduszną gwarancję efektów Jeżeli czegoś się boisz…jeżeli czujesz, że coś nie jest dla Ciebie – po prostu tego nie rób. Jeżeli jednak czujesz, że ten system jest dla Ciebie, ale jeszcze się boisz to pamiętaj, że mam dla Ciebie moją 100% gwarancję satysfakcji i zwrotu pieniędzy.

Masz 30 pełnych dni mojej gwarancji.

Bez żadnych pytań, bez żadnych przeszkód, bez żadnych kłopotów możesz odzyskać pieniądze jeżeli nie będziesz usatysfakcjonowany.

Zatem masz do wyboru 2 drogi.

Możesz pójść za mną i jeśli system nie będzie dla Ciebie, możesz skorzystać z gwarancji satysfakcji i odzyskasz całe swoje pieniądze.

Możesz też wybrać drugą drogę: biec prosto na napastnika, robić dokładnie inaczej niż inni.

Niestety stamtąd nie ma powrotu i nie można cofnąć się do przeszłości, ale też są znacznie większe zyski, większe bezpieczeństwo finansowe i lepsze życie.

Zatem wybór należy do Ciebie.

Jest też druga strona gwarancji:  Gdy mi powiesz, że produkt nie działa, poruszę niebo i ziemię, aby osobiście dać Ci efekty. Zrobię wszystko, abyś miał rezultaty.

Więc generalnie nic nie tracisz, aby uzyskasz wyniki, a masz jazdę próbną za darmo.

Czemu Ryzykuję Z Taką Gwarancją?

Powód jest jeden – bo wiem że „Innowacyjny e-Biznes” to świetnej jakości kurs, który rozwiąże wszystkie Twoje problemy w biznesie i dzięki któremu będziesz mógł wygenerować więcej klientów w mgnieniu oka.

Dlatego nie boję się że zwrócisz „Innowacyjny e-Biznes”, bo wiem że będziesz w 6542% zadowolony!

NIGDY NIE DAWAJ TAKIEJ GWARANCJI: „Jeśli produkt nie zadziała zwrócę Ci 100% pieniędzy z powrotem”.

Takimi słowa sugerujesz klientowi: ŻE PRODUKT NIE ZADZIAŁA. Musisz ich utwierdzić w tym, że produkt działa jak szalony, ale jakby dla nich nie zadziałał albo uznają, że nie chcą z nim nic robić, otrzymają pieniądze.

KIEDY klienci zwracają produkty?

— kiedy masz kiepski produkt i sprzedajesz syf. Jeśli Twój produkt nie jest za dobry, a Twoja oferta jest rewelacyjna będziesz miał dużo zwrotów.

— kiedy masz kiepską relację z listą —  jak lista adresowa Cię lubi, to nawet jak Twój produkt nie będzie tak dobry jak myśleli zatrzymają go.

— gdy jesteś na rynku, gdzie jest duża ilość zwrotów. Są rynki, gdzie ilość zwrotów jest bardzo wysoka (powyżej 20-30%).. Wtedy trzeba się z tym pogodzić albo zmienić rynek.

Prezentacja CENY

Ludzie nie wiedzą czy coś jest drogie, czy tanie. Nie mamy możliwości odróżnienia. Odróżniamy przez porównanie.

Dlatego też, kiedy pokazujesz im skąd wynika cena Twojego produktu, trzeba ją przyrównać do czegoś.
Porównanie produktu A do produktu B.

Przykładowo: moja standardowa cena konsultacyjna wynosi 2000zł. W tym pakiecie płacisz mi za 4h moje doradztwa. Jednak kupując mój produkt otrzymujesz 4h konsultacji w jego cenie i nie musisz płacić mi tyle pieniędzy, więc oszczędzasz.

Dostaniesz również 5 płyt DVD o wartości 997zł i 2 bonusy o wartości 399 zł. Cały pakiet szacuję na 3400 zł, a możesz go mieć za 500zł.

W ten sposób cena wydaje się niska. Gdybyś od razu zaczął od wysokiej ceny, miałbyś problem ze sprzedażą.

Porównując ją do innych, droższych produktów cena wydaje się bardzo mała.

Nigdy nie porównuj swoje produktu do konkurencji. Masz być bezkonkurencyjny.

Innym sposobem prezentacji ceny jest pokazanie swoich kosztów. Ten trik również wykorzystuję jak klienci proszą mnie o zniżki.

Mówię im, że ponoszę spore koszty i nawet gdybym chciał nie mogę dać im rabatu.

Jeszcze innym pomysłem jest danie klientowi 2 w cenie 1. Możesz zaproponować im pigułki na odchudzanie, które kosztują 200zł i dać im kurację na 2 miesiące.

W ten sposób dostają pakiet o wartości 400zł, za 197zł.

Pamiętaj też żeby, kiedy ustawiasz swoje ceny, wykorzystać końcówkę 9,7,5, albo 3.

1999 zł, 1997 zł, 1995 zł, 1993 zł. Wtedy jasno sygnalizujesz klientowi, że to nie jest 2 tysiące.

Jest jednak wyjątek z reguły. Kiedy sprzedajesz produkty klasy premium zawsze zaokrąglasz cenę. Gdy sprzedajesz ferrari za 2 mln zawsze sprzedajesz go za 2 mln, a nie 1 999 999 zł

SYSTEM PISANIA OFERT

Zaraz pokażę Ci najprostszy system pisania ofert, dzięki którym napisanie oferty będzie proste, a przy okazji bardzo skuteczne.

Będziesz potrzebował około 15 do 20 minut, aby nauczyć się pisać. Rzecz jasna nie będziesz od razu najlepszym copywriterem na świecie, ale będziesz w stanie pisać oferty, które sprzedają.

PAMIĘTAJ O PODSTAWOWE ZASADZIE: musisz wiedzieć kim jest Twój idealny klient. Twoja oferta musi być spersonalizowana, co oznacza, że musisz ją napisać pod 1 konkretnego klienta.

NA POCZĄTKU FAKTY.

Wypisz sobie wszystkie fakty o swoim produkcie. Co tak naprawdę chcesz im dać. Co otrzymają jeśli zostawią Ci pieniądze.

Jednak napisz sobie nie tylko to, co dostaną, ale napisz jak najwięcej faktów na ten temat.

Widzisz, David Ogilvy napisał kiedyś jeden z najlepszych nagłówków dla Rolls-Roysa. Brzmiał tak „Przy szybkości 60 mil/h największym hałasem jest odgłos elektrycznego zegarka”.

Tutaj mamy przedstawiony fakt i zaletę samochodu (jest cichy). Żeby powstał tak świetny nagłówek David musiał przyjrzeć się produktowi.

Poznać o nim jak najwięcej faktów.

Musisz również wypisać sobie jak najwięcej faktów.

— otrzymają 12 nagrań DVD w jakości full HD (cały zapisz szkolenia)

— otrzymają bonus na 150 stron, który jest kompletnym przewodnikiem po treści szkolenia

— otrzymają komplet stron, których potrzebują do tego, aby całość zadziałała

— dostaną listy kontrolne

— dostaną notatki z całości kursu

Wypisz sobie wszystko co otrzymają.

Teraz kiedy napisałeś sobie listę faktów, pora z tego zrobić konkretne korzyści dla klienta

Korzyści nie są faktami. Spójrz na nagłówek Davida Ogilvy. Zamienił fakt na konkretną korzyść dla klienta.

FAKT: otrzymają 12 nagrań DVD w jakości full HD

KORZYŚĆ: Otrzymasz informacje od A Do Z jak rozpocząć i prowadzić biznes szkoleniowy. Dzięki zarejestrowaniu seminarium w jakości full HD poczujesz się tak, jakbyś był z nami na sali szkoleniowej.

FAKT: otrzymają bonus na 150 stron, który jest kompletnym przewodnikiem po treści szkolenia

KORZYŚĆ: Wielu ludzi wraca do domu po szkoleniu i mają sterty notatek, ale nie wiedzą od czego zacząć. Nie tym razem. Dostaniesz 150 stronicowy przewodnik, gdzie krok po kroku masz wyjaśnione jak rozpocząć i rozwinąć taki biznes!

Musisz się zastanowić jak dany fakt wpływa na konkretną korzyść

Są pytania jakie pomogą Ci tego dokonać:

  1. Co dzięki temu osiągną?

  2. Jaki będzie końcowy rezultat?

  3. Jaki jest ten emocjonalny czynnik, dla którego to jest dla nich ważne

  4. Dlaczego mieliby kupić produkt dla tej korzyści?

FAKT: Dostaną szablon mojego lejka sprzedażowego.

  1. Dzięki temu zbudują listę adresową

  2. Będą mieli listę i zawsze, kiedy potrzebują pieniędzy, będą mogli wysłać do niej mailing

  3. Będą mieli pewność, że nie stracą pieniędzy na reklamie i całość zadziała

  4. Nie będę musieli nic wymyślać, tylko skopiują szablon

KORZYŚĆ: Dostaniesz mój kompletny plan budowania listy adresowej, dzięki temu masz pewność, że szybko i tanio zbudujesz listę.

Dodatkowo nie musisz się stresować, że nie dasz rady — bo otrzymasz szablon, który działa KOPIUJ WKLEJ.

Elementy stałe. Umieść w ofercie elementy stałe jak: gwarancję, ofertę, wyjaśnienie ceny, bonusy, czas jej wygaśnięcia.

Teraz kolejnym elementem jest znalezienie powodów, dla których klienci mogliby nie kupić.

Każdy klient ma wątpliwości, a Twoja oferta musi je rozbijać. Np.

— co jeśli produkt nie zadziała

— czy ten produkt jest dla początkujących

— czy znajdę tam coś nowego

— czy jest pełny i kompletny?

— cena jest za wysoka

Wypisz sobie jak najwięcej ich obiekcji. Kiedy je masz możesz je rozbić w ofercie.

Przykładowo: — nie wierzą, że produkt zadziała. Mając takie informacje dodam do oferty opinie innych klientów, pokażę konkretne studia przypadku, dam im gwarancję satysfakcji.

Czasami po kampanii robię tak, że pytam ich dlaczego nie kupili (tych co nie kupili) oraz tych co kupili pytam co ich skłoniło do zakupu. W ten sposób wiem co muszę umieścić w ofercie, aby ją ulepszyć.

Podsumowując:

  1. Na początku musisz mieć dokładną i konkretną listę faktów. Jeśli sprzedajesz szkolenie wypisz wszystkie fakty z treści szkolenia. Co konkretnie zawiera szkolenie i co im dasz. Twoja lista musi być bardzo dokładna

  2. Następnie zamień fakty na korzyści jakie odniesie klient.

  3. Nanieść na ofertę elementy stałe jak: gwarancja, ofertę, cenę, bonusy.

  4. Przygotuj sobie listę obiekcji i zastrzeżeń klienta. Zastanów się co musisz napisać, aby je rozbić i klient zdecydował się na zakup.

Teraz, mając te wszystkie rzeczy, tak naprawdę masz większość oferty napisanej. Kolejnym krokiem jest włożenie tych elementów do szablonu

NAGŁÓWEK

Czemu nagłówek jest taki ważny w ofercie? Ponieważ nie każdy będzie czytał ofertę, ale 8 na 10 osób przeczyta nagłówek. Co oznacza, że skuteczność oferty zależy w 80% od nagłówka. Jeśli chcesz dobrze sprzedawać zainteresuj się pisaniem naprawdę silnych nagłówków.

Prawda jest taka, że jeśli Twój nagłówek nie jest zbyt dobrą obietnicą, która przyciągnie uwagę klienta, to zapomnij o tym, że mu w ogóle sprzedasz.

Poświęcaj jak najwięcej czasu na napisanie nagłówka, ponieważ jesteś w stanie podnieść sprzedaż nawet o 400% jeśli nie będziesz leniwy i cierpliwie zaczniesz testować różne nagłówki.

Najczęściej copywriterzy piszą 20, 30 albo i więcej nagłówków, a później wybierają ten najlepszy. Twój nagłówek musi być naprawdę dobry i odnosić się do grupy docelowej, więc zanim cokolwiek napiszesz zastanów się kim jest

Twój idealny klient i do czego dąży, z czym ma problem oraz jaki rodzaj bólu odczuwa na co dzień.

A teraz przedstawię Ci największy sekret copywriterów, który również jest przeze mnie używany.

Większość najlepszych nagłówków została już wymyślona i posiada pewne mechanizmy, które generują zyski.

Wystarczy poznać strukturę nagłówka i jesteś w stanie stworzyć nagłówek, który będzie równie skuteczny jak oryginał.

Sam korzystam z 2 narzędzi, które pozwalają mi pisać lepsze oferty

• „lista najlepszych nagłówków w historii”

• lista własnych przetestowanych nagłówków

Pierwsza lista obejmuje najlepsze nagłówki w historii, które, po lekkiej modyfikacji, mogą być zabójczo skuteczne i nie trzeba nic wymyślać.

Pozwól, że dam Ci przykład.

Nagłówek oryginalny: „Śmiali się, gdy podszedłem do fortepianu, ale gdy zacząłem grać…”

Przerobiony: „Śmiali się, gdy kelner mówił do mnie po francusku, ale ich śmiech zmienił się w zdumienie, gdy mu odpowiedziałem…”

Czyli musisz stworzyć sobie modele, które będą proste do kopiowania, a potem możesz je wykorzystać.
„Śmiali się, gdy____________, ale gdy __________________”

Posiadając takie modele nie wymyślasz koła od początku, a wykorzystujesz mechanizm jaki kryje się za najskuteczniejszym nagłówkiem w historii, a potem bezczelnie go wykorzystujesz, aby grabić pieniądze.

Oto moja TOP 10 lista modeli:

  1. Kto jeszcze chce__________ W _________ (czas)
    Przykład: Kto jeszcze chce napisać zabój czy nagłówek, w 15 minut?

  2. Kto jeszcze chce (korzyść) ___________ i ________ (cel ostateczny)
    Przykład: Kto jeszcze chce zarabiać minimum 3 tysiące złotych miesięcznie i osiągnąć wolność finansową?

  3. Dla osób, które chcą (korzyść) – ale nie mogą zacząć
    Przykład: Dla osób, które chcą pisać dobre oferty – ale nie mogą zacząć

  4. Co każdy powinien wiedzieć o _______________
    Przykład: Co każdy powinien wiedzieć zakupie używanego samochodu

  5. Odkryj Jak _____________,_____________ i _______________
    Przykład: Odkryj jak napisać dobrą ofertę, zarobić pieniądze i zwiększyć zyski o 300%

Korzystając z modeli uzyskasz znacznie lepsze wyniki, niż gdy wymyślasz koło od początku. Zawsze warto mieć listę takich najlepszych nagłówków i stworzyć przewidywalne modele, które masz pod ręką.

Teraz warto również posiadać drugą listę: własnych, wytestowanych nagłówków. Widzisz, większość osób głosi herezje, że najważniejszy jest TYLKO nagłówek, ale to nie prawda.

Oferta powinna mieć wiele nagłówków. Klienci skanują oferty wzrokiem, więc koniecznością jest posiadanie wiele nagłówków w ofercie, aby przyciągać ich uwagę.

Dlatego też warto mieć listę nagłówków jakie się sprawdziły i pisać ofertę tak:

Nagłówek

Akapit

Nagłówek

Akapit.

itd

Żeby przyśpieszyć całą pracę stwórz listę swoich najlepszych nagłówków, aby zrobić recykling tej treści i ponownie je wykorzystać.

Kolejnym ważnym elementem, który podnosi skuteczność nagłówka, jest użycie cudzysłowu. Każdy nagłówek powinien rozpoczynać się od cudzysłowu, jak cytat.

„Kto jeszcze chce napisać nagłówek, który podniesie skuteczność oferty o 300%”

Całkiem dobre i podnosi skuteczność.

Kolejnym elementem, który podnosi skuteczność jest pisanie każdego słowa od dużej listery.

„Kto Jeszcze Chce Napisać Skuteczny Nagłówek?”

Wcześniej mało kto tak pisał, więc jak pojawiłem się na rynku marketingu ludzie zastanawiali się do cholery dlaczego tak piszę? Czyżbym kopiował za jakimiś amerykańskimi guru? Nic z tych rzeczy.

Wykonywałem testy tego samego nagłówka i, w większości przypadków, napisanie nagłówka rozpoczynając każdą literę od dużej, podnosi skuteczność.

Podobnie jest z pisaniem reklam PPC AdWords. Jeśli Twoja reklama jest napisana z małej listery – będzie miała słabszą klikalność niż pisana dużą literą.

Trudno powiedzieć dlaczego pisanie nagłówka dużą literą tak dobrze działa. Może wzrok lepiej chwyta uwagę? Kto wie…jedno jest pewne – to działa.

Następne ważne pytanie na jakie trzeba sobie odpowiedzieć i jakie trzeba sobie postawić: jaki kolor powinien mieć nagłówek?

I przyznam szczerze: – zazwyczaj łamię wszystkie standardy i osiągam lepsze wyniki. Każdy copywriter twierdzi, że najlepszy kolor nagłówka to kolor czerwony (i to prawda).

Jednak używałem również koloru niebieskiego, zielonego i czarnego, a miałem świetne wyniki. Jeśli jednak nie wiesz jaki kolor będzie działał najlepiej – bierz kolor czerwony w ciemno.

Kolor czerwony jest kolorem, który mówi „STOP”. Dzięki temu lepiej wyróżnia się na tle tekstu i doskonale ściąga uwagę.

Jaka czcionka będzie najlepsza do nagłówka? Wszystkim się wydaje, że czcionka nie ma znaczenia…Akurat. Czcionka ma gigantyczne znacznie.

Nie można jednoznacznie określić jaka będzie dobra. Legendy copywritingu używały najczęściej czcionki Times New Roman, Georgia albo Arial.

Dla mnie równie dobrze działają takie czcionki jak IMPACT, ale również jak Myriada Pro albo Open Sans, czyli stosunkowo nowoczesne czcionki.

Nagłówek trzeba ciągle testować. Możesz podnieść skuteczność oferty o 400% przez testy. Twój nagłówek jest reklamą Twojego produktu.

PRYNCYPIA:

  1. Nagłówek ma być duży i pogrubiony. Ma od razu rzucać się w oczy.

  2. Każde Słowo Ma Zaczynać Się Dużą Literą Jak Teraz. Taki nagłówek ma wyższą skuteczność.

  3. Nagłówek jest swojego rodzaju obietnicą!

  4. Najlepsze nagłówki w historii są dosyć krótkie, ale w internecie działają również długie nagłówki.

  5. Musisz pisać tak, aby od razu było wiadomo o co chodzi. Nagłówek ma być łatwy do przeczytania.

  6. Nigdy nie mów o sobie, a o rzeczach jakie interesują klienta.

  7. Każdy artykuł czy wiadomość jest reklamą i ma zaczynać się od nagłówka.

Magiczne Kule

Magiczne Kule — to nic innego jak wypisanie korzyści jakie niesie produkt za pomocą „tzw magicznych kul”.

Przepisów jest tutaj kilka np.

„Jak …”

— „Jak ustawić lejek sprzedażowy, aby działał na zasadzie SAMOFINANSOWANIA i budował listę na autopilocie”.

„2 drogi do” „Prosta metoda na”

— 2 drogi do tego, aby zbudować wysokiej jakości bazę adresową — Prosta metoda na zbudowanie wysokiej jakości bazy adresowej

„Jak uniknąć” — jak uniknąć głupiego błędu, który popełnia 99% ludzi podczas budowani listy

„Szybka i prosta” — „szybka i prosta metoda na zbudowanie wysokiej jakości listy adresowej”

„Sekretem jest”

— „Sekretem budowania listy jest odpowiednie zatargetowanie reklam. Zobacz jak na moim ekranie tworzę kampanie facebookowe”

„KROK PO KROKU”

— dokładnie instrukcja, KROK PO KROKU, na zbudowanie listy adresowej i zarobienie fortuny w internecie
„Cała prawda”

— cała prawda o budowaniu listy adresowej i jak zbudować ją o 200% taniej.

„Autorski sekret”

— Autorski sekret na budowanie listy adresowej, dzięki której inwestycja 93 złotych zrobiła 970 zł w 3 dni
„Prosta technika”

— Prosta technika pisania skutecznych reklam

Tutaj mamy tylko przykładowe szablony. Bardzo ważnym elementem jest czytanie wielu ofert i zapisywanie sobie najlepszych struktur.

W ten sposób zrobisz „swipe fles”, z którego będziesz mógł w przyszłości czerpać inspiracje

STRUKTURA OFERTY.

  1. Zawsze zaczynaj od nagłówka. Jest najważniejszy i musi znajdować się w górnej częściej Twojej oferty. Nagłówki należy używać stosunkowo często w ofercie. Twoja oferta ma ich mieć co najmniej kilka. Pierwszy nagłówek ma być największy i najgrubszy. Od razu pod nagłówkiem użyj podnagłówka.

  2. Teraz pora na rozpoczęcie oferty. Jeśli wysyłasz oferty na skrzynkę pocztową klienta spersonalizuj je z imienia. W internecie najczęściej rozpoczyna się ofertę od słów „Drogi Przyjacielu”.

  3. Otwarcie. Musisz jakoś rozpocząć ofertę np. „Jeśli chcesz uzyskać X, Y i Z, czytaj każde słowo na tej stronie, bo to dla Ciebie najważniejsza wiadomość w tym roku!”. Oczywiście z czasem możesz eksperymentować ze swoimi wstępami, ale ten jest klasyczny i działa dla prawie każdej branży.

  4. Powiedź im kim jesteś i dlaczego mają Cię słuchać.

PRZYKŁAD: „Nazywam się Dominik Jędrzejczak i w tym roku wykupiłem 598 reklam, płacą za nie ponad 2 miliony złotych. Można powiedzieć, że wiem wszystko o reklamie internetowej i w tym liście pokażę Ci co działa, a czego nigdy nie należy robić.”

  1. Historia. Dobrze opowiedzieć swoją osobistą historię, ponieważ historia nie tylko jest sposobem zbudowania zaufania, ale również jest świetnym narzędziem marketingowym.

Opowiedz im historię, w której zademonstrujesz jak szukałeś rozwiązania i jak na niego natrafiłeś. Nie mów im tylko o sobie. Ich to nie interesuje.

Oni chcą widzieć w Twojej historii swój problem oraz jak sobie z nim poradziłeś.

Jeśli uczysz na etacie tego jak robić biznes, możesz im opowiedzieć, że chodziłeś do pracy, której nie lubisz.

Opisz im jak budził Cię ten cholerny budzik oraz jak wykorzystywał Cię szef, abyś harował za marne gorsze. W ten sposób w Twojej historii zobaczą swoją rzeczywistość.

  1. Korzyści. Weź wszystkie korzyści z posiadania produktu, zamień na magiczne kule i przedstaw je w tej sekcji.

  2. Opinie innych osób. Opinie są potężne. Wielu ludzi podejmuje decyzje o zakupie na podstawie opinii. Możesz mówić, że Twój produkt jest świetny, ale spotęgujesz ten efekt, jeśli inne osoby powiedzą o tym za Ciebie.

Wykorzystuj kilka rodzai opinii: opinie osób, które osiągnęły sukces z Twoim produktem, opinie rozbijające wątpliwości klienta lub opinie o samym produkcie.

Ludzie w opiniach chcą widzieć osoby podobne do nich, które miały problemy takie same jakie ma Twój rynek, a potem dzięki Twojemu produktowi osiągnęły rezultaty.

  1. Stałe elementy oferty: najpierw wyjaśni skąd wzięła się cena, jakie masz bonusy, a na końcu opisz swoją gwarancję.

  2. Wezwanie do akcji. Powiedź im dlaczego mają działać natychmiast.

10.Sekcja PS. W tej sekcji podsumuj krótko co dostają oraz powiedź, że nic nie ryzykują, bo masz gwarancję.

Świetnie. Jak widzisz masz już napisaną całą ofertę . Teraz Twoja oferta jest w surowym stanie i wymaga lekkiego tuningu.

Przejrzyj ją, popraw w niej błędy i zrób wszystko, aby była estetyczna. Używaj pogrubień i podkreśleń, aby zwiększyć widoczność tekstu.

Klienci po samych nagłówkach i pogrubieniach powinni znać kontekst oferty. Dobrze również jak nie przekraczasz 17 słów na zdanie. Krótkie i jasne akapity działają lepiej niż długie zdania.

Lista kontrolna:

  1. Czy Twoja oferta daje im dużą, ale realną obietnicę do spełnienia?

  2. Czy Twój idealny klient rzuci się na czytanie tej oferty?

  3. Czy masz wystarczająco dużo dowodów w ofercie, że to co im obiecujesz jest prawdą?

  4. Czy dokładnie zademonstrowałeś działanie swojego produktu?

  5. Czy masz gwarancję satysfakcji, która znosi ich sceptycyzm?

  6. Czy masz silne wezwanie do akcji?

  7. Czy Twoja oferta ma bonusy?

  8. Czy Twoja oferta jasno sugeruje, że muszą działać teraz?

  9. Czy łatwo mogą zamówić?

Uwagi końcowe: średnio copywriter za napisanie oferty bierze 3 tysiące złotych. Moje ceny są nieco wyższe od 5 — 15 tysięcy za napisanie oferty.

Pewnie zastanawiasz się dlaczego ludzie są skłonni tyle płacić za napisanie 1 oferty? Odpowiedź jest prosta. Tak naprawdę nie produkt sprzedaje, a jego oferta.

Klienci nie znają Twojego produktu, nie mieli z nim styczności, więc nie mają pojęcia jaki jest. Klienci kupują za pomocą oferty.

Od niej zależy cała sprzedaż. Ludzie często koncentrują się na głupotach. Koncentrują się na tym, aby ulepszyć produkt, aby go lepiej opakować itd.

Tymczasem powinni skupić się na ofercie i generowaniu leadów, bo tam są pieniądze

Copywriting i Generowanie Leadów Za Pomocą AdWords.

AdWords od 2010 roku zaczął zachowywać się jak zazdrosna dziewczyna. Jest niewątpliwie najlepszym źródłem klientów dla niemal wszystkich e-Biznesów, ale ich zasady są bardzo problematyczne.

Używanie squeeze page w AdWords jest zabronione pomimo tego, że niektórym firmom je przepuszczają.

Jednak nie ma co ryzykować. Jeśli chcesz mieć dużo klientów i nie obawiać się o zawieszenie konta, trzeba stworzyć landing page

Żeby Google nie blokowało Twoich kont:

— nigdy nie obiecuj za dużo (prezentuj produkt)

— miej na serwisie duże ilości unikalnych treści

— sprzedawaj produkt, a pobocznie generuj leady.

— Twoja strona musi mieć nawigację

Idealnym przykładem jest serwis 1000-slow.pl

Produkt sprzedaje się świetnie, bo jest zaprezentowany jako produkt do łatwego zastosowania i szybkiej nauki.

Mówią Ci o tym, że do zrozumienia tekstu wystarczy zaledwie 1000 słów, bez uczenia się gramatyki.

Nie dają obietnic typu „Jak nauczyć się angielskiego w 6 dni?”. Za taką obietnicę zostaliby zbanowani. Nawet jeśli sprzedają ten sam produkt.

Dlatego ich reklama obiecuje zrozumienie tekstu. Prezentują produkt, bez sprzedaży. Plusem prezentacji produktu jest fakt, że nie potrzebujesz wtedy dowodów na działanie.

Zastanów się jakie korzyści niesie Twój produkt, a potem musisz przedstawić ofertę, która go odpowiednio prezentuje.

Przykład: jest różnica, gdy mówisz o tym, że wyszkolisz im psa w 15 minut dziennie, a gdy opisujesz, że daną metodą mogą szkolić psa we własnym ogródku i oszczędzają na trenerach.

Do prezentacji produktu poza tekstem warto użyć wideo.

Takie oferty mają mniejszą skuteczność niż typowe sales lettery, ale dzięki nim możesz mieć system do zdobywania klientów, którym później będziesz sprzedawał swój produkt w sposób tradycyjny.

Żeby takie oferty lepiej konwertowały koniecznością jest ustawienie w AdWords remarketingu oraz kolejki mali na co najmniej 100 dni.

Jak budować listę adresową za pomocą tego typu stron? Umieść w treści oferty możliwość otrzymania próbki

Twojego produktu.

W ten sposób poprosisz o maila. Możesz im zaoferować serię nagrań wideo jako „jazdę próbną”.

Nawigacja (jakie strony należy umieścić w nawigacji)

— O mnie

— Wypróbuj / Bezpłatny biuletyn

— Jak działa

— Opinie

— Kontakt

Pamiętaj też o logo. Ma wyglądać na profesjonalne.

Stopka strony:

— cennik

— misja firmy

— twórcy serwisu

— adres firmy

— dane do kontaktu

0 komentarzy

Dodaj komentarz