Mailing reklamowy, który zaraz Ci pokażę jest najskuteczniejszą techniką jaką kiedykolwiek wykorzystywałem i postanowiłem, że podzielę się tymi tajemnymi informacjami również z moimi klientami i czytelnikami.

Omówimy to wszystko najpierw na jednym mailu, a później przejdziemy dalej i pokaże Ci świetną kolejkę follow-up, która 5-krotnie zwiększy sprzedaż w twoim biznesie.

mailing reklamowy

Jak widzisz jest to tylko jeden zwykly e-mail, ale jednak trzeba tego maila rozbić na mniejsze części omówić krótko po kolei.

Po pierwsze najważniejszy jest tytuł maila ponieważ to on decyduje o tym czy wiadomość zostanie otwarta.

Nie musisz się martwić tym, że nie zawsze twoje wiadomości są otwierane przez całą listę, ponieważ dziennie skrzynka naszego potencjalnego klienta zapychana jest wieloma innymi wiadomościami, więc czasami może wybrać on przeczytanie innych wiadomości, a twoją usunie.

Nagłówki, które warto wybrać są zazwyczaj krótkie: Hej, Cześć, Gratuluje zakupu

Bardzo dużą otwieralność notuję, gdy użyję w swoich mailingach tytułu: „Dziękuje”

W następnej kolejności ważny jest nazwa nadawcy od kogo będą wysyłane wiadomości.

Wiele firm stosuje suchy mailing, który jest wysyłany czysto w stylu korporacyjnym, czego ludzie bardzo nie lubią.

Warto dopisać chociaż na początku nazwę imienia i nazwiska np. „Dominik Jędrzejczak – Innowacyjna nauka eBiznesu”, ale Ja preferuje jedynie imię i nazwisko.

Dalej mamy treść.

Trzeba konkretnie zastanowić się nad napisaniem maila.

E-mail może być zarówno edukacyjny, jak również może to być przykład pytania i odpowiedzi twojego klienta.

Z drugiej strony trzeba się zastanowić dokąd kierować po kliknięciu w link. Czy ma kierować od razu do konkretnego produktu w sklepie, czy może do oferty, albo do nagrania na youtube czy polubienia fanpage. Możliwości jest mnóstwo.

Co jeszcze wpływa na lepszy mailing reklamowy?

Zawsze chcemy żeby z maila ludzie przeszli do jakiejś strony, czy to sklepu czy innej i jeśli chcesz żeby więcej ludzi klikało i przechodziło do sklepu to najlepiej, tak jak widzisz na zdjęciu dodaj link w pierwszych dwóch zdaniach.

Jeśli piszesz dłuższego maila to warto podlinkować stronę w kilku miejscach.

No i na koniec oczywiście podpisz się. Możesz również podać nazwę firmy, swoje dane do kontaktu, telefon itd., jeśli sprzedajesz przy pomocy telefonu.

Jak więc napisać 5 dniowy mailing reklamowy?

Otóż najprościej jest napisać świetną historię, rozbijając ją na 5 odcinków i wysyłając jeden dziennie, czy też nawet 1 co dwa dni.

Pewnie pamiętasz taką telenowele argentyńską „Zbuntowany Anioł”. Piękne Natalia Oreiro(byłem wtedy w wieku 14 lat nieszczęśliwie w niej zakochany, ach nie pytaj)

Jeśli nie oglądałeś nigdy tej telenoweli to już Ci mówię jak szybko zdobywała popularność oraz utrzymywała stałych klientów przy sobie czyli widzów.

Po prostu za każdym razem, gdy kończył się jeden odcinek to zaczynała się jakaś dramatyczna scena, albo scena miłosna :), albo jakiś wypadek i ciach koniec odcinka.

Później się zastanawiasz, czy oni zginęli? Czy ona pójdzie z nim do łóżka? Co będzie w następnym odcinku? i przez to został użyty na tobie efekt Zeigarnika.

Jeśli nie znasz tej techniki to już ci mówię skąd się wzięła i jak działa.

Metodę odkryła Bluma Zaigarnik

Bluma Zaigarnik przesiadywała często w restauracji, gdzie miała czas przyjrzeć się kelnerom i przeprowadziła badanie, w którym odkryła właśnie, że kelnerzy często pamiętają o zamówieniu swojej klienta, ale tylko do chwili płatności. Gdy klient zapłaci, kelner szybko zapominałał o tym co zamówił ten klient.

W ten sposób zrozumiała, że częściej pamięta się to co zostało niedokonane niż dokonane, dlatego ta metoda jest tak piekielnie skuteczna i szybciej buduje relacje z klientami.

mailing reklamowy

2 3