Kampanie na Facebooku zyskują coraz większą popularność. Z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na reklamowanie się na Facebooku. Kiedyś w serwisie społecznościowym Facebook można było znaleźć tylko młode osoby, a dzisiaj na Facebooku są praktycznie wszyscy.

Jeśli chcesz skuteczniej reklamować się na Facebooku to koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca, aby dokładnie wiedzieć jakie kampanie przygotować i dlaczego właśnie takie.

Kampanie na Facebooku – Case Study mojej reklamy.

Poniżej znajdują się 3 kampanie reklamowe.

kampanie na facebooku

1. Kampania(cel marketingowy Ruch) – Jest skierowana na nowe osoby, które kompletnie mnie nie znają i z pewnością zobaczą moją reklamę pierwszy raz w życiu. Taka reklama jest zawsze najdroższa i próba sprzedania od razu nowej osobie jest bardzo nieskuteczna, dlatego kierujemy taki ruch na bloga do artykułów, aby zapoznać potencjalnych klientów z tym co oferujemy, a już z naszej strony może sobie przejść do sklepu czy też zapisać się na Newsletter.

2. Kampania(cel marketingowy Konwersje) – Jest skierowana na osoby, które już były na mojej stronie i jest to kampania remarketingowa. W tej kampanii kierujemy reklamy do osób, które już były na naszej stronie i szansa sprzedania im lub zapisu na listę mailingową jest o wiele większa.

3. Kampania(cel marketingowy Konwersje) – Jest skierowana na nowe osoby, które kompletnie mnie nie znają, aby od razu zapisały się na listę mailingową.

Jak widzisz w 3 kampanii mam koszt aż 1,30zł za 1 lead(potencjalny klient), który zapisze się na listę mailingową. Jest to nawet dość dobra cena, bo w mojej branży pozyskanie leada kosztuje minimum 7-10zł, a w branży inwestycyjnej jakieś 100zł.

Jednak jak widzisz, kiedy zsumujemy kampanię 1 i 2 to wychodzi o prawie 30gr taniej oraz reklama jest zdecydowanie lepiej dopasowana, a wszystko dzięki wykorzystaniu Pixela Facebooka i polecam Ci go umieścić na swojej stronie. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, to nic się nie martw, ponieważ już zrobiłem instrukcję krok po kroku o instalacji Pixela Facebooka, w poprzednim artykule: Reklama na Facebooku cena i tworzenie skutecznych kampanii na fb.

Jak wyglądają koszty i zyski gdy planujemy kampanie na Facebooku?

Popatrz:

Reklamując się i wydając 100zł na reklamę w moim przypadku masz:

Reklama 1+2: 100zł:(0,59zł+0,42zł)=100zł:1,01=99 leadów(potencjalnych klientów)
Reklama 3: 100zł:1,3=76 leadów(potencjalnych klientów)

To różnica aż 23 leadów(potencjalnych klientów). Jak widzisz ustawiając 2 kampanie na Facebooku wydaję mniej, niż w momencie, gdy ustawię kampanię na Facebooku, aby od razu kierować ludzi na zapis na listę mailingową czy też do zakupu produktu.

Musisz dobrze wiedzieć ile jest dla Ciebie warty 1 lead. Jeśli z listy 76 leadów, zakupu produktu za 100zł dokona tylko 1 osoba, to ledwo wyjdziesz na czysto.

Jeśli natomiast za 100zł pozyskasz 99 leadów i zakupu dokonają 2 osoby to masz już 200zł i 100zł zysku.

Popatrz na kampanie na Facebooku nr 2

Mamy tutaj wskaźnik trafności 8. Im większy masz wskaźnik trafności, tym kampanie na Facebooku będą tańsze. Na wskaźnik trafności wpływa głównie zdjęcie oraz tekst reklamowy. Więcej o tworzeniu skutecznej reklamy znajdziesz w moim poradniku, kliknij tutaj i pobierz…

kampanie na facebooku wskaźnik trafności

Jakie przychody generują kampanie na Facebooku z takiej listy?

Lista 146 osób za 180zł

6 osób kupiło od razu produkt za 7zł i 1 osoba za 197zł, więc jak widzisz reklama się nawet zwróciła, ale nie zawsze tak bywa.

Sprzedając droższe produkty czy usługi, trzeba dać ludziom odpowiednio więcej czasu do zastanowienia. Musisz dać im jazdę próbną. Rozumiesz? Tak jak z zakupem auta. Bez jazdy próbnej nikt nie kupi twojego Mclarena czy taniego Audi. Tak samo jest z twoimi produktami czy usługami. Musisz dać swoim nowym klientom darmową jazdę próbną. Pisz dla nich artykuły na blogu, rozdawaj darmowe raporty, daj pierwszy miesiąc usługi za 1zł. Rozwiązań jest mnóstwo, aby przekonać klienta, warto wykorzystać jak najwięcej. Im więcej styczności klienta z twoją ofertą, tym większe szanse, że kupi u Ciebie.

Odsyłanie od razu nowych ludzi z reklamy do oferty jest stratą pieniędzy. Ostatnio wrzuciłem nawet 200zł na reklamę 3 kursów po bardzo niskiej cenie, ale reklama była skierowana do nowych ludzi i nikt nie kupił, straciłem tylko 200zł( taki mały test).

Teraz powiem Ci jak zarobiłem dodatkowo 300zł i 700zł z tak małej listy jak 146 leadów.

Po prostu stworzyłem prostą ankietę i zapytałem ludzi, czego potrzebują. Nie kupili tamtego produktu, może potrzebują inny.

Problemem numer 1 okazał się e-mail marketing. Ludzie nie potrafią pisać dobrych mailingów, nie mają follow up i nie wiedzą jak sprzedawać za pomocą e-maila marketingu, a co poniektórzy nawet nie wiedzą, że nawiązanie kontaktu z klientem za pomocą e-mail marketingu jest jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego.

Sprzedałem kilka sztuk i zarobiłem 300zł

Później zapytałem listę w czym jeszcze mogę pomóc i okazało się, że dużo ludzi nie potrafi robić reklam na Facebooku, nie wiedzą od czego zależą koszty, co jest najważniejsze, czy jak wybrać grupę docelową.

Sprzedałem kilkanaście sztuk w promocyjnej cenie
kampanie na facebooku 700zł

Na koniec dla tych co nie kupili nic, zaproponowałem 3 kursy w jednej cenie i znowu kilka osób kupiło.

kampanie na facebooku 3 kursy

Z listy na 146 osób, aktywnych było tylko 112, reszta maili była fałszywa, ponieważ ludzie czasami podają jakieś zmyślone maile, żeby sprawdzić do dostaną za zapis, itd.

Z listy 112 osób klientami stało się ponad 50 osób, więc jak widzisz warto dać każdemu czas dojrzeć do zakupu. Pamiętaj, że każdy lead kupuje w innym czasie. Jeden od razu, drugi za kilka dni, trzeci za miesiąc, itd. Okazuje się, że najwięcej zarabia się na tych, którzy na początku nie chcieli nic kupić. Był też 1 zwrot.

Najlepsze jest to że jakieś 80% listy możesz spieniężyć w ciągu pierwszego roku znajomości. Później zaufanym klientom możesz proponować kolejne droższe produkty, konsultacje, usługi, coachingi, szkolenia, itd.

Podsumowując kampanie na Facebooku.

Dobre kampanie na Facebooku mogą sprawić, że przyciągniesz tysiące nowych osób na swoją stronę internetową. Część z nich stanie się twoimi klientami, a część z nich odejdzie i nie wróci. Dlatego wtedy właśnie wykorzystujemy remarketingową kampanie na Facebooku i wszyscy, którzy nie zapisali się na listę mailingową od razu, mogą tego dokonać w drugiej reklamie. W kampanii remarketingowej możesz oferować zapis na Newsletter, zakup taniego produktu, bezpłatną wycenę, kod rabatowy w twoim sklepie i wiele innych przynęt, aby przyciągnąć nowych klientów.

Bardzo ważne są odpowiednio napisane reklamy w każdej kampanii, niezależnie czy to reklama z celem marketingowym Ruch czy Konwersja. Napisanie dobrej reklamy bardzo obniżka stawki i powoduje, że reklama jest o wiele tańsza. Napisz w komentarzu jak u Ciebie z reklamami na Facebooku.