Jak zwiększyć sprzedaż i pozyskać więcej klientów?

Wiele osób myśli, że żeby sprzedać więcej trzeba obniżyć ceny, żeby ściągnąć ludzi od konkurencji i to jest największy błąd, gdyż w ten sposób sami kopiemy sobie dołek pod przyszłe bankructwo.

Można zaniżyć ceny, ale tylko w wyjątkowych sytuacjach, na kilka dni czy, aby dokopać konkurencji.

Jak zwiększyć sprzedaż i dokopać konkurencji?

Kiedyś Jay Abraham wymyślił pewnemu piekarzowi bardzo świetną ofertę. Ten piekarz miał ogromne problemy ze sprzedażą, więc Jay Abraham powiedział mu tak: Weź zrezygnuj całkowicie ze swojej marży i w ciągu 4 dni ogłoś, że mogą ludzie w twoim sklepie kupić chleb bez twojej marży, czyli bez twojego zysku np. za 50% ceny czy jeszcze taniej.

Zdziwiony piekarz powiedział, jak to jest możliwe, na czym Ja zarobię, chcesz żebym zbankrutował?

I w tym momencie zaczyna się cała zabawa.

Zapamiętaj!

Kiedy klient przychodzi po bardzo tani chleb to w tym momencie zaproponuj mu jeszcze inne produkty, takie jak masło, szynka, pomidor i inne rzeczy, które będzie potrzebował do tego chleba, aby mieć z czym zrobić sobie kanapkę 🙂

I co się stało?

W ciągu zaledwie 4 dni wielu klientów przychodziło do sklepu po ten chleb i on proponował im jeszcze właśnie te dodatkowe produkty i okazało się, że zarobek był bardzo dobry. Opłaciło mu się zastosować tą technikę, gdzie dajesz coś taniego, aby zaproponować dodatki.

Zauważ, że wiele supermarketów nie proponuje swoim klientom kupna wszystkich produktów w promocji. Jeżeli robią reklamę, ulotki, gazetki, plakaty i inne to tylko promują te produkty, które są bardzo tanie, tańsze niż w innych sklepach. Robią to tylko po to, żeby jak ludzie przychodzą właśnie po te tanie produkty, to żeby dokupili jeszcze inne rzeczy i tu już nie zawsze patrzą na cenę.

Myślisz, że słodycze ustawione na poziomie wzroku dziecka w hipermarketach to przypadek?
No co ty, tam jest wszystko zaplanowane marketingowo, aby jak najwięcej sprzedać.

Nie mówię, że korzystają z tych sztuczek małe sklepiki osiedlowe w twoim mieście, ale w większych hipermarketach możesz samemu się przyjrzeć, jak prowadzi się klienta wzrokiem po półkach z zakupami.

Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując dodatki?

Jak zwiększyć sprzedaż

Bardzo prostą techniką marketingową jest po prostu dodanie gratisu do zakupów dla klienta. Z pewnością zauważyłeś wiele razy, gdzie na ofercie były dodane bonusy. Czasami nie jeden, a dwa czy nawet trzy. Same bonusy zwiększają wartość sprzedawanego produktu, dlatego warto to wykorzystać.

Często również klienci nie decydują się na zakup samego produktu, a gratisu który jest dodawany.

Niestety ta technika może nie zadziałać w wielu sytuacjach, gdy klient nie ma pieniędzy i poszukuje najtańszych produktów, co się zdarza bardzo często na allegro.

Jak zwiększyć sprzedaż jeszcze inaczej?

Trzecim sposobem jest wyprzedaż. Możesz zorganizować w swoim biznesie kilkudniową wyprzedaż. Najlepiej działają 3-4 dniowe promocje i tylko w tym czasie można nabyć wszystkie twoje produkty za połowę ceny czy wszystkie razem w jeszcze niższej cenie.

Jest to bardzo dobry sposób pod warunkiem, że znajdziesz dobry pretekst, ponieważ musisz wpłynąć na emocje klientów.

Może to być np. rocznica założenia twojego biznesu, albo urodziny dziecka, albo możesz powiedzieć swoim klientom, że masz spore podatki do zapłacenia czy też rachunki i musisz szybko zdobyć trochę pieniędzy, więc z tej okazji możesz u mnie kupić dużo taniej oraz wiele innych sytuacji.

Pamiętaj, że każdy dzień jest dobrym dniem żeby sprzedać.

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez ograniczenia ilości?

Jak zwiększyć sprzedaż

Bardzo dobrym sposobem, aby szybko zarobić dużo pieniędzy jest ograniczenie ilości produktu.

Czyli mówisz coś takiego: Właśnie dochodzę do wniosku, że mój produkt o nazwie „xyz” dostał się do bardzo dużej publiczności i zbyt wiele osób z niego skorzystało przez co rośnie moja konkurencja. Nie będę miał już tego produktu do sprzedaży przez najbliższy miesiąc czy dwa i dlatego pragnę Cię poinformować, że zostało już tylko 5 sztuk.

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez ograniczenia czasowe?

Kolejnym bardzo dobrym sposobem jest wykorzystanie czasu.

W tej sytuacji dodajesz czas zegara na stronę z ofertą i mówisz swoim klientom, że mają czas nabyć produkt „xyz” w cenie o połowę tańszej, ale tylko do piątku do 22:00. Dla ludzi będzie to jednocześnie dobra okazja do zakupu, a sama myśl, że mają tak mało czasu będzie ich motywować do zakupu, gdyż później będą musieli zapłacić znowu pełną cenę.

Jeśli masz również jakieś sprawdzone sposoby na to jak zwiększyć sprzedaż to zapraszam Cię do zostawienia swojej wypowiedzi w komentarzu, gdzie chętnie przeczytam o twoich technikach i z pewnością wykorzystam, żeby więcej sprzedawać.