Jak Zwiększyć Sprzedaż w Sklepie Odzieżowym – 4 techniki sprzedażowe.

Kiedy prowadzisz sklep odzieżowy i poszukujesz pomysłów na to jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym to trafiasz w idealne miejsce, ponieważ w tym artykule dowiesz się o 4 niezawodnych technikach sprzedażowych, które powinien stosować każdy sklep, nie tylko odzieżowy.

Każdy biznes rozwijamy zawsze na 3 sposoby:

– poprzez napływ nowych klientów
– poprzez zwiększenie zawartości koszyka
– oraz ponowne zakupy klienta

Teraz przedstawię Ci sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie odzieżowym za pomocą darmowych przynęt dla twoich nowych klientów, ponieważ z pewnością wiele ruchu na twoich stronach jest marnowanych.

Jak Zwiększyć Sprzedaż w Sklepie Odzieżowym – rabat na pierwsze zakupy.

Zawsze najtrudniej jest przekonać nowe osoby, aby dokonały pierwszego zakupu w sklepie. Dlatego należy tych pierwszych klientów przekonać do zakupu.

Najprostszymi metodami dzięki którym przekonujesz potencjalnych klientów do zakupu właśnie u Ciebie jest rabat na pierwsze zakupu i to działa świetnie.

Pomyśl przez chwilę. Widzisz dwa sklepy z ubraniami i jeden daje 10% zniżki na pierwsze zakupy, a drugi nie daje takiej zniżki. Jak myślisz, który sklep wybierze klient? Oczywiście, że ten z rabatem.

Ludzie lubią zniżki, promocje, rabaty, więc musisz je robić przynajmniej raz w miesiącu dla stałych klientów, a dla nowych zastosować rabat na pierwsze zakupy.

Technika sprzedażowa z wykorzystaniem rabatu na pierwsze zakupu dla nowego klienta działa w każdej branży, nie tylko w sklepie odzieżowym, ale także w sklepach motoryzacyjnych, spożywczych, w drukarniach i wielu innych.

Jeszcze nie spotkałem sklepu, w którym nie można zastosować tej techniki, ale za to spotkałem wiele, które nie pozyskują w ten sposób nowych klientów, przez co nawet nie wiedzą ile pieniędzy tracą każdego miesiąca.

Jeżeli prowadzisz tylko sklep stacjonarny to również mam dla Ciebie dużo cennych informacji w artykule marketing lokalny dla firmy.

Natomiast polecam Ci jak najszybciej przenieść również działalność do internetu, gdyż możesz w ten sposób pozyskać zdecydowanie więcej klientów i w ten sposób zwiększyć sprzedaż w sklepie.

Jak Zwiększyć Sprzedaż w Sklepie Odzieżowym – prowadzenie bloga

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym

Kiedy prowadzisz sklep odzieżowy, czy jakikolwiek inny, bo to działa wszędzie to twoi klienci mają wiele różnych problemów. Nie wiedzą jakie ubranie wybrać, jakie buty wybrać dla dwuletniego dziecka, jaką koszulę do garnituru, itd.

Problemów klienci mają mnóstwo i kiedy zaczniesz rozwiązywać ich problemy, kiedy zaczniesz im doradzać to wtedy zdecydowanie zwiększysz sprzedaż w sklepie.

Zauważ co robi większość sklepów? Większość sklepów wrzuca tylko produkty do sklepu internetowego, daje jakieś krótkie opisy techniczne, albo tylko grafikę i w ten sposób próbuje sprzedawać.

Ty jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż musisz odróżniać się od konkurencji. Robić więcej niż inni i robić coś innego niż inni.

Możesz w łatwy sposób pozyskiwać więcej nowych klientów za pomocą Lead Magnetów, czyli darmowych informacji na swojej stronie, które ludzie wyszukują w internecie, a ty udzielasz im fachowej odpowiedzi na swojej stronie.

Możesz im opisywać:

– jakie ubranie wybrać do biegania
– jakie ubranie wybrać do szkoły
– jakie ubrania kupić na jesień
– jakie ubrania kupić na zimę
– jaką sukienkę wybrać na studniówkę
– jaką sukienkę wybrać na wesele
– jaki podkoszulek do niebieskiej koszuli

Naprawdę możliwości jest mnóstwo, a te przykłady powyżej znalazłem w Google w 10 sekund. Dodatkowo samo Google podpowiada Ci co wpisują ludzie w Google i nawet nie musisz się zbytnio wysilać.

Pisząc ze 100 artykułów w ciągu roku, możesz po roku pracy już w ogóle nie pracować, bo każdy artykuł będzie sam na siebie pracował, jako taki automatyczny pracownik.

To jest właśnie ten plus sklepów internetowych, że nie musisz każdemu klientowi po kolei wszystkiego tłumaczyć, gdyż może on sobie samodzielnie przeczytać na stronie i dodatkowo możesz sprzedawać na cały kraj, jak również na cały świat.

A w sklepie stacjonarnym trzeba każdemu klientowi doradzać, czego Pan/Pani poszukuje, jakie ubranie Pana/Panią interesuje, do czego ma być ta koszula, itd.

Jak Zwiększyć Sprzedaż w Sklepie Odzieżowym – Technika darmowej przynęty(Lead Magnet)

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym

Jak dobrze już wiesz z powyższej części artykułu warto dawać nowym klientom rabat na pierwsze zakupy, ale także warto prowadzić bloga, żeby pozyskiwać jeszcze więcej klientów. Natomiast teraz opowiem Ci jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym stosując Lead Magnet.

Lead Magnet to nic innego jak darmowa przynęta, na którą twój klient się rzuci. Ona musi być tak mocna, żeby klient jej pożądał. Niby to jest darmowa przynęta, ale w rzeczywistości tak nie jest, bo pozyskujemy adres e-mail i w ten sposób budujemy listę mailingową potencjalnych klientów.

Nie każdy jest zdecydowany od razu od Ciebie kupić, ale kiedy zaczniesz wysyłać mailing do swoich potencjalnych klientów, do swojej listy i przeniesiesz ich z jednego artykułu, do drugiego, trzeciego, itd. to szansa że oni kupią w ciągu trzech pierwszych miesięcy kontaktu z twoim sklepem odzieżowym jest bardzo duża.

Jednak zanim zaczniesz budować listę musisz mieć Lead Magnet. Takim Lead Magnetem może być zarówno kod rabatowy na pierwsze zakupy, ale jest coś jeszcze o wiele silniejszego i jest to rozwiązanie jednego problemu twojego klienta.

Przejrzyj uważnie fora dyskusyjne, przejrzysz pocztę czy nawet zapamiętuj, jakie pytania zadają klienci i z czym mają największe problemy. Może nie wiedzą jak wybrać koszulę do garnituru, może nie wiedzą jaką sukienkę wybrać na wesele, to mogą być różne problemy.

Zależy też czy prowadzisz sklep dla kobiet czy mężczyzn, bo to dwie grupy docelowe o różnych problemach.

Weźmy na przykład, że prowadzisz sklep tylko dla kobiet, z sukienkami, spódnicami, itd. Możesz wtedy przygotować poradnik, coś w stylu: „Jak ubierać się modnie na spacer, do pracy, a jak na imprezy?” – Pobierz darmowy poradnik.

Może to być również np. „5 sposobów na modny styl o każdej porze roku” – Pobierz darmowy poradnik.

No pomysłów jest mnóstwo. Wszystko zależy od twojej branży.

Jak Zwiększyć Sprzedaż w Sklepie Odzieżowym – Technika Cross-sellingu i Up-sellingu

jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym nie wydając ani złotówki na reklamę? To bardzo proste techniki Cross-sellingu i Up-sellingu, czyli w momencie gdy klient dokonuje już zakupu należy mu zaproponować podobne produkty do tych, które kupuje i to jest Cross-selling.

Natomiast Up-selling to nic innego jak zaproponowanie klientowi w momencie zakupu jeszcze innego droższego produktu. Musisz wiedzieć, że jeden klient może wydać u Ciebie 200zł, a drugi nawet 2000zł czy dużo więcej, więc jeśli jeszcze nie stosujesz Cross-sellingu i Up-sellingu to zdecydowanie musisz to wprowadzić, bo zostawiasz kupę forsy na stole.

Bardziej szczegółowo opisuje to w artykule: „Pomysły na wzrost sprzedaży”

Teraz już wiesz jak zwiększyć sprzedaż w sklepie odzieżowym. Zostaw komentarz, czy wykorzystujesz techniki zawarte w tym artykule, czy może pierwszy raz o nich słyszysz i dopiero je wprowadzisz.

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • jak zwiększyć sprzedaż w sklepie