Jak zdobywać więcej klientów bez budżetu reklamowego?

Jak w ogóle może jakikolwiek biznes działać bez wydawania pieniędzy na reklamę. Przecież tyle się słyszy: REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU.

Jednak jest coś co powoduje, że te koszty stale rosną i jest to konkurencja.

W każdej branży musi być konkurencja, jeśli nie ma konkurencje to w takiej niszy może nie być pieniędzy.

Dlaczego na hasło „kredyt” wpisane w Google wyskakuje od razu tak wiele reklam, ponieważ osoba która wpisuje takie hasło ma już konkretną potrzebę i chce zaciągnąć kredyt, tylko w tym przypadku nie wiemy jeszcze czy jest to kredyt gotówkowy, samochodowy czy może mieszkaniowy.

Na dzień 10 października 2016 na hasło: ‚kredyt” stawka za kliknięcie w reklamę kosztuje 10zł, a za pożyczkę gotówkową już 13zł.

Jak zdobywać więcej klientów

W takim przypadku kupienie reklamy za 1000zł daje zaledwie 100 kliknięć i nie oznacza to, że w ogóle pozyskamy tutaj jakiegoś klienta.

Wpisując sobie frazę „meble kuchenne” mamy dużo tańsze stawki bo tylko 0,77zł więc tutaj za reklamę 1000zł możemy kupić ponad 1000 kliknięć, lecz też nie oznacza to, że pozyskamy jakichkolwiek klientów.

Jak zdobywać więcej klientów

Przeglądając wiele biznesów w necie, widać gołym okiem, że nie stosują oni odpowiedniego marketingu, aby pogłębić zainteresowanie klienta, tylko oczekują szybkich zysków, gdzie od razu z reklamy kieruje się do oferty i klient ma opcje albo kupić, albo nie kupić i nie wrócić. I tak robi większość. Dodatkowo klient nie kupuje ponieważ oferta jest słabo napisana i nie sprzedaje.

Tymczasem zastosowanie odpowiednich etapów kampanii reklamowych może przynieść długofalowe relacje z klientami i budować biznes wielowymiarowo.

3 sposoby jak zdobywać klientów.

Po pierwsze reaktywuj starych klientów. Z pewnością słyszałeś, że sprzedaż obecnemu klientowi jest 10 razy łatwiejsza niż sprzedaż nowemu klientowi. Gdy masz już zbudowane zaufanie to możesz swoim klientom wyświetlić reklamy innych produktów, często również jeszcze droższych.

Ten schemat działania jest bardzo dobry i działa tylko wtedy, gdy klient który u Ciebie kupił jest zadowolony z nabytych produktów. Jeżeli krótko mówiąc wcisnąłeś swoim klientom produkt, który nie działa po to tylko żeby zarobić, to zarobisz tylko raz i klient już nie kupi. A jeśli klient będzie bardzo zadowolony to z pewnością będzie chciał przeczytać inne twoje oferty i coś kupić. Wystarczy mu je tylko podsunąć.

Bardzo często w poszukiwaniu nowych klientów zapominamy o tym, że moglibyśmy po prostu więcej zarabiać na obecnych klientach.

Skup się na budowaniu relacji i sprzedaży do obecnych klientów. Zastanów się, czego jeszcze mogliby potrzebować. Jakie dodatkowe usługi czy produkty mogłyby im ułatwić korzystanie z Twojego głównego produktu lub usługi.

Drugi sposób jak zdobywać klientów.

Często zakładamy, że skoro ktoś przestał u Ciebie kupować, to znaczy, że już nigdy nie kupi. Tak jakby wydawało nam się, że ktoś się na nas obraził.

A tymczasem to jest biznes, a nie emocje. Może zmieniły się jego potrzeby i rzeczywiście już kupować nie będzie? Ale może po prostu zaniedbaliśmy kontakt z nim i przestał kupować, bo o nas zapomniał?

Jeśli odezwiesz się do nich, to z pewnością część z nich przekonasz do ponownego zakupu. A w najgorszym wypadku dostaniesz od nich bezcenną informację zwrotną i odkryjesz, co sprawiło, że już u Ciebie nie kupują.

Trzeci sposób jak zdobywać klientów.

Teraz przedstawię Ci najlepszą technikę, ponieważ działa najskuteczniej i szybko można zbudować dużą listę.

Na początek, gdy nie masz żadnego klienta musisz koniecznie tworzyć content, który będzie pogłębiał zainteresowanie potencjalnego klienta. W skrócie mówiąc, gdy klient poszukuje koszuli czy butów na wesele, to musisz przedstawić mu swój content jako specjalista w tym temacie i w internecie najlepiej działają tutaj blogi, gdzie opisujesz jak wybrać dobrą koszulę na weselę, na studniówkę, ślub itd.

Z reklamy kierujesz potencjalnych klientów do artykułu na blogu, gdzie mogą zapoznać się z tym co oferujesz. Nowy klient rzadko kiedy decyduje się od razu na zakup, więc odsyłanie ludzi od razu do sklepu z koszulami może generować duże koszty reklamowe, a klienci i tak nie kupią.

Dopiero gdy zapoznają się z tym co oferujesz, zaufają Ci w temacie wyboru koszuli na ślub, dopiero wtedy możesz wyświetlić im reklamę remarketingową do sklepu z koszulami.

Zainteresuj się remarketingiem na Facebooku i w systemie Google Adwords. Zainstaluj na stronie tzw. piksele, które pozwalają zebrać bazę osób, które odwiedziły Twoją stronę lub konkretne podstrony (np. oglądały podstronę danego produktu). Kieruj reklamę tylko na te osoby. Niektóre systemy remarketingu (np. Facebook) pozwalają też np. wgrać listę adresów e-mail Twoich obecnych klientów i na nich skierować reklamę.

Zapraszam do dyskusji jak zdobywać więcej klientów.

2 3