Jak Reklamować Firmę na Facebooku?

Reklama firmy na Facebooku nie jest wcale taka prosta jakby się mogło dla wielu wydawać. Wiele początkujących osób myśli, że stworzy post, kupi reklamę i nagle przyciągnie tysiące klientów, jednak tak łatwo to nie działa.

Musimy skupić się na konkretnych celach, jakie chcemy osiągnąć. Owszem możemy promować posty publikowane na tablicy Fanpage, ale to nie przyniesie nam zysków, jakie oczekujemy z reklamy.

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest zainstalowanie Pixela na stronie, aby Facebook zapisywał dane użytkowników i dzięki temu możemy reklamować się tylko do osób, które już były na naszej stronie.

Taka reklama jest znacznie skuteczniejsza, ponieważ nie reklamujemy się do przypadkowych osób, tylko do osób, które już były na naszej stronie i są w jakiś sposób zainteresowane tematem, którym się zajmujemy.

Jak Reklamować Firmę na Facebooku? Pixel

Jak dodać Pixel Facebooka na stronę?

Na początek wchodzimy w menadżera reklam > wszystkie narzędzia i wchodzimy w Pixel.

jak reklamować firmę na facebooku

Następnie tworzysz swój pierwszy pixel lub wchodzisz w podgląd Pixela, który już został utworzony. Kopiujesz cały kod i tak jak Facebook podpowiada instalujesz go na stronie w sekcji HEAD

jak reklamować firmę na facebooku

Pixel Facebooka zacznie działać w ciągu kilku minut i mierzyć wszystkie odwiedziny na stronie. Teraz kiedy ktoś wejdzie na twoją stronę zostanie otagowany przez Facebook i będziesz mu mógł wyświetlać reklamę remarketingową.

Jak Reklamować Firmę na Facebooku i od czego zacząć?

Kiedy dopiero zaczynasz swoją przygodę z Facebookiem to warto na początek kierować nowe osoby do artykułów na blogu. Jest to pewien sposób indoktrynacji twoich klientów, aby zapoznać ich z twoim biznesem i zbudować początkowe zalążki zaufania.

Jak dobrze wiesz tylko 1% nowych potencjalnych klientów kupi od razu, więc cały ruch który zakupisz w jakiejkolwiek reklamie jest marnowany, ale dzięki instalacji pixela i stworzeniu później reklamy remarketingowej możesz tworzyć bardzo skuteczne kampanie reklamowe.

Tak właśnie powinna wyglądać twoja pierwsza kampania, gdzie nowych ludzi odsyłasz do bardzo wysokiej jakości kontentu na twojej stronie.

Jak Reklamować Firmę na Facebooku i gdzie odsyłać użytkowników z reklamy?

Tak jak wspomniałem wcześniej, kiedy dopiero zaczynasz reklamować swój biznes to odsyłaj ich do wysokiej jakości kontentu na twojej stronie.

Jeśli oni tam nie dokonają akcji, której oczekujesz to tworzysz reklamę remarketingową do osób, które były na twojej stronie, dzięki czemu masz bardzo niskie koszty oraz akcja, której oczekujesz że wykonają użytkownicy czy to zapis na listę np. Newsletter czy też zakup w sklepie jest o wiele większą szansą, niż gdy reklamujesz się do nowych ludzi.

Ostatnim i najlepszym sposobem reklamy na Facebooku jest reklama do swoich klientów. Facebook pozwala wrzucać listę swoich kontaktów, czy to masz numery telefony swoich klientów czy też adresy mailowe. Możesz wrzucić taką listę i wyświetlać reklamy tylko tym ludziom, dzięki czemu szansa sprzedania im jest bardzo, bardzo duża.

Jak Reklamować Firmę na Facebooku i jakich błędów unikać?

Najpoważniejszym błędem jest wybranie reklamy do wszystkich. Wielu osobom wydaje się, że im więcej ludzi zobaczy ich reklamę tym lepiej. Niestety to jest poważny błąd, bo szybko cały budżet reklamowy zostanie wyczerpany, a ty nie osiągniesz takich rezultatów jakich oczekiwałeś.

Musisz jeszcze przed rozpoczęciem kampanii reklamowych na Facebooku stworzyć Avatar swojego klienta, albo sprawdzić kto kupuje na twoim rynku, a najlepiej sprawdzić kto już jest twoim klientem. Czy to jest kobieta czy mężczyzna, w jakim wieku, jaki ma status związku, czy ma dzieci, czym się zajmuje, czym interesuje, itd. Im więcej masz danych, tym precyzyjniejszą reklamę stworzysz i dotrzesz do osób, którym prawdopodobieństwo sprzedania jest o wiele większe, niż gdy reklamujesz się do wszystkich.

Jak Reklamować Firmę na Facebooku i dlaczego warto budować listę adresową?

Facebook dzisiaj umożliwia, a nawet zachęca do budowania listy adresowej. Nie blokuje wcale stron przechwytujących, typu Squeeze Page, więc jak najczęściej powinieneś wykorzystywać ten Fenomen. Niestety tak nie można robić Google Adwords. Tam od razu zablokują Ci konto, dlatego tam trzeba podejść inaczej do reklamy.

Jednak sam Facebook może Ci wystarczyć, aby budować listę adresową i rozwijać swój biznes.

Większość ludzi nie kupi Ci od razu z reklamy. Taka reklama to tylko strata pieniędzy i marnowanie budżetu reklamowego, ale kiedy zaczniesz pozyskiwać kontakty na swoją listę adresową i dodatkowo ustawisz kolejkę wiadomości follow up w autoresponderze, które będą zachęcać potencjalnego klienta do zakupu to szansa sprzedania jest o wiele większa.

Teraz już wiesz jak reklamować firmę na Facebooku, gdzie odsyłać użytkowników, jakich błędów unikać i dlaczego warto budować listę adresową. Jeśli masz jakieś pytania, to zostaw je w komentarzu.

2 3