Jak Budować Listę Adresową Krok po Kroku, aby mieć jak najwięcej klientów?

E-mail marketing jest dzisiaj jednym z najlepszych źródeł reklamowych dla każdego biznesu. Dzięki liście adresowej możesz wypromować każdy produkt, bądź usługę na rynku. Ponadto może swoją listę odsyłać również do artykułów na blogu, do filmów na Youtube czy również też do polubienia swojego fanpage na Facebooku.

Wiele osób ma problem z budowaniem właściwej listy, gdyż niestety ale w internecie jest mnóstwo słabej jakości leadów, którzy zostawiają swój adres e-mail, gdzie tylko popadnie.

Musisz zrozumieć, że nie potrzebujesz dużej listy 100 000 adresów, a jedynie kilkuset czy kilku tysięcy, którzy będą zainteresowani tym co oferujesz.

Jak budować listę adresową skutecznie?

Pewnie nie raz słyszałeś, że lista adresowa to złoto internetu. Dzięki niej możesz osiągnąć wolność finansową i wznieść swój biznes na wyższy poziom. Oczywiście jest o prawdą, pod warunkiem że zbudujesz odpowiednią listę mailingową, która będzie zainteresowana twoimi produktami i usługami.

Wcześniej wystarczył dobry squeeze page i ustawiona kolejka maili w autoresponderze i relacja z listą sama się budowała. Dzisiaj jest nieco inaczej, choć stare metody dalej działają. Dzisiaj należy od razu przekonwertować zwykłe leady w klientów oferując coś w bardzo niskiej cenie. Wtedy łatwiej oddzielić Ci leady, które podają adres e-mail i nic nie kupują od tych, którzy są skłonni zapłacić za twoje produkty czy usługi.

W większości przypadków można zaoferować coś bardzo taniego, czy to sprzedając kursy internetowe czy też usługi abonamentowe.

Jak zbudować listę adresową lojalnych klientów?

Najważniejszym czynnikiem jest oczywiście konwersja. Czyli musimy nowo zapisane osoby zamienić w klientów. I im szybciej tego dokonasz, tym szybciej zbudujesz dochodową listę adresową klientów.

Kiedy sprzedajesz kursy internetowe, to jak najszybciej powinieneś zaproponować swoim leadom, które nic jeszcze nie kupiły zakup jednej lekcji z kursu internetowego i ta cena musi być w granicach od 1zł do 20zł maksymalnie. Kiedy zauważysz, że lista adresowa zaczyna kupować ten tani, ale dobry materiał to od razu należy przenieść ich na nową listę, aby nie wysyłać tych samych ofert co do leadów, którzy jeszcze nic nie kupili.

jak budować listę adresową

A jak budować listę adresową sprzedając usługi abonamentowe?

Pewnie nie raz już spotkałeś się z sytuacją, gdzie wiele firm udostępnia pierwszy miesiąc swoich pełnych usług, za jakąś symboliczną kwotę, nawet za 1zł. Widzisz w tym tkwi sęk, aby zamienić nic nie kupujących w tych, którzy kupią chociaż tą pierwszą ofertę za złotówkę.

Dopiero, kiedy klient zakupi i przetestuje twoje usługi, które oferujesz, dopiero wtedy możesz proponować zakup pełnego abonamentu.

Większość osób nigdy nie kupi od razu przy pierwszym kontakcie z ofertą, zwłaszcza gdy coś kosztuje 300 czy 500zł. Dlatego tak ważna jest ta jazda próbna, aby klient mógł się przekonać, że warto u Ciebie kupować i korzystać z twoich usług.

Można to również porównać do jazdy próbnej, gdy kupujesz samochód. Sprzedawcy już dobrze wiedzą, że ta jazda próbna jest taką ofertą wstępną, gdzie jak potencjalny klient nie wsiądzie do auta i nie sprawdzi jak on jeździ, jak działa auta, jak odpala, hamuje, jakie wyposażenie ma w środku itd. to nigdy nie kupi, więc koniecznie musisz wprowadzić w swoim biznesie również taką jazdę próbną.

Skoro problem przekształcania listy adresowej w klientów mamy już rozwiązany to czas przejść do kolejnego kroku i zdobywania ruchu do strony.

Skąd czerpać ruch, aby budować listę adresową?

jak budować listę adresową

Mamy wiele sposobów i technik na generowanie ruchu, ale dzisiaj omówię tylko te najlepsze, które każdego dnia powodują, że moja lista rośnie.

Generalnie używam 4 źródeł ruchu i po kolei je teraz wszystkie omówimy.

1. Google Adwords

Praktycznie każdego dnia wiele osób szuka w Google rozwiązań swoich problemów, więc możesz szybko używając reklam w Google Adwords być na pierwszym miejscu na interesujące Cię frazy, jakie twój potencjalny klient wpisuje w Google każdego dnia.

Oczywiście nie możesz popełniać tego samego błędu co większość osób budujących listę, że zakupisz reklamę i od razu odeślesz potencjalnego klienta do oferty, gdzie możesz kupić jakiś produkt.

Na początek klient zachowuje się jak pies tropiący i zwiedzi wiele stron, zanim zdecyduje się na zakup. Dlatego musisz przede wszystkim pogłębić jego zainteresowanie i robimy to poprzez dawanie wartościowego kontentu. Szerzej opisałem to w artykule jak stworzyć dobrą reklamę, gdzie znajdziesz odpowiedzi na wszelkie pytania związane z pogłębieniem zainteresowania potencjalnego klienta. W skrócie powiem, że jeśli handlujesz obecnie koszulami to twój kontent powinien być stworzony pod hasło takie jak: Jak wybrać odpowiednią koszulę na wesele, albo Jak wybrać odpowiednią koszulę na ślub. Wtedy potencjalny klient może zobaczyć, ze naprawdę znasz się na rzeczy, jesteś ekspertem w tej branży i z pewnością będzie zainteresowany zakupem koszuli u Ciebie.

Podsumowując

Wiesz już, że klient nie kupuje od razu i sprawdza wiele ofert w internecie.
Wiesz już, że musisz odpowiedź na jego pytania, więc jeśli wpisuje w Google, jaką koszulę wybrać na ślub, to musisz stworzyć na swojej stronie odpowiedni artykuł wyjaśniający i bardzo dobrze opisujący jak wybrać dobrą koszulę na ślub i taki reklamować w Google Adwords.

2. Blog

Regularne prowadzenie bloga, może wygenerować Ci kilka, a nawet kilkanaście tysięcy darmowego ruchu z Google. Jednak to wymaga czasu. Znam wiele osób, które myślały, że napiszą 2 czy 3 krótkie wpisy na blog i nagle na ich stronach pojawi się setki czy tysiące odwiedzających, a oni zostaną milionerami z dnia na dzień. Jednak tak to nie działa.

Każdy napisany artykuł musi być jak najbardziej przemyślany i napisane pod kątem seo, czyli fraza kluczowa musi być zamieszczona w wielu miejscach.

Główne wytyczne dotyczące wpisów seo to:

  1. Fraza kluczowa w tytule artykułu.
  2. Fraza kluczowa w odnośniku url
  3. Fraza kluczowa w pierwszym zdaniu.
  4. Fraza kluczowa wymieniona kilkukrotnie w artykule.
  5. Fraza kluczowa w atrybutach alt obrazka.
  6. Fraza kluczowa w meta opisie.
  7. Fraza kluczowa w nagłówkach h1, h2, h3.
  8. Warto jeszcze dodać ze 2, 3 linki do zewnętrzych stron, no i jeśli już masz jakieś artykuły na blogu to warto również robić linkowanie wewnętrzne do swoich wcześniejszych artykułów.

Oczywiście równie ważne jest zdobywanie linków, dlatego na początek dodajesz swoją stronę do najlepszych katalogów, a później możesz je zamieszczać np. w komentarzach na podobnych tematycznie stronach do twojej.

Prowadząc regularnie bloga możesz uzyskać bardzo dużo darmowego ruchu, który jest bardzo wartościowy, gdyż potencjalni klienci poszukują właśnie tego co publikujesz i sprzedajesz.

3. Facebook

Dzisiaj Facebook na fanpage ucina ostro zasięg. Chce koniecznie tego, aby płacić za reklamę, nawet do swoich fanów. Warto tutaj stosować płatne reklamy, gdyż możemy od razu zareklamować się do naszych potencjalnych klientów.

Najlepsze wytyczne, gdy chcesz korzystać z płatnych reklam Facebook ADS.

  1. Zainstaluje pixel na swojej stronie. Facebook zbuduje tym samym listę osób, które odwiedziły twoją stronę i pozwoli utworzyć do nich reklamy, dzięki czemu płacimy mało za kliknięcie w reklamę, a tym samym ruch jest już zainteresowany.

  2. Wrzuć swoją listę klientów i reklamuj się do nich, promując swoje inne produkty, których jeszcze nie kupili.(To działa najlepiej). Możesz stworzyć również taki komunikat reklamowy: Z okazji nadchodzących świąt nasze produkty są o 50% tańsze, wystarczy wejść na stronę i dokonać zakupu. Oferta ważna tylko do 26 grudnia do 22:00. Bardzo ważne jest użycie tutaj deadline, czyli wygasającej oferty. Ludzie będą mieli ciśnienie, aby skorzystać z oferty tylko w wyznaczonym czasie, bo później nie będzie już długo takiej okazji.

  3. Wrzuć listę klientów i stwórz grupę podobnych odbiorców. Facebook przygotuje dla ciebie w ciągu kilku minut ponad 100 000 podobnych odbiorców, do tych których już masz, dzięki czemu nie musisz szukać nowej grupy, tylko reklamować się do już odpowiednich osób, które będą bardziej skłonne zakupić twoje produkty czy usługi.

  4. Promuj posty. Jeżeli napisałeś właśnie nowy artykuł na bloga to nie bój się zapłacić Facebookowi 5 czy 10zł, aby lekko wypromował twój artykuł, a tym samym zainteresował więcej osób.

4. Youtube

Mało kto używa tego serwisu do promowania własnego biznesu. Większość ludzi używa go jedynie do rozrywki, aby posłuchać muzyki czy też obejrzeć teledysk. Tymczasem jak się okazuje warto tworzyć wideo na Youtube, gdyż raz stworzone nagranie będzie później budować dla Ciebie listę cały czas.

Najważniejsze wytyczne podczas wrzucania filmu:

  1. Tytuł filmu musi zawierać frazę kluczową na którą chcesz się wypromować.
  2. W opisie filmu koniecznie umieść link do squeeze page, gdzie dany widz może zapisać się na listę.
  3. Pod koniec nagrania powiedz również o tym, że na danej stronie można pobrać darmowe materiały, czy zostawiłeś link w opisie. Wielu ludzi jest tak leniwych, że nie będzie chciało im się wpisywać nic w wyszukiwarce, ale chętniej klikną link w opisie.
  4. Podczas wrzucania filmu pojawi ci się również pole: Tagi, umieść tam wszystkie pokrewne frazy dotyczące twojego filmu, np. kiedy robię film o reklamie na Facebooku to w tagach wrzucam wszystkie pochodne tej frazy, czyli: jak zrobić reklamę na facebooku, ile kosztuje reklama na facebooku, od czego zacząć reklamowanie się na fanpage itd., aż wypełnisz całe pole.

Dzisiaj już więcej powstaje poradników na Yotube i ludzie zauważają moc tego serwisu, ale i tak nie wszyscy jeszcze korzystają, więc jeśli nie ma tam jeszcze twojej konkurencji, to jak najszybciej powinieneś się tam pojawić i dawać ludziom wartość, a następnie jeszcze mega wartość w postaci poradnika, audio czy wideo, które mogą sobie pobrać za darmo, za zapis na listę adresową.

Jak budować listę adresową – najważniejsze!

Pamiętaj, że żeby budować dochodową listę adresową musisz tworzyć kontent, taki jak sam byś chciał przeczytać czy obejrzeć. Nigdy nie możesz robić czegoś na odwal się, żeby tylko zarobić pieniądze, gdyż jest to wyczuwalne nawet w internecie.

Pamiętaj, że każdego dnia w tych 4 źródłach o których tutaj przeczytałeś możesz napotkać setki, jak nie tysiące potencjalnych klientów.(Oczywiście wszystko zależy od branży)

Polecam Ci wykorzystywać wszystkie 4 źródła. Czyli najpierw tworzysz bloga i produkujesz wartościową treść. Następnie odpalasz kanał na Youtube i nagrywasz filmy, a dopiero później tworzysz fanów swojego biznesu.