Jak stworzyć atrakcyjną reklamę
na Facebooku?

Dziś omówię tworzenie reklam.

Gdyż dwie niemalże identyczne reklamy (różniące się szczegółami), dają różne wyniki.

Zaraz poznasz kilka moich odkryć przynoszących najlepsze ROI.

W 75% za skuteczność reklamy odpowiada obrazek. Kolejne 25% to tekst, oraz nagłówek.

Dlatego zawsze w pierwszej kolejności testuje obrazek. Z tymże staraj się w 1 zestawie reklam testować max 2 reklamy.

Nawet jeśli wrzucisz więcej reklam Facebook i tak ich nie wyświetli. Testuj wszystko. Gdyż nawet zmiana tła, ma wpływ na reklamę.

Spójrz.

Obydwie reklamy mają taki sam wskaźnik trafności 5/10.

Pierwsza reklama ma koszt za konwersję 1.62 zł, a druga 1.11 zł.

1. Tło

Teraz zobacz czym się różnią:

1

Jedna jest niebieska, druga jest szara.

Niebieska wydaje się być skuteczniejsza Jednak sprawdziłem, która reklama powoduje wyższą sprzedaż.

Niebieska: konwersja 0%

Szara: konwersja 11,1%

Lepiej wydać więcej pieniędzy na szarą niż niebieską.

Założę się, że 99% marketerów nawet tego nie sprawdza.

2. Obrazek

Ma jasno mówić co jest po drugiej stronie

Jedno zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów. Zgadzasz się?

To czemu umieszczasz w reklamie zdjęcie kobiety? Z pewnością przyciąga wzrok, ale czy obraz jest połączony z treścią? O ile nie reklamujesz serwisu porno (co jest zakazane na Facebooku), o tyle nie ma sensu umieszczać zdjęć kobiety.

Tutaj jest przykład dobrej reklamy, która jasno sugeruje co się stanie, gdy klikniesz.

Tutaj przykład reklamy, która została wykorzystana w branży inwestowania.

Rzuca się w oczy i jasno alarmuje grupę docelową.

Koszt za pozyskanie adresu mailowego wyniósł 3.02 zł.

To niewiele w branży inwestycyjnej, gdzie koszt za leada potrafi wynieść nawet 100 zł.

3. Wypróbuj kilka zdjęć w jednej reklamie.

Spójrz na reklamę Starbucksa

Bardzo dobra reklama szczególnie dla firm lokalnych. Ponadto umieszczenie kilku zdjęć powoduje, że reklama odróżnia się na tle innych reklam.

Takie reklamy są rzadkością, więc ich skuteczność jest lepsza.

4. Ilustracja zamiast zdjęcia.

Odkryłem, że ilustracje albo schematy lepiej się sprawdzają niż zdjęcia. Przynajmniej w większości wypadków.

Spójrz na moją reklamę

2

Tło jest w kolorze żółtym, co rzuca się w oczy. Zawartość obrazka jasno sugeruje co znajduje się po drugiej stronie.

Kolejnym bardzo dobrym przykładem jest reklama AdEspresso

Reklama jest zabawna, niestandardowa i w formie ilustracji. Po prostu poezja.

UWAGA: jeśli chcesz przygotować lepsze reklamy, powodujące więcej kliknięć za mniejsze pieniądze, koniecznie wejdź tutaj. Nauczę Cię jak pisać reklamy dla tzw. zimnej publiczności, oraz fanów twojej marki. Zapoznaj się z PORADNIKIEM FACEBOOK ADS >>>>

Z dedykacją dla większej ilości klientów.