Jak z miejsca uzyskać lepszą lokatę reklamy i wyższy
CTR, a tym samym obniżyć stawki za kliknięcie?

Kolejna zasada reklamowa brzmi: „Nie ustawiaj lisa, do pilnowania kurnika”.

Zarówno AdWords jak i Facebook proponuje automatyczne dobieranie stawek.

Według tej teorii platforma reklamowa uzyska jak najwięcej kliknięć w jak najlepszej cenie.

Czy, aby na pewno?

Osobiście we wszystkich moich kampaniach wybieram „ręczne” ustalanie stawek za kliknięcie.

Dlaczego?

Bo to się opłaci!

Spójrz na obrazek.

Najpierw zmienia kwotę oferty z automatycznej na opcję ręczną.

Następnie patrzę na sugerowaną ofertę. Widzę, że Facebook sugeruje kwotę od 2.42 zł do 3.82 zł. Proponuje, abym wybrał 2.99 zł.

Tymczasem zawsze wybieram o 6-8 groszy więcej niż najwyższa sugerowana kwota.

Czemu?

Twoja najwyższa sugerowana kwota …nie jest kwotą ostateczną jaką zapłacisz za reklamę. Nie zapłacisz więcej, zapłacisz tylko mniej.

Gdy wybiorę więcej niż chce Facebook, moja reklama wyświetli się wyższej niż innych reklamodawców, a ja uzyskam wyższy CTR.

Jak się domyślasz …dzięki temu Facebook dostanie jasny sygnał „Ej! On ma lepsze reklamy, niż jego konkurencja …trzeba go wynagrodzić!”.

Moja reklama uzyska wyższy wskaźnik trafności, a ja zapłacę mniej.

W mojej branży biznesowej to mniej niż 0.50 zł za klik (przy dobrze ustawionej kampanii). W branży B2B zawsze jest droższej.

Jednak w większości branż można zejść w okolicach 0.20 groszy za kliknięcie i mniej. Spójrz na wyniki kolejnego eksperymentu:

Uzyskaliśmy średnio kliknięcia w okolicach 0.22-0.26 zł, a wskaźnik trafności reklamy wniósł 10/10.

Oto jak wyglądała reklama:

Akurat w tym wypadku produktem są środki do czyszczenia piekarnika.

Pomimo tak niskich cen w tym konkretnym wypadku można zejść jeszcze niżej ze stawką.

PODSUMOWUJĄC: stwórz 2 zestawy reklam. Jeden oparty o stawkę automatyczną, a drugi oparty o stawkę ręczną i sprawdź jakie uzyskałeś wyniki.

Chcesz więcej rozwiązań? Chcesz Tworzyć lepsze i efektywniejsze kampanie na Facebooku? Tanio zareklamować biznes? Zyskać więcej zamówień? Wejdź tutaj i ODBIERZ KURS: „SEKRETY REKLAM NA FACEBOOKU”

 

P.S Obserwuj skrzynkę pocztową, bo już jutro zobaczysz jak stworzyć dobrą reklamę i co w niej konkretnie umieścić, aby zwiększyć klikalność.