Co wpływa na stawkę reklamy i jak ją obniżyć?

Na początek musisz coś zrozumieć.

Coś naprawdę ważnego.

Na żadnej platformie nie jesteś sam. Co oznacza, że musisz licytować się z innymi osobami, które chcą wyświetlić reklamę tej samej grupie docelowej.

Najczęściej licytacja przebiega na podstawie oferowanej przez Ciebie stawki, oraz trafności reklamy.

Przez trafność, mam na myśli jak ludzie reagują na Twoją reklamę np. jak często klikają w twoją reklamę itd.

Na Facebooku ten proces jest bardziej złożony, gdyż Facebook bierze pod uwagę różne czynniki np. interakcję (ilość lajków, komentarzy, udostępnień).

Czynnik trafności reklamy jest istotny, inaczej najbogatsi zdominowaliby platformę.

Dlatego Facebook nie bierze pod uwagę tylko oferowanej przez Ciebie stawki.

Gdy twój wskaźnik trafności jest wysoki, a twoja stawka w miarę dobra, reklama wyświetli się częściej.

Z drugiej strony, gdy Twój wskaźnik trafności jest wyższy niż innych reklamodawców, a masz podobne stawki, Facebook i tak częściej wyświetli Twoją reklamę.

Dlaczego?

Odpowiedź jest leży w podejściu Facebooka.

Facebook rozumie, że zarobi pieniądze wtedy, gdy użytkownik ma dobre doświadczenia na portalu.

Kiedy będzie miał lepsze doświadczenie?

Oglądając nietrafione reklamy, czy widząc te interesujące?

Oczywiście, widząc dopasowane reklamy.

Ponadto Facebook śledzi jak się zachowujesz na ich portalu i poza nim.

Na podstawie tego co lubisz, jakie strony czytasz i w co klikasz są dobierane reklamy. Dlatego Facebook wynagradza reklamodawców, gdy ich reklamy są często klikane (lub następuje interakcja).

To jasny sygnał, że reklama pasuje do odbiorcy.

Zatem kluczowym czynnikiem jest targetowanie reklamy.

Jednak jest jeszcze inny czynnik …sama REKLAMA.

W 75% na skuteczność reklamy wpływa obrazek. Im lepszy obrazek, tym więcej kliknięć. Jakie obrazki sprawdzają się w reklamie na Facebooku?

1. Powiązane z treścią strony.

Dodanie zdjęcia dziewczyny do reklamy, podnosi CTR. Jednak powoduje niższą konwersję na stronie. Ludzie wchodzą i od razu opuszczają stronę (czego Facebook nie lubi). Twoje zdjęcie musi być powiązane z tym co jest na stronie. Idealnie jest, gdy reklama jest przedłużeniem tego co jest na stronie.

REKLAMA

I PO KLIKNIĘCIU W REKLAMĘ

2

Czyli ten sam obrazek z reklamy, znajduje się na stronie docelowej.

2. Użyj wezwania do akcji.

Facebook pozwala na tekst w reklamie. Z tymże nie może przekraczać 20% obszaru zdjęcia. Dlatego warto, albo dodać przycisk z wezwaniem do akcji, albo dodać krótki tekst.

3. Zdjęcie własnej osoby.

Dobrze sprawdza się zdjęcie własnej osoby. Szczególnie, gdy budujesz osobistą markę. Pamiętaj, że zdjęcie własnej osoby działa najlepiej, gdy kierujesz reklamę do osób, które Cię znają. Przykładowo reklama jest kierowana na listę klientów.

4. Ilustracje.

To mój sekret. Zauważyłem, że ilustracje są chętniej zatwierdzane niż zdjęcia, oraz mają wyższą klikalność. Czemu ilustracje sprawują się lepiej? Gdyż są nienaturalne i odróżniają się na wallu. Ludzie skanując aktualności, zwrócą uwagę na ilustracje.

Ponadto dobrze, gdy ilustracja ma inny kolor niż niebieski.

5. Estetyka. Nie ważne jakie dodajesz zdjęcia lub ilustracje.

Ważne, aby Twoja reklama „dobrze wyglądała”. Codziennie widzę setki nieprofesjonalnych reklam. Nawet jeśli są klikalne, nie budzą zaufania. Tym samym cierpi wizerunek.

Dobrym narzędziem do tworzenia reklam jest serwis canva.com.

To darmowy serwis i pomaga stworzyć bardzo estetyczne reklamy.

Ma sens?

Już jutro otrzymasz kolejną lekcję. Tym razem pokażę Ci prosty trick, dzięki któremu twoja reklama uzyska wyższy CTR, niż twojej konkurencji. Ta jedna, drobna zmiana, zmienia wszystko.

Z poważaniem,

Dominik

Chcesz Poznać Wszystkie Sekrety Reklamy na Facebooku? – KLIKNIJ TUTAJ >>>

 

2 3