Chcesz zbudować listę mailingową najbogatszych klientów w twojej branży?

Usiądź wygodnie, bo zaraz odkryje przed tobą najlepsze tajemnice dotyczące budowania list mailingowych, dzięki którym zobaczysz jak pozyskuje najbogatszych klientów na moim rynku.

Wielu przedsiębiorców pragnie wejść ze swoim biznesem do internetu i pozyskiwać więcej klientów. Jednak świat internetu różni się nieco od sprzedaży stacjonarnej, dlatego musisz zrozumieć, jak działa psychologia potencjalnego klienta.

Klient nie kupuje od razu. Dlaczego? Bo Ci nie ufa i trzeba to zaufanie jak najszybciej zbudować.

Jak tego dokonać?

Najprościej pokazać, że się znasz na tym co mówisz.

Popatrz jak to wygląda w branży np. samochodowej.

Przychodzi do Ciebie potencjalny klient i mówi, że samochód nie chce normalnie jeździć, coś się popsuło. Auto warczy przy dodawaniu gazu i słychać ewidentnie głośniejszą pracę silnika.

Ty mówisz, że trzeba zostawić auto na przegląd i że dzisiaj jeszcze zadzwonisz. Proszę zostawić numer telefonu.

Nagle pozyskujesz dane do potencjalnego klienta. Po marketingowemu mówimy na potencjalnych klientów(LEAD), więc możesz sobie zapamiętać, bo w moich materiałach często będzie się przewijać to określenie [LEAD=potencjalny/zainteresowany klient]

Brawo, teraz tylko musisz zajrzeć do auta. Sprawdzasz i wiesz, że to się uszkodziło, to do naprawy, itd.

Dzwonisz do leada i mówisz, co trzeba naprawić, lead się zastanawia i stwierdza, że potrzebuje tego auta. Mówisz, że możesz naprawić na jutro, ale to będzie drożej kosztować, bo już jest po 18 i kończysz pracę, więc możesz to naprawić, albo jutro w pracy, albo dzisiaj po godzinach(sztuczka z podbiciem ceny)

Klient się zgodzi lub nie i zależy to tylko od jego portfela. Jeśli jest bogaty, bez problemu powie, że dzisiaj, a jak mniej zamożny, będzie oszczędzał.

Widzisz to jest zwykła usługa stacjonarna i został tutaj wykorzystany mój system sprzedaży. Jak wygląda System Sprzedaży pokażę Ci na samym końcu w wyjaśnieniu.

Skupmy się jednak teraz na tym samym, tylko gdybym chciał sprzedawać to przez internet.

Ludzie w internecie nie chcą czytać byle czego.

Nie mają czasu i szukają tylko rozwiązań swoich specyficznych problemów.

Mało tego, mimo iż wielu szuka darmowych informacji, jest również mnóstwo osób, które są w stanie zapłacić duże pieniądze za rozwiązanie ich problemów.

Ludzie wpisują różne hasła:
np. młoda matka wpisze: jak opiekować się noworodkiem po porodzie czy jak schudnąć po porodzie
np. przedsiębiorca wpisze: jak zwiększyć sprzedaż czy jak zautomatyzować biznes
np. głodny człowiek wpisze: jak zrobić na obiad coś z niczego 🙂

Ale my zajmiemy się tylko tą jedną branżą, tak jakbyś był mechanikiem samochodowym, chcącym założyć własny warsztat i prowadzić biznes.

Tak naprawdę codziennie miliony ludzi korzysta z internetu wyszukując różnych informacji i twoim zadaniem jest w tym przypadku ściągnąć ich uwagę na siebie. W tym celu stosuje się wiele technik, dzięki którym zbudujesz listę i zaraz kilka z nich omówimy.

W marketingu mamy do dyspozycji wiele dróg, gdzie możemy spotkać naszych klientów.

Ludzie wyszukują informacji w:
1. Google
2. Youtube
3. Facebook
4. Forum
5. I wiele innych

Czyli tak naprawdę możemy pokazać to co oferujemy zarówno w Google, prowadząc stronę internetową i pisząc różne porady. Możemy się pokazać również na Youtube, gdzie nagrywamy filmy. Możemy promować się na Facebooku czy też dawać porady na Forum motoryzacyjnym.

Masz wiele dróg dotarcia do klienta, często wiele więcej niż drogą stacjonarną.

Jak zbudować listę w tej branży?

Pierwsze to co już mówiliśmy to kontakty telefoniczne. Możesz po prostu zbierać numery telefonów. Taka lista jest bardzo wartościowa i można na niej dużo zarobić.

Jednak zajmijmy się teraz budowaniem listy drogą internetową.

Na początek polecam Ci przygotować 10 artykułów właśnie tego typu jakie klient ma problemy i dać konkretne rozwiązania.

Jak znaleźć problemy naszych klientów? Wystarczy wpisać w google różne problemy wpiszę np.

– „co może być przyczyną awarii silnika w samochodzie”

I w google widzę taką stronę

lekcja-1-1

I na dole mamy podobne podpowiedzi, jakie potencjalny klient wpisuje w google.

lekcja-1-2png

A wpiszmy teraz w google krótką frazę np.:

-„awaria silnika”

lekcja-1-3

I na dole mamy podobne podpowiedzi

lekcja-1-4

I na podstawie tych fraz możesz przygotować bardzo dobry kontent na swoje strony, kanał na Youtube czy też na forum, jeśli na jakimś się udzielasz.

W ten sposób możesz generować ruch, a raz przygotowany kontent może dla Ciebie pracować przez wiele lat.

Pewnie zauważasz na Youtube jak wiele osób teraz daje swoje porady i buduje tam listę subskrybentów.

Tak naprawdę możesz również zarabiać na Youtube, ale to już wyższa szkoła jazdy i pracować trzeba około dwóch lat. O tym zrobię na pewno jakieś szkolenie, bo wiem że wielu ludzi w ten sposób zarabia na życie, zarabia w ten sposób więcej niż na etacie, a niektórzy nawet bardzo duże pieniądze.

Jeszcze prościej masz w branży samochodowej, zresztą w wielu masz bardzo łatwo, bo wystarczy pokazać jak coś naprawiasz, jak coś zrobić itd.

To naprawdę takie proste.

Popatrz.

Możesz pozyskiwać klientów tylko na poszczególne samochody np. toyota corolla

Szukasz problemów jakie mają klienci i piszesz jak je rozwiązać, albo możesz stworzyć na ten temat instruktażowe wideo. Wielu klientów zrobi to na własną rękę, ale będzie mnóstwo takich, którzy będą woleli za to zapłacić, gdyż nie chcą się brudzić, albo nie mają na to czasu.

np. taka fraza

-„naprawa klap kolektora ssącego toyota corolla”

Zobacz:

lekcja-1-5

Widzisz!

Google jako pierwsze promuje wideo. Kiedyś wiele osób pisało tylko artykuły na blogi.

Dzisiaj świat się zmienia i dużo ludzi chce wideo. Sam jestem jedną z tych osób, które wolą oglądać szkolenie spokojnie w domu na wideo, niż jeździć gdzieś po szkoleniach stacjonarnych, ale minusem jest to, że nie poznajesz nowych ludzi i nie nawiązujesz nowych kontaktów.

Dlatego warto kilka razy w roku wybrać się na szkolenie stacjonarne, na jakieś warsztaty, eventy, konferencje itd.

Tam nawiążesz nowe kontaktu z podobnymi ludźmi do Ciebie, a to na pewno zaowocuje na twoje wyniki biznesowe, jak również może się zdarzyć tak, że na takim szkoleniu stacjonarnym napotkasz wiele leadów, które będą zainteresowane twoimi produktami czy usługami.

Dlatego właśnie warto jeździć i się szkolić, ale póki co możesz bez wychodzenia z domu korzystać z moich materiałów online.

Tak więc rozpracowaliśmy już ściąganie ruchu, ludzi potencjalnie zainteresowanych.
Teraz trzeba ich przekupić, dać przynętę, za którą zostawią swój kontakt.

W przypadku internetu pozyskuje się adresy e-mail, chociaż w niektórych branżach można od razu brać telefon.

Na początek jednak zajmiemy się pozyskaniem adresów e-mail, czyli kolejnym krokiem w budowaniu listy.

Jak ich przekupić za darmo?

W tym przypadku tworzy się przynętę. Po marketingowemu mówimy na to Lead Magnet 🙂 Czyli taki magnes na wstępnie zainteresowanych klientów.

Załóżmy, że tworzysz strony internetowe. W tym przypadku możesz zaoferować lead magnet, taką przynętę typu:„4 elementy, które trzeba zastosować tworząc dobrą stronę internetową.”

Załóżmy, że sprzedajesz buty do biegania. W tym przypadku możesz oferować lead magnet typu: „3 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie butów do biegania”

No a co można wymyślić w przypadku mechanika samochodowego?

Można stworzyć lead magnet np. 5 najważniejszych szczegółów jak dbać o samochód, albo jeszcze oddzielić i reklamować dwie przynęty w odpowiednim sezonie, większa skuteczność, np.

latem: „5 najważniejszych szczegółów jak dbać o samochód latem”
zimą: „5 najważniejszych szczegółów jak dbać o samochód zimą”

W ten sposób nie tylko budujesz listę osób, które mają auto i chcą o nie dbać, ale również pomagasz swoim klientom, zanim w ogóle Ci zapłacili, co od razu stawia Cię w ich oczach, jako osoby, która również doradza i na raz zmienia się myślenie o tobie ze zwykłego sprzedawcy na doradcę, fachowca i specjalistę.

Krok kolejny to stworzenie strony przechwytującej, czyli po marketingowemu mówiąc Squeeze Page.

To nic innego jak mała strona, która promuje twój lead magnet.

Popatrz na moją stronę:

lekcja-1-6

Na tej stronie nic nie sprzedajemy.

Jak widzisz jest ona pojedyncza, bez menu na górze i bocznych banerów.

Tutaj gdy ktoś wchodzi, to ma tylko przeczytać co może pobrać i podać dane. Nic więcej.

Masz pobrać kontakt, żeby móc prowadzić długofalowe relacje. Żeby lead ci zaufał i żeby zbudować z nim relacje.

Polecam Ci tutaj użyć autorespondera i napisać kolejkę maili, które będą wysyłane na automacie dzień po dniu, czy co dwa dni.

Ty na bieżąco zajmujesz się tylko klientami, a tutaj sam system będzie przekonywał leady, że warto skorzystać z twojego produktu czy usługi.

Następny krok to stworzenie oferty taniej i dobrej, po marketingowemu mówimy Oferta Tripwire.

Co może być ofertą tripwire?

1. W tym przypadku może to być darmowa konsultacja telefoniczne, np. dajesz klientowi numer i mówisz, że dzisiaj może do Ciebie zadzwonić i zapytać przez 20 minut, o co chce związane z samochodem.

2. Możesz napisać płatny poradnik, gdzie wymienisz np. 100 najważniejszych szczegółów jak dbać o samochód latem i zimą. Takiego ebooka możesz stworzyć bezpłatnie i sprzedawać w nieskończoność. Na początek możesz ustawić cenę 5 czy 10zł, a później np. 20 czy 30zł.

3. Istnieje też możliwość nagrania serii nagrań, lekcji np. o tym jak dbać o samochód i sprzedawać to za 50, 100 czy 200zł, a jako tą ofertę Tripwire dać możliwość zakupu 1 lekcji, jednego nagrania wideo za 1zł, a każdą następną lekcję np. co tydzień za 10 czy 20zł

Ok, Tripwire masz zrobione.

Teraz czas na produkt flagowy, czyli ten konkretny, na którym już można zarobić.

Produkt Flagowy

1. W przypadku mechanika samochodowego, tak jak wcześniej napisałem, najwięcej zarobi się pieniędzy, jeśli zapakuje się wiedzę takiego mechanika w e-booki, czy nagrania wideo. Wtedy możesz sprzedawać w nieskończoność, raz wykonaną pracę.

2. Jeżeli dajesz na ofercie Tripwire konsultacje telefoniczną, to produktem flagowym będzie po prostu usługa naprawy samochodu.

Ćwiczenie

Pomyśl teraz Jak zbudować listę najbogatszych klientów?

Kto może być bogatym klientem w branży motoryzacyjnej, komu mógłbym za odpowiednią kwotę naprawiać samochody?

1. Właściciele drogich marek
2. Przedsiębiorcy prowadzący transport czy przewozy samochodowe np. wypożyczalnia samochodów luksusowych
3. Pokombinuj teraz samemu: „Kto jeździ w twoim otoczeniu drogim samochodem i czym on się zajmuje.” Z pewnością coś odkryjesz, coś ci tam w mózgu zaświta.

Jednak żeby przyciągnąć tych droższych klientów, musisz już bardzo konkretnie znać się na rzeczy. Oni nie oddadzą swoich drogich zabawek, często aut po 100 czy 200 000zł przeciętnemu mechanikowi.

Oddadzą je tylko do naprawy mechanikom znającym się na konkretnym modelu.

Jak ktoś ma BMW X6 to będzie szukał porad związanych z BMW X6, więc żeby pozyskać takiego klienta, musisz znać się na BMW X6 i w tej dziedzinie się pozycjonować na eksperta i budować listę klientów, którzy posiadają właśnie BMW X6.

Jak ktoś ma firmę to szuka porad związanych z firmą, na początku jak założyć, później jak prowadzić księgowość, jak robić reklamy itd.

Jak ktoś chce schudnąć to szuka porad jak schudnąć.

Jak ktoś mu za przeproszeniem pierdolnął w samochód i zrobił poważne uszkodzenia, a ubezpieczyciel wypłaci małą kasę, to z pewnością będzie szukał pomocy prawnej, żeby uzyskać większe odszkodowanie.

Mam nadzieję, że jest to proste już dla Ciebie i zrozumiałe.

W następnej lekcji 2 pokażę Ci jak stworzyć lepszą reklamę na Facebooku, do właściwych odbiorców. Dzięki czemu będzie skuteczniejsza o 300%.

Zostaw swój komentarz, będzie mi miło na niego odpowiedzieć w wolnej chwili.

0 komentarzy

Dodaj komentarz