4 Kroki do napisania lepszej reklamy na Facebooku.

Cześć,

Gratuluję! Przed sobą masz krótki, ale bardzo praktyczny poradnik, dzięki któremu Twoje reklamy
na Facebooku, uzyskają lepsze wyniki (twoje koszty spadną).

Czujesz się fatalnie, gdy widzisz rachunki za reklamę? Chcesz wygrać z konkurencją?

Dobrze trafiłeś. Koszty Twojej reklamy zależą od wielu czynników, ale głównym czynnikiem jest
grupa docelowa i reklama.

Zakładając, że kierujesz reklamę do właściwych osób, musisz przygotować lepszą reklamę.

Lepsza reklama = mniejsze koszty.

Zatem zaczynajmy!

Reklamując się na Facebooku masz możliwość wyświetlenia reklam w kilku miejscach. Możesz
wyświetlić reklamę w prawej kolumnie lub w aktualnościach.

Moje badania pokazują, że najskuteczniejsza jest reklama w aktualnościach (celowo pomijam
reklamy na telefony i tablety).

Reklama w aktualnościach ma wyższy wskaźnik zaangażowania niż reklama po prawej stronie.

Ponadto jest bardziej „naturalna”. Ludzie przeglądając aktualności, czytają reklamę. Co wpływa na
wyższe CTR (klikalność) reklamy.

Jak Facebook ocenia reklamy?

Gdy twoja reklama uzyska minimum 500 wyświetleń, Facebook wyświetla stopień
dopasowania reklamy. Wskaźnik trafności jest przyznawany w skali punktowej od 1 do 10.

Im wyższy wskaźnik trafności, tym reklama jest częściej wyświetlana. Oczywiście nie sugeruj się
tylko tym.

Na koszty reklamy wpływa wskaźnik trafności, oraz Twoja oferta. Inne czynniki nie mają tak
dużego znaczenia.

Wynik trafności daje szansę mniejszym reklamodawcom. Inaczej najwięksi, wzięliby wszystko.

Dodatkowo Facebookowy wynik trafności daje pewność, że użytkownik Facebooka ogląda takie
reklamy, którymi może być zainteresowany.

Dlatego zadbaj o reklamę. Tworząc lepszą reklamę, uzyskasz więcej ruchu.

Oto reklama, która uzyskała wskaźnik trafności 10 na 10.

Wskaźnik trafności reklamy wyniósł 10/10. Reklama była często klikana, dzięki czemu płaciliśmy

10 groszy za kliknięcie uzyskując sporo taniego ruchu.

Na wskaźnik trafności wpływa:
– ile osób klika w reklamę
– ile osób ogląda film
– reakcje negatywne na reklamę
– grupa docelowa
– i sama reklama.

Musisz przedstawić właściwe informacje, właściwym ludziom.

Jak stworzyć lepszą reklamę?

W 75% na skuteczność reklamy wpływa zdjęcie. Zatem, jakie zdjęcia są najlepsze?

Po pierwsze unikaj koloru niebieskiego. Zazwyczaj takie zdjęcia mają niższą skuteczność, gdyż
zlewają się z szatą graficzną facebooka. Próbowałem różnych zdjęć.

Dla mnie najskuteczniejsze są ilustracje.

Oczywiście nie w każdej branży sprawdzi się ilustracje. Jednak w wielu przypadkach są skuteczniejsze niż zdjęcia.
Z kolei kierując reklamy do ludzi, którzy Cię znają, dobrze wstawić swoje zdjęcie.

NAJWAŻNIEJSZA ZASADA: Nie ważne, czy użyjesz zdjęcia, czy ilustracji to co wstawisz ma być połączone z treścią reklamy i z tym co oferujesz na stronie.

Taka reklama uzyska wysoką klikalność, gdyż jest powiązana z problemem jaki ma grupa docelowa.

Nie wstawiaj zdjęcia kobiety. Unikaj też durnych zdjęć!

Poświęć 5 minut dziennie na SPLIT TESTY.

Zawsze testuj 2 wersje reklamy w jednym zestawie reklam. Zacznij od testowania
obrazków, później testuj tekst. Dlaczego nie warto dodawać więcej zdjęć?

Gdyż Facebook i tak ograniczy ich wyświetlanie.

Załatwiliśmy sprawę zdjęć. Teraz czas na tekst.

Co umieścić w górnej części reklamy?

Dla mnie sprawdzają się 2 rzeczy:

– krótki tekst alarmujący do problemu klienta, albo obietnica. Najlepiej w formie pytania.
– dłuższy tekst edukacyjny + link

Z czego dłuższe treści są idealne, gdy kierujesz reklamę na fanów, klientów, albo do osób, które
zapoznały się z Twoim kontentem.

Polecam również eksperymentować z DUŻYMI LITERAMI.

Ponadto staram się pisać pierwszą linię w formie pytania.

Dla mnie taka forma lepiej się sprawdza i reklama jest skuteczniejsza. Gdy obietnica, czy korzyść jest w formie pytania, nie jest podważana.

Przykład: Zarabiam 29 937 zł miesięcznie v.s Zarabiam 29 937 zł miesięcznie?

Pytanie ma też inną funkcję. Skupia uwagę. To taka stara sztuczka copywriterska.

Teraz czas na nagłówek, czyli drugą linię.

W tej linii trzeba poinformować co przygotowałeś dla grupy docelowej np. Pobierz DARMOWY RAPORT. Albo Zapisz się na Darmowy Trening.

Pora na ostatnią linię.

Opis powinien podsumować twoje ogłoszenie i wezwać do akcji. np. Otrzymasz konkretny przykład lejka sprzedażowego, który musisz mieć w swoim biznesie, jeśli chcesz o 300% zwiększyć sprzedaż.

Podsumowując:

1. Zawsze testuj 2 obrazki w reklamie. Jeśli masz możliwość wypróbuj
ilustracje zamiast zdjęć.

2. Pierwsza linia reklamy (treść), powinna zawiera unikalną korzyść dla Twojej
grupy docelowej.

3. Druga linia (nagłówek) poinformuj grupę docelową co dla niej przygotowałeś.

4. Trzecia linia (opis) podsumowuje ogłoszenia i wzywa do akcji.

Oczywiście powyższe informacje działają w każdej branży.

Linia 1: Planujesz wakacje? Zaoszczędź 40% na luksusowych hotelach (alarm do
potrzeby klienta + korzyść)

Linia 2: Villas & Mansions Of Santorini Island (co zostało dla nich
przygotowane)

Linia 3: Wyjątkowe okazje wykorzystaj już dziś! (podsumowanie i wezwanie do
akcji).

Chcesz Poznać Wszystkie Sekrety Reklamy na Facebooku? – KLIKNIJ TUTAJ >>>