3 Typy Osobowości

RÓŻNE TYPY OSOBOWOŚCI.

  • Osoba niezorganizowana
  • Osoba potrzebująca motywacji z zewnątrz
  • Osobowość nastawiona na cele

Różni ludzie osiągają przez swoje działania rozbieżne wyniki. Jeden typ człowieka uczy się i rozwija w celu osiągnięcia lepszych wyników, ale brakuje mu elementu planowania oraz implementacji wiedzy.

Drugi typ człowieka słucha, motywuje się, ale gdy opadną pewne emocje związane z produktem, seminarium czy książką, po prostu wraca do domu i nie podejmuje żadnej akcji.

Niektórzy potrafią tak działać w kółko .

Jest też trzeci typ osobowości, który uczy się, zapisuje, przetwarza i ustala harmonogram prac związanych z osiągnięciem wyników. Zazwyczaj ten typ ma znacznie lepsze wyniki.

Problem przedsiębiorców polega na tym, że muszą sami wyznaczać swoje cele i nie ma nad nimi szefa. Dobra wiadomość jest taka, że jesteś sam sobie szefem, ale zła jest taka, że jesteś najgorszym rodzajem szefa. Będąc złym zarządcą i mając złą mentalność, nie jesteś efektywny.

Ciągle się rozpraszasz, robisz wiele nieefektywnych rzeczy, przez co rozwój Twojej kariery jest przypadkowy, a nie zaplanowany. Czasami możesz mieć miliony myśli, pomysłów na sekundę, ale nie jesteś w stanie ich zrealizować.

Takie działania nigdy nie prowadzą do długotrwałych wyników i bardzo często są przyczyną zrujnowania dobrego biznesu.

Pokażę Ci system, który działa w moim przypadku.

Dlaczego „w moim?”. Ponieważ musisz odnaleźć rzeczy, które będą pracowały w Twoim przypadku. Jesteś inny niż ja, masz inne warunki, więc możesz potrzebować modyfikacji tego systemu. Jednak moje metody są w większości uniwersalne i pomogły moim klientom lepiej organizować cele i uzyskiwać lepsze zyski.

Pierwszym KROKIEM Jest Zrozumienie Dlaczego Jesteś Nieproduktywny i Źle Zarządzasz Własnym Czasem Oraz Skąd Bierze Się Większość Twoich Problemów

To nie ma nic wspólnego z tym, że masz więcej pracy, chcesz zarobić więcej pieniędzy albo w Twojej firmie panuje chaos.

WIELKA TRÓJKA

Problem bierze się ze złej metodologii zarządzania czasem i produktywności.

Nikt wcześniej nie pokazał Ci, jak zarządzać najważniejszym aktywem w życiu i nie przedstawił Ci szeregu technik, które sprawiają, że wykonasz pracę szybciej.

Musisz wiedzieć, jak pewne szczegóły mają wpływ na Twoje wyniki finansowe. Sposób, w jaki zarządzasz czasem, ma wpływ na ilość pieniędzy, jakie masz.

Znam osoby, które ciężko pracują przez cały dzień, a pod koniec dnia mają wrażenie, że nic nie zrobiły, albo mają ogrom pracy i nie mieszczą się w czasie. Sama szybkość pracy również nie ma wpływu na Twoją produktywność.

Drugim ważnym elementem jest Twoja motywacja do pracy.

Posiadanie świetnych pomysłów, dobrej wiedzy czy narzędzi nie ma większego wpływu na Twój biznes. Każdego dnia mam wiele dobrych pomysłów, ale one nie decydują o sukcesie.

Pracując nad wieloma projektami, będziesz zmuszony wykonywać wiele czynności. Ktoś, kto chce napisać książkę, musi stworzyć treść, strukturę, okładkę i wykonać szereg innych czynności. Gdzieś w połowie pracy motywacja opadnie i projekt zostanie porzucony.

Każdy z Was może być milionerem albo człowiekiem sukcesu. Pod warunkiem że ma bardzo silny powód, żeby nim zostać. Gdybyś musiał napisać książkę w 3 dni, bo od Twojego wyniku zależałoby życie Twojego dziecka, byłbyś w stanie ją ukończyć w ciągu 2 dni.

Po prostu miałbyś na tyle silny powód, aby tak zorganizować pracę, żeby została wykonana w czasie. Większość ludzi pracuje w taki sposób, jakby ich czas był nieskończony (co jest kłamstwem!).

Moim celem w tym programie jest pokazanie Ci, jak osiągnąć odpowiednią motywację do zakończenia projektów, jak mieć pewność, że zostaną wykonane dobrze, i jak mieścić się w wyznaczonych granicach czasowych.

Dam Ci szereg pomysłów, idei i rozwiązań, które zrewolucjonizują Twój biznes, pracę i wyniki.

Będziesz osiągał wyjątkowo dobre skupienie, praca zacznie palić Ci się w rękach, a wyniki będą znacznie lepsze niż dotychczas. Zrobisz w 2 h więcej niż większość ludzi w 2 dni, przez co zakończy się stagnacja, a rozpocznie postęp.

Podstawową zasadą jest fakt, że czas jest taki sam dla Ciebie, dla mnie i innych osób. Nie możesz wydłużyć swojego czasu, zatrzymać go i nie możesz wierzyć, że jest nieskończony.

Ludzie ochraniają pieniądze, zabezpieczają samochody, ale nie dbają o czas. Z kolei ich czas na ziemi jest w jakiś sposób określony, więc jego marnowanie jest poważnym błędem. Dlatego Twoim największym zadaniem jest w pełni wykorzystywać czas, który masz.

Jeżeli masz 8 h dziennie na pracę, musisz w pełni wykorzystać każdą sekundę. Eksperci często się mylą, mówiąc, że przez pełen czas pracy możesz być maksymalnie produktywny.

Prawdopodobnie marnujesz większość swojego czasu, a celem tego programu jest sprawienie, aby jak największy jego procent był produktywny.

Niestety nie jesteś w stanie przez cały czas być w pełni produktywny.

Jeżeli przyjrzysz się, w jaki sposób pracujesz w ciągu dnia, sam odkryjesz, że są lepsze i gorsze momenty. Gdy pracujesz 8 h i robisz przerwy, to czas przerw jest stracony. Każdy, nawet najbardziej produktywny człowiek na świecie ma chwile bezproduktywne.

Załóż sobie, że aktualnie tylko 30% Twojego czasu jest produktywna i dobrze wykorzystywana. Naszym celem jest podnieść ten wskaźnik do 60%. Zacznijmy od rzeczy, które w największym stopniu wpływają na Twoją bezproduktywność. Później omówimy je wnikliwiej, pokażę Ci także, jak na nie bezpośrednio wpływać.

Wielozadaniowość

Dlaczego Wielozadaniowość Jest Niebezpieczna i Jak Ją Całkowicie Wyeliminować?

Jeżeli Twój umysł podczas pracy nie jest skupiony, a Ty chcesz zrobić kilka rzeczy naraz, aby przyśpieszyć pracę, to Twoje rozproszenie wynika z wielozadaniowości.

Dawniej pisałem materiał, w tym samym czasie sprawdzałem pocztę, a przy okazji wchodziłem na Facebooka .

W ekstremalnych sytuacjach rozmawiałem jeszcze z klientem.

W naszym otoczeniu jest wiele rzeczy, które powodują wielozadaniowość. Najgorszą z nich jest posiadanie w pobliżu telefonu.

W ciągu dnia otrzymujesz wiadomości, ktoś dzwoni, a Ty musisz patrzeć na telefon, aby sprawdzić wiadomości czy połączenia. Bardzo niebezpieczna jest również skrzynka pocztowa.

Większość programów ma ustawiony dźwięk informujący o nowej wiadomości i po jego usłyszeniu zapewne od razu spoglądasz na skrzynkę.

Najnowszym koszmarem stał się natomiast Facebook, który na tablicy przedstawia bardzo dużo nowych wiadomości, co powoduje, że przeciętnie użytkownik Facebooka spędza na nim 7 h i 46 minut tygodniowo (według badań).

W naszym otoczeniu jest więc wiele rzeczy powodujących, że nie tylko się rozpraszamy, ale też robimy kilka rzeczy naraz.

Kiedy mówię moim klientom, aby skupili się na jednej rzeczy w tym samym czasie, często mówią mi, że są przyzwyczajeni i mają podzielność uwagi. Twierdzą, że ich działanie nie wpływa na jakość pracy.

Nieważne, co teraz o tym myślisz – wielozadaniowość zawsze źle wpływa na szybkość i jakość pracy.

Jeżeli zapytasz ludzi sukcesu, jak pracują, zauważysz, że robią jedną rzecz naraz w tym samym czasie. Duża część z nich bardzo rzadko używa Facebooka, a pocztę sprawdzają rów ­nież niezbyt często.

Badania pokazują, że ludzie mający dostęp do internetu w pracy większość czasu spędzają na rozrywce, a nie na działaniach.

BADANIA PAYBYNET 2012

Ludzie najwięcej kupują w poniedziałki.

Najczęściej kupują między godz. 11 a 16.

W poniedziałek kupujemy 2,5 razy częściej niż w sobotę.

Mówiąc prościej: Kupujemy najczęściej w pracy. Najczęściej wtedy kupujemy na Allegro, płacimy rachunki, gramy w gry, siedzimy na Facebooku, dzwonimy do znajomych itd.

Dlaczego pracowanie i robienie innych rzeczy w tym samym czasie jest niebezpieczne?

Robienie wiele rzeczy w tym samym czasie, bardziej obniża IQ niż palenie marihuany.

To oczywiście nie dzieje się od razu, ale jest pewnym procesem. Niestety większość ludzi powtarza ten proces każdego dnia. Jeżeli widzisz, że Twój poziom pracy wygląda tak, jak powiedziałem wyżej, po prostu przestań skupiać się na wielu rzeczach jednocześnie.

Później zobaczysz narzędzia, które pozwolą Ci się lepiej skoncentrować na jednym zadaniu, bez rozpraszania.

Rozpraszanie się i robienie przerw

Drugim problemem jest rozpraszanie i robienie przerw.

Rozpraszanie jest poważnym problemem i dotyczy większości ludzi. Rozpraszanie jest spowodowane ciągłą gotowością.

Piszę produkt, dostaję SMS­a i od razu muszę zobaczyć, co ktoś do mnie pisze.

Rozpraszanie trwa zazwyczaj bardzo krótko i od razu wraca się do pracy. Rozpraszanie jest jednak poważnym problemem, ponieważ potrzebujesz bardzo dużo czasu, aby wrócić do takiego samego poziomu koncentracji, w jakim byłeś jeszcze przed chwilą.

Koncentracja nie jest ciągła.

Siadając do biurka, masz niski poziom koncentracji. Im mniej się rozpraszasz i bardziej skupiasz na zadaniu, Twoja koncentracja jest głębsza. W pewnym momencie działa jak hipnoza.

Wszystko dookoła przestaje mieć znaczenie, jesteś tylko Ty i zadanie. Wtedy też jesteś najbardziej produktywny.

Dźwięk SMS­a, wejście drugiej osoby do pokoju, przyjazd kuriera, a przede wszystkim krótka i natychmiastowa reakcja powoduje, że potrzebujesz około 20 minut, aby wrócić do poprzedniego poziomu koncentracji.

Myśli również mogą Cię rozpraszać. Gdy piszesz artykuł i jesteś maksymalnie skupiony, to jedna mała myśl o czymkolwiek innym powoduje, że automatycznie Twój poziom koncentracji spada.

Naturalną rzeczą jest fakt, że nie możesz być cały czas w pełni skoncentrowany, ale musisz utrzymać ten stan jak najdłużej.

Robienie przerw jest również rodzajem „rozpraszania”, tylko dłuższym. Przerwy bardzo często są widoczne w dużych firmach i często rosną przy dużej liczbie pracowników.

Każdy może wejść do Twojego biura i zadać Ci pytanie.

Musisz opanować ten zwyczaj. S

Przerwy powinny być zazwyczaj planowane i powinny kończyć blok pracy. Przerwa, aby „o coś” zapytać, niszczy koncentrację oraz Twoją umiejętność skupiania. Ludzie mają takie nawyki, które powodują, że trudno im skupić się na jednej rzeczy przez długi czas, to coś na wzór wyuczonego ADHD. Zobaczysz później, jak sobie z tym poradzić.

Zwlekanie

Trzecim elementem jest zwlekanie.

Jeżeli przyjedziesz na wakacje do Grecji, usłyszysz powiedzenie „ Co masz zrobić dziś, zrób jutro, co jutro, zrób za tydzień”.

Zwlekanie jest bardzo groźnym chwastem w osobowości ludzkiej. Najczęściej pojawia się, gdy musisz zrobić coś, co jest dla Ciebie niewygodne albo czego nie chcesz robić.

Student, który ma się uczyć, naraz przypomina sobie, że trzeba najpierw umyć podłogę, bo dawno tego nie robił. Odwlekanie w czasie rzeczy ważnych jest jak choroba, która postępuje.

„Zrobię to jutro, za tydzień, za miesiąc, wcale”.

Odkąd zacząłem każdego ranka biegać, zauważyłem, jak mój mózg reaguje specyficznie na pewne zachowania. Na początku była motywacja, więc wstanie o 5:30 nie było problemem.

Teraz masz ochotę jeszcze pospać, szczególnie gdy za oknem pada. Mózg chce zwlekać z niewygodną decyzją i przekładać ją.

Powodem większości niepowodzeń jest odwlekanie na później. Niektóre rzeczy mogą być celowo odwleczone na później, ale niektóre powinny być zrobione natychmiast.

Zobaczysz, jak sobie z tym poradzić.

Nastawienie na rozrywkę

Czwartym elementem jest nastawienie na rozrywkę.

Nasza kultura jest nastawiona na rozrywkę. Zamiast skupiać się na realizacji celów oraz osiąganiu wyników, jesteśmy skupieni na rozrywce.

Facebook, Twitter, wysyłanie e­maili, oglądanie wideo w czasie pracy to nic innego jak rozrywka .

Ludzie mają za małe ciśnienie, aby skupić się na najważniejszych rzeczach, przez co całe życie ucieka im między palcami, a efektów z tego nie ma żadnych.

Będzie jeszcze gorzej, ponieważ mamy coraz więcej rozrywki w swoim otoczeniu i jest znacznie bardziej atrakcyjna niż schematyczna praca. Mój dobry przyjaciel potrafi 2 h swojej pracy poświęcić na czytanie o nowościach w branży IT.

Jednak wiedza, która jest mu znana, nie wpływa bezpośrednio na jego biznes. Jest zwykłą rozrywką, która oddala go od wyników.

Niestety tego nie widzimy. Dlatego nauczysz się, jak organizować swój czas, cele oraz spełniać marzenia krok po kroku.

Celem, jaki chcemy osiągnąć, jest skupienie się na rezultatach.

To działa jak prawdziwa misja. Jesteś żołnierzem, który musi wykonać zadanie. Musisz być jednak ostrożny, bo błędy sporo kosztują.

Większość społeczeństwa jest jak pryzmat, na który pada światło. Światło jest rozszczepiane w wielu kierunkach. Musisz być jak soczewka, która skupia światło w jeden punkt. Wtedy osiągniesz znacznie lepsze wyniki.

Zostaw mi koniecznie swój komentarz.

1. Napisz do której osoby najbardziej pasujesz 1, 2 czy 3.

2. Napisz czy masz motywację do pracy, czy rozpraszasz się w pracy lub przekładasz zadania na następny dzień.

3. Przyznaj się także czy zaglądasz na Facebooka w czasie pracy.

Pamiętaj, że jesteśmy tutaj po to, aby wzajemnie się motywować i nikt nie będzie Cię krytykował, nawet gdybyś był najbardziej leniwą osobą na świecie, tak jak Ja kiedyś. Dzięki z góry za wypowiedź.

"Zapisz się na powiadomienie o kolejnej części"

6 komentarzy

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Szczerze mówiąc dawno nie czytałem tak merytorycznej wypowiedzi w sieci. Co do mnie… wydaje mi się, że jestem tym typem numer 3, aczkolwiek potykam się na tej drodze, pewnie zbyt często niżbym sobie tego życzył. Najgorszym zagrożeniem w moim wypadku są rozpraszacze. Chodzi tu głównie o maila i telefon, fb w moim wypadku to jednak znikomy procent. Oczywiście zdarza się, że zaglądam na fb w pracy, w sumie przy jego pomocy też pracuję, więc było by to dość trudne aby się powstrzymać przed rzuceniem okiem na tablicę. Mam też problem z filtrowaniem wiedzy zdobywanej w sieci. Często jest tak że ktoś rzuca materiał, który coś obiecuje w nagłówku, jednak po jego przeczytaniu mam wrażenie, że zostałem oszukany i, że muszę coś dodatkowo zakupić aby odkryć tą „tajemną wiedzę”. Wtedy okazuje się, że jedyne co zrobiłem to straciłem czas. dlatego tym bardziej cieszy mnie przeczytanie takiego artykułu jak Pański. Pozdrawiam i sukcesów życzę:)

    Odpowiedz
    • Dzięki za wypowiedź. Zapraszam w takim razie do drugiej części „Produktywność zmienia życie” w czwartek!

      Odpowiedz
  2. Sama prawda.Moj problem,to robienie kilku rzeczy jednocześnie i brak koncentracji,skupienia.O rozrywkach/zjadaczach czasu(fb,youtube,nawet gdy są to informacje związane z pracą)nie będę wspominać.Posumuję starym powiedzeniem:CZAS to PIENIĄDZ 🙂 i trzeba GO cenic i mądrze NIM zagospodarować.🙂.Dziękuję

    Odpowiedz
    • Dzięki za poświęcony czas. Niektórym po prostu nawet nie chce się te kilka zdań przeczytać, tak jak mi kiedyś, ale od kiedy dowiedziałem się, że człowiek dowiaduje się jaki jest głupi, gdy przeczyta pierwsze 100 książek, to jednak szkoda jest później zmarnowanego czasu na pierdoły. Każdy ma swoje życie i swój czas 🙂

      Odpowiedz
  3. Witaj, jak zawsze bardzo trafne spostrzeżenia z Twojej strony. Zaliczam się zdecydowanie do 3 grupy, choć czasem brak przełożenia na efekty potrafi demotywować, do tego gorsze samopoczucie i już nie jest tak fajnie, jak być powinno. Należę do tych osób, które czasami pracują zrywami (wtedy dopada mnie wena i robię dużo więcej i lepiej niż zwykle), ale ponieważ potrafię podejść do siebie, to często jestem zła na siebie, że zrobiłam zbyt mało, w stosunku do tego co powinnam i wiem, że czas przeciekł mi przez palce, wtedy się wkurzam na siebie. Mam wytyczony cel i dość silną motywację, a mimo wszystko są takie dni, że niewiele uda mi się zrobić. Niestety rozpraszacze w postaci gorszego samopoczucia czy osób nas otaczających potrafią nas zniechęcać do działania i ciężko sobie z tym poradzić.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz